Даниил столпник: житие и почитание святого, в чем помогает и молитвы

24 декабря (11 декабря по старому стилю – церковному юлианскому календарю). Пятница 27-й седмицы по Пятидесятнице (двадцать седьмой недели после праздника Святой Троицы). Рождественский пост.

На трапезе благословляется постная пища без растительного масла. При этом важно помнить, что послабления в посте возможны, однако воцерковленным людям важно согласовывать их со своим духовником.

Сегодня в Русской Православной Церкви совершается память девяти известных поимённо святых.

Преподобный Даниил Столпник. Один из самых почитаемых святых V столетия, православный монах, ушедший в монастырь в 12-летнем возрасте. Родители, желавшие посвятить сына Богу от его рождения, были очень рады этому и сами попросили посвятить отрока в Ангельский чин (постричь в монашество).

Позднее святой Даниил взял на себя тяжелейший монашеский подвиг столпничества – добровольного заточения на «столпе» – открытой площадке на каменной колонне, на которой старец провел 33 года. Слава об этом подвижнике распространилась столь широко, что даже Императоры Ромейского Царства (Византии) просили его святых молитв.

Преподобный Даниил Столпник отошёл ко Господу в 80-летнем возрасте – около 489-490 годов от Рождества Христова.

* * *

Мученики Акепсий и Аифал Арбесские. Персидские христианские страдальцы, принявшие мученические венцы в 354 году от Рождества Христова. Житие этих святых говорит о них следующее:

Акепсий был языческим жрецом в городе Арбеле. Получив исцеление от болезни по молитвам христианского епископа, он обратился к вере во Христа и смело исповедовал её. За это святого Акепсия бросили в темницу. Вскоре в ту же темницу был заключён диакон Арбельской церкви, святой Аифал. Мучеников привели к правителю, перед которым они снова исповедали свою веру и были обезглавлены.

* * *

Мученик Миракс Египтянин. Святой страдалец VII столетия от Рождества Христова – времени, когда Египет был захвачен агарянами.

Будущий мученик, выросший в благочестивой христианской семье, поддался искушению и предал христианскую веру, поступив на службу к агарянскому правителю Египта Амиру. Родители очень сокрушались об этом и молились о сыне Богу, Который растопил очерствевшее сердце Миракса.

Святой публично раскаялся в своём поступке, исповедав Христа, за что был подвергнут пыткам и обезглавлен.

Преподобный Лука, Новый Столпник, Халкидонский. Подобно преподобному Даниилу Столпнику, этот святой X столетия взял на себя подвиг столпничества.

Сначала он был воином, потом священником, а затем около 45 лет совершал монашеские подвиги на столпе, непрестанно молясь и нося вериги, за что сподобился от Господа дара чудотворения.

Святой Лука скончался в глубокой старости около 980 года от Рождества Христова.

Даниил Столпник: житие и почитание святого, в чем помогает и молитвы

Преподобный Лука Столпник.  www.pravoslavie.ru

Преподобный Никон Сухой, Печерский. Русский святой XI-XII столетий от Рождества Христова. Постриженник Свято-Успенской Киево-Печерской Лавры, отец Никон однажды попал в пленение к половецкому хану Боняку, от которого претерпел многие мучения, но чудесным образом был избавлен от плена.

Священномученик Феофан (Ильменский), епископ Соликамский, и с ним двое священномучеников и пять мучеников (1918), священномученики Николай Виноградов (1937) и Иоанн Богоявленский, пресвитеры (1941).

Все эти святые страдальцы в архиерейском и священническом сане, а также миряне приняли смерть за верность Христу и Его Церкви в период советских богоборческих гонений.

Каждый из них был прославлен в лике святых в многотысячном сонме новомучеников и исповедников Церкви Русской.

Подробнее об одном из этих подвижников – священномученике Феофане, епископе Соликамском, – вы можете узнать из нашего материала «Заступник Пермской земли», опубликованного на страницах Царьграда.

Даниил Столпник: житие и почитание святого, в чем помогает и молитвы

Священномученик Феофан.  www.pravoslavie.ru

Поздравляем православных христиан с памятью всех сегодняшних святых! Их же молитвами, Господи, спаси и помилуй всех нас! Тех же, кто в Таинстве Святого Крещения или монашеского пострига получил имена в их честь, рады поздравить с именинами! Как говорили на Руси в старину: «Ангелам-Хранителям – злат венец, а вам – доброго здоровья!»

Преподобный Дании́л Столпник

Даниил Столпник: житие и почитание святого, в чем помогает и молитвы

Кондак 1

Избранный угодниче Христов, преподобне столпниче и преславный чудотворче, возсиявый мирови, яко звезда многосветлая, подвиги и чудесы своими, восхваляем тя любовию, отче Данииле. Ты же, яко имеяй дерзновение ко Господу, молитвами твоими от бед и скорбных обстояний свободи нас, да благодарственно, со умилением, зовем тебе:

Радуйся, преподобне отче Данииле, теплый о мире к Богу молитвенниче.

Икос 1

  • Ангельскому житию от юности твоея поревновав, преподобне, восприял еси труды и подвиги иночества, в них же до кончины самыя пребыв, Богу угодил еси и славы небесныя сподобился еси. Сего ради похвальная восписуем тебе, вопиюще таковая:
  • Радуйся, Данииле, молитвами матери твоея испрошенный;
  • Радуйся, неплодою рожденный.
  • Радуйся, пророческим именем нареченный;
  • Радуйся, родители твоими на служение Богу обреченный.
  • Радуйся, от юности чистоту жития возлюбивый;
  • Радуйся, в отрочестве духу плоть свою покоривый.
  • Радуйся, преподобне отче Данииле, теплый о мире к Богу молитвенниче.

Кондак 2

Видевши тебе отроча младо, в обитель иноков пришедшаго, старцы и братия отрицахуся пострижения сподобити, глаголюще, яко младость юности не может трудов иночества понести. Ты же, отвещав, рече: мне еже жити Христос и еже умрети приобретение. Сего ради вопием о тебе Богу: Аллилуиа.

Икос 2

  1. Разумея Божие в изволении твоем звание работати Господеви и слыша к тому моление отца твоего и матери твоея, да пред очима их пострижен будеши, преподобнии отцы ангельскаго образа сподобиша тебе, Данииле.

    Мы же, славяще таковое постоянство твое, взываем тебе таковая:

  2. Радуйся, Богом избранный;
  3. Радуйся, Господом призванный.
  4. Радуйся, храм Святому Духу предуготованный.
  5. Радуйся, алтарь на священнослужение Господу освященный.

  6. Радуйся, плоть свою со страстьми от юности распинавый;
  7. Радуйся, велия подвиги благочестия в иночестве показавый.
  8. Радуйся, преподобне отче Данииле, теплый о мире к Богу молитвенниче.

Кондак 3

Силою Вышняго осеняемый, растяще и крепляшеся духом, блаженне Данииле, и преизящнаго жития начаток уготовляя, воспевал еси устами и духом Богу: Аллилуиа.

Икос 3

  • Имеюще зельное желание поклонитися святым местам, шел еси, блаженне Данииле, от Месопотамии в святый град Иерусалим и иныя грады и веси святыя земли и тамо поклонися Христу Богу нашему. Таковую ревность прославляюще, приносим тебе звания сицевая:
  • Радуйся, Данииле, яко всем сердцем Бога возлюбил еси;
  • Радуйся, яко от силы в силу восходил еси.
  • Радуйся, оставивый дольная;
  • Радуйся, взыскавый горняя.
  • Радуйся, яко светильник Духа Божия показался еси не угасающий;
  • Радуйся, яко дар Божий явил еси в себе возгревающий.
  • Радуйся, преподобне отче Данииле, теплый о мире к Богу молитвенниче.

Кондак 4

Бурю страстей, одержащих мир, жезлом воздержания, отче Данииле, в себе укротив, на гору безстрастия вседушно устремился еси, да Богу и Ангелом чистотою ума безмятежно беседуеши, вопия: Аллилуиа.

Икос 4

  1. Слышавши, яко есть в Антиохии на столпе подвизающийся блаженный Симеон дивногорец, возбудился еси, отче, к подражанию подвигом того.

    Та же создав столп, взыде на него и нача жити Богу между небом и землею, сея устраняяся, к тому приближался, их ради бываемых, зовем к тебе таковая:

  2. Радуйся, преподобне Данииле, в пламени благочестия неохладимый;
  3. Радуйся, в трудех и подвизех неутомимый,
  4. Радуйся, путем к небеси столп избравый;
  5. Радуйся, на столпе, яко на кресте, плоть свою со страстьми распявый.
  6. Радуйся, житием святого Дивногорца плененный;
  7. Радуйся, ревностию к подвигам столпничества распаленный.
  8. Радуйся, преподобне отче Данииле, теплый о мире к Богу молитвенниче.

Кондак 5

Звезда многосветлая, блаженне, на столпе явился миру, тьму прелести отгнал еси. Темже молим тя: и ныне облистай в сердцах наших незаходящий свет разума, да вопием о тебе Богу: Аллилуиа.

Икос 5

  • Видевше людие, преподобне, на столпе возвышена тебе и сиянием чудес всех озаряющаго с верою притекающих, сердцем и усты любовию взываху к тебе сице:
  • Радуйся, отче, на столпе себе утвердивый;
  • Радуйся, всяцей жестокости жития столпнаго себе покоривый.
  • Радуйся, в лете зной солнечный претерпевый;
  • Радуйся, в зиме мраз лютый презревый.
  • Радуйся, яко дождем и ветрами пребыл еси обуреваемый;
  • Радуйся, яко и демоны был еси искушаемый.
  • Радуйся, преподобне отче Данииле, теплый о мире к Богу молитвенниче.

Кондак 6

Проповедует мир весь тебе, преподобне Данииле, демонов прогонителя, болезней исцелителя и иных многих чудес совершителя. Мы же, Бога о тебе прославляюще, вопием Ему: Аллилуиа.

Икос 6

Возсиял еси мирови светом пречудных твоих подвигов, преподобне Данииле. И, на столпе возвышен быв, из гонителя твоего соделал еси благодетеля, иже столп согради тебе вторый и славу имени и подвигов твоих преумножи, — во спасение с верою приходящих к тебе и помощи твоей просящих. Сего ради вопием тебе сицевая:

  1. Радуйся, брани возставших противу тебе победителю;
  2. Радуйся, злых помыслов искоренителю.
  3. Радуйся, добрых пожеланий насадителю;
  4. Радуйся, тайных козней обличителю.
  5. Радуйся, бесов прогонителю;
  6. Радуйся, болящих исцелителю.
  7. Радуйся, преподобне отче Данииле, теплый о мире к Богу молитвенниче.

Кондак 7

Хотяше муж некий премудр и словесен о подании дщери его здравия и спасения рукою а молитвами твоими, преподобне, благодарственная принести, написа на столпе твоем стихи сицевые: “зде стоит муж, стихиями неуязвимый; пищу имый безсмертную, а не земную, егоже жилище столпы двоезрачны, славящий Сына Матере неискусобрачны”. Мы же славим Бога, прославляющаго святыя Своя, и хвалебную песнь поем Ему: Аллилуиа.

Икос 7

  • Новый Иов явился еси миру, досточудне Данииле, множеством обдержим быв скорбей и искушений; но Давидову кротость, Иаковле беззлобие и целомудрие Иосифово, паче же терпение Иовле стяжав, вся победил еси. Сего ради вопием тебе сицевая:
  • Радуйся, преподобне Данииле, сосуде благодати избранный;
  • Радуйся, чудотворче изрядный.
  • Радуйся, милости Божией стяжателю;
  • Радуйся, к Богу ближний предстателю.
  • Радуйся, лучезарный светильниче;
  • Радуйся, Богом венчанный подвижниче.
  • Радуйся, преподобне отче Данииле, теплый о мире к Богу молитвенниче.

Кондак 8

Странными чудесы прославлялся, преподобне отче Данииле, утвердил еси веру и упование в людех, яко много может молитва праведнаго. Мы же, веруя, яко аще по Бозе упование на тя возложим, такожде приимем молитвами твоими просимое, поем Богу о тебе: Аллилуиа.

Икос 8

  1. Во вся оружия Божия облекийся, преподобне отче Данииле, возмогл еси стати противу всем кознем диавольским, на столпе третием, и превысочайшем, благодарственне тебе созданном, подвизался еси.

    И нас, преподобне, грехми обуреваемых, предстательствы твоими свободи, да зовем тебе сице:

  2. Радуйся, ходатаю всем спасения;
  3. Радуйся, приводяй грешных ко исправлению.
  4. Радуйся, скорбящим подаяй утешение;
  5. Радуйся, злых приводяй к постыждению.

  6. Радуйся, духов искусителей прогонителю;
  7. Радуйся, покаяния насадителю.
  8. Радуйся, преподобне отче Данииле, теплый о мире к Богу молитвенниче.

Кондак 9

Всякия скорби, болезни, искушения, на столпе подвизаяся, преподобне отче Данииле, претерпел еси. И всем сим, бываемым тебе, помощию Божиею, победитель явился еси. Сего ради вопием о тебе Богу: Аллилуиа.

Икос 9

  • Витии многовещаннии не довлеют изглаголати подвиги твоя и промышление о тебе Божие, преподобне отче Данииле, яко к различным чудесем и пророческаго дара не лишися и благодати священства сподобися. Мы же, любовию побеждаеми, дерзаем смиренномудренно звати тебе таковая:
  • Радуйся, верный рабе Владыки всеблагаго;
  • Радуйся, храме Духа Всесвятаго.
  • Радуйся, священниче, Богом избранный;
  • Радуйся, благодати цвет благоуханный.
  • Радуйся, орган псалмопения сладкостройный.
  • Радуйся, преподобне отче Данииле, теплый о мире к Богу молитвенниче.

Кондак 10

Спасти хотя вся ближния и дальния столпа твоего, блаженне Данииле, Господь смотрением Своим привождаше к тебе многия люди, молитвы, благословения, освящения и наставления просящия у тебе. И сих зряще людие, следящия во тьме заблуждения, к свету истины обращахуся. Мы же, славяще Спаса всех, пришедшаго в мир грешных спасти, поем о тебе Богу: Аллилуиа.

Икос 10

  1. Стена еси всем, преподобне отче Данииле, с верою и упованием к заступлению твоему прибегающим.

    Темже и нам, в скорбех, болезнех и искушениях с надеянием к тебе приходящим, помощь твою и заступление милосердие яви, да любовию вопием тебе таковая:

  2. Радуйся, пристанище обуреваемым;
  3. Радуйся, заступление озлобляемых.

  4. Радуйся, печальным утешение;
  5. Радуйся, немощным укрепление.
  6. Радуйся, унывающим ободрение;
  7. Радуйся, молений скорое исполнение.
  8. Радуйся, преподобне отче Данииле, теплый о мире к Богу молитвенниче.

Кондак 11

Пение всеумиленное и благодарственное Господу Богу приносим, яко имамы тебе, преподобне отче Данииле, молебника о нас грешных и святыми молитвами твоими спасаемся. Сего ради, пред святою иконою твоею усердно припадающе и покровителем нашим тебе почитающе, всеблагоговейно вопием о тебе Богу: Аллилуиа.

Икос 11

Светозарную свещу благодати Божественныя зрим тебе, преподобне отче Данииле, просвещаемии благовестием о преславном житии твоем. Твоими бо молитвами от недуг своих мнози свобождахуся. К сим же во устах твоих обретеся благодать Божия, спасительная человеком, яко от словес твоих умилится послушающим тебе и житие свое исправля-ти. Сего ради зовем тебе таковая:

  • Радуйся, преподобне отче Данииле, веры утверждение;
  • Радуйся, церкве Христовы украшение.
  • Радуйся, разума духовнаго сокровище;
  • Радуйся, спасения изрядный наставниче.
  • Радуйся, звездо, на тверди церковной блистающая;
  • Радуйся, цевнице божественная, словесы и делы всех утешающая.
  • Радуйся, преподобне отче Данииле, теплый о мире к Богу молитвенниче.

Кондак 12

Благодать Божественную, милующую нас, в тебе, преподобне отче Данииле, зряще, яко и немый от рождения проглаголати возможе, и хромый от рождения изцелися, радуемся и хвалим Бога и тебе, скораго молитвенника и помощника, вопиюще к Богу: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще подвиги твоя, преподобне отче Данииле, ублажаем равноангельное житие твое, почитаем скончание жительства твоего, на неже снидошася не токмо священноначальницы и клир церкве земныя, но и церкве первородных, на небесех написанных. Ты же, радуяся, предал еси чистую и святую душу твою в руце Божия. Бог же прослави тебе по успении твоем чудеси многими. Приими убо, всеблаженне отче Данииле, и от нас приносимая тебе ублажения сицевая:

  1. Радуйся, обитателю церкве торжествующих;
  2. Радуйся, с Ангелами ликовствующий.
  3. Радуйся, радости вечныя преисполняемый;
  4. Радуйся, с пророками величаемый.
  5. Радуйся, с апостолами прославляемый;
  6. Радуйся, с святителями благословляемый.
  7. Радуйся, с мучениками венчаемый;
  8. Радуйся, с преподобными ублажаемый.
  9. Радуйся, преподобне отче Данииле, теплый о мире к Богу молитвенниче.

Кондак 13

О пречудный и преславный угодниче Божий, преподобне и богоносне отче Данииле, телом на земли почивающий, душею на небеси обитающий, духом же от присных тебе не отлучающийся, приими моления наша.

Призри милостиво с высоты небесныя славы твоея на нас, в умилении молебно предстоящих пред святою твоею иконою, и умоли Владыку Спаса всех спастися душам нашим и в сем и в будущем веце сердцем и усты пети Богу: Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1) 

Молитва преподобному Даниилу Столпнику

О преподобне и богоносне отче наш Данииле, ублажаем велия подвиги жития твоего, — скорби лютыя, болезни, искушения, им же победоносец предивный показался еси. Величаем дарования благодати Господней, тобою многочестне и многообразне явленныя болящим и скорбящим, грешным и заблудшим во спасение их.

Поминаем тебе наставника премудраго, иже глагола людем словеса учительная от слова Господня, души умиляющия и умы и сердца к Богу обращающия. Молимся тебе: не забуди, о, преблаженне отче, веры нашея к тебе и надежды упования нашего на тебе, пред святою иконою твоею присно предстоящих и тепле молящихся.

Сподоби нас, умно взирающих на скончание жительства твоего, подражати вере и любви твоей. Поминай нас, недостойных, во святых твоих и благоприятных молитвах к Богу, яко священник Божий, предстоя Престолу Вседержителеву.

Молим тя, великий молебниче и чудотворче святый, буди нам всегда утешитель, целитель, помощник и заступник, и покровитель, и наставник верен.

Не премолчи, вопия за ны ко Господу, да с терпением течем на предлежащий подвиг спасения душ наших, взирающе на тебе, святый учителю наш, и благочестно и праведно, в единении духа, в единомыслии веры и любве поживем в нынешнем веце; в будущем же да сподобимся славити благодать и человеколюбие Единаго в Троице славимаго Бога, Отца и Сына и Святаго Духа во веки веков. Аминь.

Жизнь на столпе: феномен подвижничества, который трудно объяснить

24 декабря Православная Церковь вспоминает преподобных Даниила Столпника и Луку Столпника. В чем заключается истинный смысл подвига столпничества, который еще при жизни святых вызывал у одних удивление, а у других – порицание.

Всякому человеку, чтобы чувствовать себя более или менее защищенным и устроенным в этой жизни, необходим свой кров, или, как принято говорить, крыша над головой.

Правда, у каждого свои представления о том, какой должна быть эта самая крыша, но в любом случае стремление иметь свое удобное жилище всегда считалось вполне естественной человеческой потребностью.

Потому тот, кто дерзал отказаться от нормальных условий жизни и выбирал для себя весьма суровый и достаточно странный, с точки зрения общества, способ существования, вызывал у окружения в лучшем случае удивление, а в худшем – такого самоотверженного смельчака  спешили причислить к безумцам.

Нам сегодня трудно представить себе, чтобы  кто-то стал вдруг обустраивать место для проживания, скажем, на… столпе, дереве или в колодце (были и такие подвижники), добровольно подвергая себя всяким неудобствам, лишениям и испытаниям, мужественно претерпевая холод, зной, дождь, ветер.

Любое явление, которое кажется нам отклонением от нормы, которое мы не в силах постичь, принято называть аномальным или феноменальным. В христианстве много таких феноменальных проявлений. Одно из них – подвижничество в его различных видах.

Некоторые формы подвижничества и в прежние времена, а в нынешние – тем более, воспринимаются порой даже христианами как некие крайности. Что уж говорить о неверующих! Впрочем, все это вполне закономерно.

Есть люди, которые всю свою жизнь проводят у подножия гор, но им ни разу не приходит в голову штурмовать вершину. А встречаются такие, которые проникаются желанием добраться до самой высокой горной точки и, подобно альпинистам, день за днем, преодолевая препятствия, упорно идут к достижению цели.

Жажда близости неба заставляет их совершать невероятные поступки. Подвижничество и есть непрестанное и упорное движение к небу, к Богу. И с этой точки зрения, каждый христианин должен быть в той или иной степени подвижником.

Однако настоящее аскетическое подвижничество не может быть уделом многих, потому что оно требует огромной веры и любви к Богу, самоотречения, невероятных духовных, душевных и физических усилий, определенного внутреннего настроя.

Среди различных видов христианской аскезы самым необычным выглядит столпничество, которое очень часто ставят в один ряд с юродством, потому что оно тоже напоминает «безумство Христа ради», о котором писал апостол Павел в Послании к Коринфянам (1 Кор. 4:10).

Столпничество представляет собой достаточно редкое и загадочное явление в истории христианской Церкви, да и отношение к нему у исследователей (особенно представителей западной школы) весьма неоднозначное. Среди прославленных Церковью аскетов, подвизавшихся на столпах, известно всего лишь около двух десятков имен.

Хотя некоторые авторы, исследовавшие этот феномен, констатируют, что в VI веке численность столпников в Византийской империи была так велика, что государственное законодательство придало им статус особого сословия.

Кто же принадлежал к этому сословию? Первоначально к столпникам причисляли всех отшельников, которые селились на высоких тесных  каменных скалах, имевших естественное природное происхождение, и по форме напоминали столпы.

Чтобы находиться в состоянии неусыпного бдения и постоянного бодрствования во время совершения подвига непрестанной молитвы, некоторые из аскетов, пренебрегая опасностью сорваться вниз, специально выбирали очень узкие утесы. Когда же пустыннику не удавалось найти подходящий утес, он сооружал себе на его подобие столп.

Столпничество – явление исключительно восточное, на Западе оно совсем не прижилось. Там  его не одобряли и относились к нему с подозрительностью. Во всяком случае, из западных столпников известен лишь один такой отшельник, подвизавшийся в Арденнских горах, – это Вульфилаих Трирский.

Этот вид подвижничества довольно древний, он возник, как полагают историографы и хронисты, сразу же по прекращении эпохи гонений на христианство и мученичества как его своеобразное продолжение.

Зная, каким физическим и душевным страданиям подвергали себя эти отчаянные боголюбцы, проводившие жизнь на столпах, совершая удивительные подвиги, их действительно можно поставить в один ряд с мучениками.

Столп воспринимался отшельником как прообраз креста, на котором он распинал свою плоть, поражая ее телесную греховную природу. В то же время столп служил для каждого аскета некой лестницей, возводящей его к совершенству и приближающей к Богу.

Кроме этого, стояние на столпе было одним из способов обратить внимание общества, погрязшего в грехах и уклоняющегося от выполнения заповедей Божьих, на его нравственное падение и духовную деградацию.

С этого места возвышения подвижник, подобно ветхозаветным пророкам, занимался таким вот необычным миссионерским служением, прежде всего, через образ своей жизни, а затем уже и через слово – увещеванием окружающих, призывая их к покаянию и вере.

Результаты такой проповеднической деятельности бывали порой настолько эффективными, что вокруг столпников собирались целые общины и создавались монастыри. Считается, что этот вид аскезы возник в противовес языческому культу гор и холмов.

Из жития святых столпников известно, что одни из них селились намеренно (как, например, Даниил Столпник) в пустом языческом храме, другие (как преподобный Алипий) – на месте, где стояли прежде идольские столпы. В этом тоже был свой особенный смысл – уничтожение идолопоклонства и замена его христианским богопочитанием.

Некоторые из столпников с самого раннего возраста чувствовали тяготение к подвижнической жизни.

Каждый из них, прежде чем взять на себя такой трудный подвиг, проходил сначала послушание и определенную аскетическую подготовку,  как правило, либо в монастыре под руководством духовного наставника, либо в затворе, постоянно упражняясь в посте, безмолвии, молитве и созерцании, подвергая себя строгим лишениям и приучая противиться желаниям плоти. И лишь после этого, понуждаемый особым действием Промысла Божия и укрепленный благодатью, он становился на путь такого служения. Столпы, на которых подвижники проводили все свое время, были различными по виду и высоте (от 3 до 15 метров и выше). Некоторые из них представляли собой столпообразную узкую башенку с решеткой, напоминавшей балкон с навесом сверху. Но были такие мужественные столпники, которые отказывались от навеса, перенося тяготы холода и зноя, имея своим единственным покровом лишь небо над головой.

Таким добровольным страдальцем в течение 53 лет был преподобный Алипий столпник. Самое удивительное, что при таком суровом и тяжелом образе жизни почти все столпники были долгожителями.

Этот факт свидетельствует о действии укрепляющей благодати Божьей в этих праведниках. Подвиги столпничества продолжались на Востоке до XII столетия, а на Руси – до второй половины XV века.

Последний из прославившихся русских столпников, Савва Вишерский, почил в 1460 году.

24 декабря Православная Церковь чтит двух из известных столпников – преподобных Даниила и Луку. Святой Даниил (410 – 490 гг.) был учеником преподобного Симеона Столпника, которого древние церковные историки считают одним из основоположников этого вида аскетического делания. Он родился в Месопотамии.

В житии преподобного Даниила Столпника сказано, что его появление на свет произошло удивительным образом. Мать его, Марфа, долго была неплодной и терпела при этом поношения от мужа и родственников. Однажды отчаявшаяся женщина молилась со слезами всю ночь Богу, пообещав, что если родится ребенок, то она отдаст его в дар Ему. Вскоре она забеременела и родила сына.

Имя свое святой получил лишь в пятилетнем возрасте от одного игумена по наитию свыше. В 12 лет он тайком ушел из дома с намерением поступить в монастырь и принять постриг. Однако игумен, взирая на столь юный возраст Даниила, в постриге ему сначала отказал. Приехавшие родители отрока сумели уговорить игумена совершить постриг.

В недолгом времени инок Даниил вместе с игуменом отправился в поездку по святым местам. Во время этой поездки состоялась встреча будущего отшельника с преподобным Симеоном Столпником, от которого он получил наставления, благословение и предсказание о своем будущем подвиге столпничества.

Сначала подвижник затворил себя на 9 лет в пустом языческом храме, где вступил в борьбу с полчищем бесов. Пост и молитва были его главным оружием. И, лишь пройдя это суровое испытание, он по откровению Божию взошел на столп. Первый столп преподобному соорудил его друг Марк. Очень скоро о подвижнике узнали люди из прилегающих селений.

Сразу нашлись и недовольные, и завистники, и клеветники, поносившие его и обвинявшие этого святого страдальца в гордости и в похоти. Они попытались разрушить столп и изгнать отшельника. Но смирение, кротость, незлобие и человеколюбие этого праведника покорили даже его врагов, один из которых построил ему еще один, более высокий, столп.

При жизни святой совершил много разных чудес. Молитвы преподобного Даниила обладали такой силой, что Бог исцелял чрез него бесноватых. По молитвам святого у греческого царя Льва Великого родился наследник. Царь, возрадовавшись о рождении сына и в благодарность за молитвы, воздвиг ему третий столп.

Святой подвижник обладал даром прозорливости и предвидения. Он предсказал большой пожар в Константинополе. Преподобный очень долго жил на столпе без крыши над головой и позволил ее устроить, уступив просьбам царя, только тогда, когда однажды после продолжительного снегопада и мороза ученики нашли столпника обледеневшим.

Бог открыл ему и час его кончины. Собрав своих учеников, он дал им духовное завещание и просил похоронить с мощами трех святых отроков Вавилонских – Анании, Азарии и Мисаила для того, чтобы приходящие на его могилу христиане воздавали честь не ему, а мощам трех отроков.

Таким образом, этот праведник сохранил свое смирение и уничижение пред Богом даже по смерти.

Сведений о преподобном Луке, Новом Столпнике, не очень много. Известно лишь то, что он был воином при греческом царе Романе (919–944) и при Константине Порфирородном (912–959). В 917 году на Византийскую империю напали болгары.

Во время сражения погибло много воинов, но Лука по Промыслу Божию остался жив. После этого он принял монашество и был поставлен в пресвитера. Ревнуя о высоком духовном совершенстве, он взошел на столп и начал преуспевать в более суровых подвигах.

Обложив свое тело железными веригами, преподобный соблюдал очень строгий пост, вкушая лишь один раз в неделю приносимую ему просфору и немного овощей. Через три года святой отшельник отправился на гору Олимп, затем в Константинополь, где, чтобы сохранить свой обет молчания, жил с камнем во рту.

Наконец он обосновался в городе Халкидоне и провел там на столпе 45 лет, прославившись праведной жизнью и совершенными чудесами.

Подвижническая жизнь всех столпников представляет собой наглядный пример изречения апостола Павла о том, что: «…если внешний наш человек и тлеет, то внутренний со дня на день обновляется» (2 Кор. 4:16).

Святые столпники являли миру удивительнейшие образцы торжества духа над плотью.

Их очищенная  подвигом телесная и духовная природа возносилась к таким небесным высотам, что еще при жизни на земле они достигали того богоподобия, к которому призывается Творцом каждый человек.

Валентина Новикова

Преподобный Даниил Столпник день памяти в 2021 году по православному календарю

Преподобный Даниил Столпник — христианский святой, почитаемый православной церковью. О житие святого и в чем помогает молитва перед иконой Дмитрия Солунского, а также где находятся мощи, вы узнаете ниже. А также, какого числа день памяти Дмитрия Солунского в 2021 году по православному календарю, стоит знать всем без исключения!

Когда день памяти преподобного Даниила Столпника в 2021 году?

День памяти преподобного Даниила Столпника в 2021 году отмечается 24 декабря.

По старому стилю день памяти Даниила Столпника отмечался церковным календарем 13 декабря. Дата не является переходящей, отмечается православной церковью в один и тот же день каждый год.

Житие Даниила Столпника

Преподобный родился в селе Вифара, вблизи городка Самосаты в Месопотамии. На протяжении длительного периода мать не могла зачать, после дала обет в молитвах, если родится ребенок, то посвятит свою жизнь служению Господу. Молитва была сразу услышана, вскоре родился сын.

Примечательный факт, что мальчик рос до 5 лет практически без изменений. Родители стали искать способы благословить его, поэтому выбрать его имя решили в храме. Игумен велел подать ему одну из Богослужебных книг, потом открыл ее и увидел слова пророка Даниила.

Подобным образом отрок получил имя.

На момент посещения монастыря родители попросили, чтобы ребенок остался в нем. Но игумен отказался, так как мальчик был слишком маленьким. Уже в 12 лет отрок самостоятельно ушел в монастырь для служения. Родители, обнаружив это, не сильно испугались, найдя ребенка в храме, они обрадовались.

После того как прошло несколько дней, родители посетили своего сына и увидели, что он ходит еще в мирской одежде. Тогда они обратились к игуменам и молили постричь его в Ангельский чин. Через некоторое время он принял эту просьбу, после чего посоветовал родителям не приезжать часто. Это связано с тем, что они видели настрой мальчика и понимали, уединение позволит ему найти веру.

Братия обители удивлялись подвигам инока. Еще в раннем возрасте Даниил посетил святого Сименона Столлника. Он предрек юному монаху, что в будущем тот понесет подвиг столпничества.

Проведя длительный период в затворничестве, Даниил отправился со своими двумя сподвижниками к новому месту для подвига – в пустыню. Там он построил столп и провел 33 года. К нему стекалось много людей, в основном несчастные и хворые.

Многочисленные записи указывают на то, что все паломники получали исцеление. Молитвы святого испрашивали и византийские императоры.

Одно из пророчеств связано с пожаром в Константинополе. О нем святой поведал своих сподвижников. Были и многие другие предсказания, которые сбылись и указывали последователям о праведности выбранного ими пути.

Где находятся мощи святого

Преподобный Даниил Столпник почитается во многих странах. Мощи Даниила Столпника на сегодняшний день расположены в Греции, а именно в Большом Метеорском монастыре и Великой Ларве в Афине. Посетить эти места можно практически в любое время. Многие верующие приезжают к мощам Даниила Столпникав надежде получить его дар, которым обладал он еще при жизни.

О чем молятся даниилу столпнику

Житие Даниила Столпника было образцом смирения и силы веры. Еще при жизни святой прославился способностями исцелять хворых и немощных. Часто с молитвами к Даниилу Столпнику обращались бездетные женщины. Это связано с тем, что мать Даниила также страдала от подобного недуга.

Даниил вел образцовую и сдержанную жизнь. Чудотворец помогает преодолеть все жизненные трудности. Для этого достаточно лишь помолится Даниилу Столпнику.

Какого числа день памяти Даниила Столпника в 2022, 2023, 2024 году

  • Какого числа день памяти Даниила Столпника в 2022 году — 24 декабря.
  • Какого числа день памяти Даниила Столпника в 2023 году — 24 декабря.
  • Какого числа день памяти Даниила Столпника в 2024 году — 24 декабря.

Кто такие юродивые, мученики, столпники, святители, начертанные?

В церковном календаре каждый день упоминается тот или иной святой, и рядом с его именем дописывают слово-дополнение, например, святитель, мученик, исповедник, юродивый, столпник, начертанный. Что обозначают эти слова?

Слова, которые добавлены к имени святого, свидетельствуют нам о том, каким подвигом прославился тот или иной человек.

Например, святитель – это святой епископ, т.е. святой, который был в архиерейском сане.

Три святых святителя – Василий Великий, Григорий Богослов, Иоанн ЗлатоустТри святых святителя – Василий Великий, Григорий Богослов, Иоанн Златоуст

Когда человек отдал свою жизнь за Христа, то к его имени дописывают «мученик».

Исповедники – это христиане, которые исповедовали свою веру. Эти люди даже претерпевали какие-то муки, но они не умирали мученической смертью.

Юродивые – это люди, которые взяли на себя особенный подвиг – отказ от собственного ума, т.е. эти люди на самом деле были в здравом уме, но отверглись своего ума ради Христа, чтобы через свое кажущееся безумство свидетельствовать о безумии самого мира. Этот необыкновенный подвиг мир никогда не понимал.

Наверное, многие знают или хотя бы слышали о св. Ксении Петербургской или Василии Блаженном? Вот они из тех святых, которые юродствовали.

Икона «Собор всех святых в земле Русской просиявших » Икона «Собор всех святых в земле Русской просиявших »

Столпничество – это подвиг, который известен нам с IV — V ст. Основоположником этого подвига был преподобный Симеон. Его и назвали Симеон Столпник. Этот святой прожил 80 лет, и 37 из них он простоял на столпе.

О столпничестве нам могут рассказать древние иконы, на которых изображены эти святые.

Икона св. Симеона СтолпникаИкона св. Симеона СтолпникаСтолп – это каменистое возвышение, на котором стоял подвижник

Из жития св. Симеона Столпника известно, что сначала столп, на котором он стоял, был высотой около 4 м, а позднее около 20 м.

Стоя на столпе, подвижники отделялись от мира, постоянно молились, ограничивали себя в общении, хотя иногда и проповедовали. Люди приходили к столпникам, просили их молитв, и были случаи исцелений по молитвам этих подвижников.

Столпничество – это тяжелый подвиг, поэтому в церковном календаре святых, который этот подвиг совершали, мало. В России многие знают св. Серафима Саровского, который 1000 дней молился стоя на камне, и св. Никиту Столпника.

Икона св. Серафима СаровскогоИкона св. Серафима Саровского

Кроме перечисленных слов-дополнений встречается еще одно – начертанный.

Начертанными называют двух братьев – византийских иноков преподобных Федора и Феофана. Эти святые жили в иконоборческое время.

За иконопочитание их сначала заключили в тюрьму, где они пробыли 20 лет, а после этого они претерпели еще много других пыток.

Одна из них заключалась в том, что им на лице горячими иглами начертали позорные стихи, поэтому этих святых братьев называют начертанными.

Конечно, все перечисленные подвиги святые совершали не ради славы. Они на все шли ради Христа, ради духовного совершенства и для того, чтобы объединиться со своим Творцом

Мы же когда читаем жития всех этих святых, когда празднуем дни их прославления, укрепляемся в вере.

Про себя скажу, что о юродивых, а также исповедниках, столпниках, мучениках я знаю, а вот о начертанных ничего не знала, о них я услышала совсем недавно.

А вам все слова-добавления известны? Возможно, вы можете пополнить список? Напишите в х.

Акафист святому преподобному Даниилу Столпнику

И#збрaнный ўг0дниче хrт0въ, прпdбне ст0лпниче и3 преслaвный чудотв0рче, возсіsвый мjрови, ћкw ѕвэздA многосвётлаz, п0двиги и3 чудесы2 свои1ми, восхвалsемъ тS люб0вію, џтче даніи1ле. Тh же, ћкw и3мёzй дерзновeніе ко гDу, мlтвами твои1ми t бёдъ и3 ск0рбныхъ њбстоsній свободи2 нaсъ, да бlгодaрственнw, со ўмилeніемъ, зовeмъ тебЁ:

Рaдуйсz, прпdбне џтче даніи1ле, тeплый њ мjрэ къ бGу мlтвенниче.

Јкосъ №

  • ЃгGльскому житію2 t ю4ности твоеS поревновaвъ, прпdбне, воспріsлъ є3си2 труды2 и3 п0двиги и4ночества, въ ни1хъ же до кончи1ны сaмыz пребhвъ, бGу ўгоди1лъ є3си2 и3 слaвы нбcныz спод0билсz є3си2. Сегw2 рaди похв†льнаz восписyемъ тебЁ, вопію1ще таков†z:
  • Рaдуйсz, даніи1ле, мlтвами мaтери твоеS и3спр0шенный: рaдуйсz, непл0дою рождeнный.
  • Рaдуйсz, прbр0ческимъ и4менемъ наречeнный: рaдуйсz, роди1тели твои1ми на служeніе бGу њбречeнный.
  • Рaдуйсz, t ю4ности чcтотY житіS возлюби1вый: рaдуйсz, въ џтрочествэ дyху пл0ть свою2 покори1вый.
  • Рaдуйсz, прпdбне џтче даніи1ле, тeплый њ мjрэ къ бGу мlтвенниче.

Кондaкъ в7

Ви1дэвши тебЁ nтрочA млaдо, въ nби1тель и4нокwвъ пришeдшагw, стaрцы и3 брaтіz tрицaхусz пострижeніz спод0бити, глаг0люще, ћкw млaдость ю4ности не м0жетъ трудHвъ и4ночества понести2. Тh же, tвэщaвъ, речE: мнЁ є4же жи1ти хrт0съ и3 є4же ўмрeти пріwбрётеніе. Сегw2 рaди вопіeмъ њ тебЁ бGу: Ґллилyіа.

Јкосъ в7

  1. Разумёz б9іе въ и3зволeніи твоeмъ звaніе раб0тати гDеви и3 слhша къ томY молeніе nтцA твоегw2 и3 мaтери твоеS, да пред8 nчи1ма и5хъ постри1женъ бyдеши, прпdбніи nтцы2 ѓгGльскагw џбраза спод0биша тебЁ, даніи1ле.

    Мh же, слaвzще таков0е постоsнство твоE, взывaемъ тебЁ таков†z:

  2. Рaдуйсz, бGомъ и3збрaнный: рaдуйсz, гDомъ призвaнный.
  3. Рaдуйсz, хрaмъ с™0му д¦у предугот0ванный: рaдуйсz, nлтaрь на сщ7еннослужeніе гDу њсщ7eнный.

  4. Рaдуйсz, пл0ть свою2 со страстьми2 t ю4ности распинaвый: рaдуйсz, вeліz п0двиги бlгочeстіz въ и4ночествэ показaвый.
  5. Рaдуйсz, прпdбне џтче даніи1ле, тeплый њ мjрэ къ бGу мlтвенниче.

Кондaкъ G

Си1лою вhшнzгw њсэнsемый, растsще и3 крэплsшесz дyхомъ, бlжeнне даніи1ле, и3 преизsщнагw житіS начaтокъ ўготовлsz, воспэвaлъ є3си2 ўстaми и3 дyхомъ бGу: Ґллилyіа.

Јкосъ G

  • И#мёюще ѕёльное желaніе поклони1тисz с™hмъ мэстaмъ, шeлъ є3си2, бlжeнне даніи1ле, t месопотaміи въ с™hй грaдъ їеrли1мъ и3 и3нhz грaды и3 вє1си с™ы6z земли2 и3 тaмw поклони1сz хrтY бGу нaшему. Таковyю рeвность прославлsюще, прин0симъ тебЁ звaніz сицєвaz:
  • Рaдуйсz, даніи1ле, ћкw всёмъ сeрдцемъ бGа возлюби1лъ є3си: рaдуйсz, ћкw t си1лы въ си1лу восходи1лъ є3си2.
  • Рaдуйсz, њстaвивый д0льнаz: рaдуйсz, взыскaвый г0рнzz.
  • Рaдуйсz, ћкw свэти1льникъ д¦а б9іz показaлсz є3си2 не ўгасaющій: рaдуйсz, ћкw дaръ б9ій kви1лъ є3си2 въ себЁ возгрэвaющій.
  • Рaдуйсz, прпdбне џтче даніи1ле, тeплый њ мjрэ къ бGу мlтвенниче.

Кондaкъ д7

Бyрю страстeй, њдержaщихъ мjръ, жезл0мъ воздержaніz, џтче даніи1ле, въ себЁ ўкроти1въ, на г0ру безстрaстіz вседyшнw ўстреми1лсz є3си2, да бGу и3 ѓгGлHмъ чcт0тою ўмA безмzтeжнw бесёдуеши, вопіS: Ґллилyіа.

Јкосъ д7

Слhшавши, ћкw є4сть въ ґнтіохjи на столпЁ подвизaющійсz бlжeнный сmмеHнъ дивног0рецъ, возбуди1лсz є3си2, џтче, къ подражaнію п0двигwмъ тогw2. Тa же создaвъ ст0лпъ, взhде на негw2 и3 начA жи1ти бGу мeжду нб7омъ и3 землeю, сеS ўстранszсz, къ томY приближazсz. Си1хъ рaди бывaемыхъ, зовeмъ къ тебЁ таков†z:

  1. Рaдуйсz, прпdбне даніи1ле, въ плaмени бlгочeстіz неwхлади1мый: рaдуйсz, въ трудёхъ и3 п0двизэхъ неутоми1мый.
  2. Рaдуйсz, путeмъ къ нб7си2 ст0лпъ и3збрaвый: рaдуйсz, на столпЁ, ћкw на кrтЁ, пл0ть свою2 со страстьми2 распsвый.
  3. Рaдуйсz, житіeмъ с™aгw дивног0рца плэнeнный: рaдуйсz, рeвностію къ п0двигамъ ст0лпничества распалeнный.
  4. Рaдуйсz, прпdбне џтче даніи1ле, тeплый њ мjрэ къ бGу мlтвенниче.

Кондaкъ є7

ЅвэздA многосвётлаz, бlжeнне, на столпЁ kви1лсz мjру, тмY прeлести tгнaлъ є3си2. Тёмже м0лимъ тS: и3 нhнэ њблистaй въ сердцaхъ нaшихъ незаходsщій свётъ рaзума, да вопіeмъ њ тебЁ бGу: Ґллилyіа.

Јкосъ є7

  • Ви1дэвше лю1діе, прпdбне, на столпЁ возвhшена тебЁ и3 сіsніемъ чудeсъ всёхъ њзарsющагw съ вёрою притекaющихъ, сeрдцемъ и3 ўсты2 люб0вію взывaху къ тебЁ си1це:
  • Рaдуйсz, џтче, на столпЁ себЁ ўтверди1вый: рaдуйсz, всsцэй жест0кости житіS ст0лпнагw себЁ покори1вый.
  • Рaдуйсz, въ лётэ зн0й с0лнечный претерпёвый: рaдуйсz, въ зимЁ мрaзъ лю1тый презрёвый.
  • Рaдуйсz, ћкw дождeмъ и3 вётрами пребhлъ є3си2 њбэвaемый: рaдуйсz, ћкw и3 дeмwны бhлъ є3си2 и3скушaемый.
  • Рaдуйсz, прпdбне џтче даніи1ле, тeплый њ мjрэ къ бGу мlтвенниче.

Кондaкъ ѕ7

Проповёдуетъ мjръ вeсь тебЁ, прпdбне даніи1ле, дeмонwвъ прогони1телz, болёзей и3сцэли1телz и3 и4ныхъ мн0гихъ чудeсъ соверши1телz. Мh же, бGа њ тебЁ прославлsюще, вопіeмъ є3мY: Ґллилyіа.

Јкосъ ѕ7

Возсіsлъ є3си2 мjрови свэтомъ пречyдныхъ твои1хъ п0двигwвъ, прпdбне даніи1ле. И#, на столпЁ возвhшенъ бhвъ, и3з8 гони1телz твоегw2 содёлалъ є3си2 бlгодётелz, и4же ст0лпъ согради2 тебЁ вторhй и3 слaву и4мени и3 п0двигwвъ твои1хъ преумн0жи, во сп7сeніе съ вёрою приходsщихъ къ тебЁ и3 пом0щи твоeй просsщихъ. Сегw2 рaди вопіeмъ тебЁ сицев†z:

  1. Рaдуйсz, брaни возстaвшихъ проти1ву тебє2 побэди1телю: рaдуйсz, ѕлhхъ п0мыслwвъ и3скорени1телю.
  2. Рaдуйсz, д0брыхъ пожелaній насади1телю: рaдуйсz, тaйныхъ к0зней њбличи1телю.
  3. Рaдуйсz, бёсwвъ прогони1телю: рaдуйсz, болsщихъ и3сцэли1телю.
  4. Рaдуйсz, прпdбне џтче даніи1ле, тeплый њ мjрэ къ бGу мlтвенниче.

Кондaкъ з7

Хотsше мyжъ нёкій премyдръ и3 словeсенъ њ подaніи дщeри є3гw2 здрaвіz и3 сп7сeніz рук0ю и3 мlтвами твои1ми, прпdбне, бlгодaрственнаz принести2, написA на столпЁ твоeмъ стихи2 сицевhе: ѕдЁ стои1тъ мyжъ, стихjzми неуzзви1мый, пи1щу и3мhй безсмeртную, ґ не земнyю, є3г0же жили1ще столпы2 двоезрaчны, слaвzщій сн7а м™ре неискусобрaчны. Мh же слaвимъ бGа, прославлsющагw с™ы6z сво‰, и3 хвалeбную пёснь поeмъ є3мY: Ґллилyіа.

Јкосъ з7

  • Н0вый јwвъ kви1лсz є3си2 мjру, досточyдне даніи1ле, мн0жествомъ њбдержи1мъ бhвъ ск0рбей и3 и3скушeній, но дв7дову кр0тость, їaкwвле безѕл0біе и3 цэломyдріе їHсифово, пaче же терпёніе јwвле стzжaвъ, вс‰ побёдилъ є3си2. Сегw2 рaди вопіeмъ тебЁ сицєвaz:
  • Рaдуйсz, прпdбне даніи1ле, сосудЁ бLти и3збрaнный: рaдуйсz, чудотв0рче и3зрsдный.
  • Рaдуйсz, млcти б9іей стzжaтелю: рaдуйсz, къ бGу бли1жній предстaтлю.
  • Рaдуйсz, лучезaрный свэти1льниче: рaдуйсz, бGомъ вэнчaнный подви1жниче.
  • Рaдуйсz, прпdбне џтче даніи1ле, тeплый њ мjрэ къ бGу мlтвенниче.

Кондaкъ }

Стрaнными чудесы2 прославлszсz, прпdбне џтче даніи1ле, ўтверди1лъ є3си2 вёру и3 ўповaніе въ лю1дэхъ, ћкw мн0гw м0жетъ мlтва првdнагw. Мh же, вёруz, ћкw ѓще по бз7Ё ўповaніе на тS возл0жимъ, тaкожде пріи1мемъ мlтвами твои1ми проси1мое, поeмъ бGу њ тебЁ: Ґллилyіа.

Јкосъ }

  1. Во вс‰ nрyжіz б9іz њблекjйсz, прпdбне џтче даніи1ле, возм0глъ є3си2 стaти проти1ву всBмъ к0знємъ діaвольскимъ, на столпЁ трeтіемъ, и3 превысочaйшемъ, бlгодaрственнэ тебЁ создaнномъ, подвизaлсz є3си2.

    И# нaсъ, прпdбне, грэхми2 њбэвaемыхъ, предстaтльствы твои1ми свободи2, да зовeмъ тебЁ си1це:

  2. Рaдуйсz, ходaтаю всBмъ сп7сeніz: рaдуйсz, приводsй грёшныхъ ко и3справлeнію.
  3. Рaдуйсz, скорбsщимъ подаsй ўтэшeніе: рaдуйсz, ѕлhхъ приводsй къ постыждeнію.

  4. Рaдуйсz, дyхwвъ и3скуси1телей прогони1телю: рaдуйсz, покаsніz насади1телю.
  5. Рaдуйсz, прпdбне џтче даніи1ле, тeплый њ мjрэ къ бGу мlтвенниче.

Кондaкъ f7

Всsкіz скHрби, болBзи, и3скушє1ніz, на столпЁ подвизazсz, прпdбне џтче даніи1ле, претерпёлъ є3си2. И# всёмъ си1мъ, бывaемымъ тебЁ, п0мощію б9іею, побёдитель kви1лсz є3си2. Сегw2 рaди вопіeмъ њ тебЁ бGу: Ґллилyіа.

Јкосъ f7

  • Вэт‡и многовэщaнніи не довлёютъ и3зглаг0лати п0двиги тво‰ и3 промышлeніе њ тебЁ б9іе, прпdбне џтче даніи1ле, ћкw къ разли1чнымъ чудесє1мъ и3 прbр0ческагw дaра не лиши1сz и3 бLти сщ7eнства спод0бисz. Мh же, люб0вію побэждaеми, дерзaемъ смиренномyдреннw звaти тебЁ таков†z:
  • Рaдуйсz, вёрный рaбе вLки всебlгaгw: рaдуйсz, хрaме д¦а всес™aгw.
  • Рaдуйсz, сщ7eнниче, бGомъ и3збрaнный: рaдуйсz, бLти цвётъ бlгоухaнный.
  • Рaдуйсz, мlтвы fmміaмъ бlгов0нный: рaдуйсz, nргaнъ pалмопёніz сладкостр0йный.
  • Рaдуйсz, прпdбне џтче даніи1ле, тeплый њ мjрэ къ бGу мlтвенниче.

Кондaкъ ‹

Сп7сти2 хотS вс‰ бли6жніz и3 д†льніz столпA твоегw2, бlжeнне даніи1ле, гDь смотрeніемъ свои1мъ привождaше къ тебЁ мн0гіz лю1ди, мlтвы, бlгословeніz, њсщ7eніz и3 наставлeніz просsщіz ў тебє2. И# си1хъ зрsще лю1діе, сэдsщіz во тмЁ заблуждeніz, къ свёту и4стины њбращaхусz. Мh же, слaвzще сп7са всёхъ, пришeдшагw въ мjръ грёшныхъ сп7сти, поeмъ њ тебЁ бGу: Ґллилyіа.

Јкосъ ‹

  1. СтэнA є3си2 всBмъ, прпdбне џтче даніи1ле, съ вёрою и3 ўповaніемъ къ заступлeнію твоемY прибэгaющимъ.

    Тёмже и3 нaмъ, въ ск0рбэхъ, болёзнэхъ и3 и3скушeніихъ съ надёzніемъ къ тебЁ приходsщимъ, п0мощь твою2 и3 заступлeніе млcрдне kви2, да люб0вію вопіeмъ тебЁ таков†z:

  2. Рaдуйсz, пристaнище њбэвaемымъ: рaдуйсz, заступлeніе њѕлоблsемыхъ.

  3. Рaдуйсz, печaльнымъ ўтэшeніе: рaдуйсz, нeмощнымъ ўкрэплeніе.
  4. Рaдуйсz, ўнывaющимъ њбодрeніе: рaдуйсz, молeній ск0рое и3сполнeніе.
  5. Рaдуйсz, прпdбне џтче даніи1ле, тeплый њ мjрэ къ бGу мlтвенниче.

Кондaкъ №i

Пёніе всеумилeнное и3 бlгодaрственное гDу бGу прин0симъ, ћкw и4мамы тебЁ, прпdбне џтче даніи1ле, молeбника њ нaсъ грёшныхъ и3 с™hми мlтвами твои1ми сп7сaемсz. Сегw2 рaди, пред8 с™0ю їкHною твоeю ўсeрднw припaдающе и3 покрови1телемъ нaшимъ тебЁ почитaюще, всебlгоговёйнw вопіeмъ њ тебЁ бGу: Ґллилyіа.

Јкосъ №i

Свэтозaрную свэщY бLти бжcтвенныz зри1мъ тебЁ, прпdбне џтче даніи1ле, просвэщaеміи бlговёстіемъ њ преслaвномъ житіи2 твоeмъ. Твои1ми бо мlтвами t нед{гъ свои1хъ мн0зи свобождaхусz. Къ си1мъ же во ўстaхъ твои1хъ њбрэтeсz бLть б9іz, сп7си1тельнаz чlвёкwмъ, ћкw t словeсъ твои1хъ ўмили1тисz послyшающимъ тебЁ и3 житіE своE и3справлsти. Сегw2 рaди зовeмъ тебЁ таковaz:

  • Рaдуйсz, прпdбне џтче даніи1ле, вёры ўтверждeніе: рaдуйсz, цRкве хrт0вы ўкрашeніе.
  • Рaдуйсz, рaзума дух0внагw сокр0вище: рaдуйсz, сп7сeніz и3зрsдный настaвниче.
  • Рaдуйсz, ѕвэздо2, на твeрди цRк0внэй блистaющаz: рaдуйсz, цэвни1це бжcтвеннаz, словесы2 и3 дёлы всёхъ ўтэшaющаz.
  • Рaдуйсz, прпdбне џтче даніи1ле, тeплый њ мjрэ къ бGу мlтвенниче.

Кондaкъ в7i

БLть бжcтвенную, ми1лующую нaсъ, въ тебЁ, прпdбне џтче даніи1ле, зрsще, ћкw и3 нэмhй t рождeніz проглаг0лати возм0же, и3 хромhй t рождeніz и3сцэли1сz: рaдуемсz и3 хвaлимъ бGа и3 тебЁ, ск0рагw мlтвенника и3 пом0щника, вопію1ще къ бGу: Ґллилyіа.

Јкосъ в7i

Пою1ще п0двиги тво‰, прпdбне џтче даніи1ле, ўбlжaемъ равноaгGльное житіE твоE, почитaемъ скончaніе жи1тельства твоегw2, на нeже снид0шасz не т0кмw сщ7еннонaчальницы и3 кли1ръ цRкве земнhz, но и3 цRкве первор0дныхъ, на нбcёхъ напи1санныхъ. Тh же, рaдуzсz, предaлъ є3си2 чcтую и3 с™yю дyшу твою2 въ рyцэ б9іz. БGъ же прослaви тебE по ўспёніи твоeмъ чудеси2 мн0гими. Пріими2 ќбw, всебlжeнне џтче даніи1ле, и3 t нaсъ приноси1маz тебЁ ўбlжeніz сицев†z:

  1. Рaдуйсz, nбитaтелю цRкве торжествyющихъ: рaдуйсz, съ ѓгGлами ликовствyющій.
  2. Рaдуйсz, рaдости вёчныz преисполнsемый: рaдуйсz, съ прbр0ками величaемый.
  3. Рaдуйсz, съ ґпcлами прославлsемый: рaдуйсz, съ с™и1телzми бlгословлsемый.
  4. Рaдуйсz, съ мyчениками вэнчaемый: рaдуйсz, съ прпdбными ўбlжaемый.
  5. Рaдуйсz, прпdбне џтче даніи1ле, тeплый њ мjрэ къ бGу мlтвенниче.

Кондaкъ Gi

Q пречyдный и3 преслaвный ўг0дниче б9ій, прпdбне и3 бGон0сне џтче даніи1ле, тёломъ на земли2 почивaющій, душeю на нб7си2 nбитaющій, дyхомъ же t при1сныхъ тебЁ не tлучaющійсz, пріими2 молє1ніz н†ша.

При1зри млcтивw съ высоты2 нбcныz слaвы твоеS на нaсъ, въ ўмилeніи молeбнw предстоsщихъ пред8 с™0ю твоeю їкHною, и3 ўмоли2 вLку спcа всёхъ сп7сти1сz дyшамъ нaшимъ и3 въ сeмъ и3 въ бyдущемъ вёцэ сeрдцемъ и3 ўсты2 пёти бGу: Ґллилyіа.

Сeй кондaкъ глаг0ли три1жды. И# пaки јкосъ №-й: ЃгGльскому житію2: И# кондaкъ №-й: И#збрaнный ўг0дниче хrт0въ.

Мlтва прпdбному даніи1лу ст0лпнику

Q прпdбне и3 бGон0сне џтче нaшъ даніи1ле, ўбlжaемъ вє1ліz п0двиги житіS твоегw2, скHрби лю6тыz, болBзи, и3скушє1ніz, и4мъ же побэдон0сецъ преди1вный показaлсz є3си2. Величaемъ даровaніz бLти гDнэй, тоб0ю многочeстнэ и3 многоoбрaзнэ kвлeнныz бол‰щимъ и3 скорб‰щимъ, грBшнымъ и3 забл{дшимъ во сп7сeніе и5хъ.

Поминaемъ тебE настaвника премyдрагw, и4же глаг0ла лю1дємъ словесA ўчи1тєльнаz t словA гDнz, дyши ўмилsющіz и3 ўмы2 и3 сердцA къ бGу њбращaющіz. М0лимсz тебЁ: не забyди, q пребlжeнне џтче, вёры нaшеz къ тебЁ и3 надeжды ўповaніz нaшегw на тебЁ, пред8 с™0ю їкHною твоeю при1снw предстоsщихъ и3 тeплэ молsщихсz.

Спод0би нaсъ, ќмнw взирaющихъ на скончaніе жи1тельства твоегw2, подражaти вёрэ и3 любви2 твоeй. Поминaй нaсъ, недост0йныхъ, во с™hхъ твои1хъ и3 бlгопріsтныхъ мlтвахъ къ бGу, ћкw сщ7eнникъ б9ій, предст0z пrт0лу вседержи1телеву.

М0лимъ тS, вели1кій молeбниче и3 чудотв0рче с™hй, бyди нaмъ всегдA ўтёшитель, цэли1тель, пом0щникъ и3 застyпникъ, и3 покрови1тель, и3 настaвникъ вёренъ.

Не премолчи2, вопіS за ны2 ко гDу, да съ терпёніемъ течeмъ на предлежaщій п0двигъ сп7сeніz дyшъ нaшихъ, взирaюще на тебЁ, с™hй ўчи1телю нaшъ, и3 бlгочeстнw и3 првdнw, въ є3динeніи дyха, въ є3диномhсліи вёры и3 любвЁ поживeмъ въ нhнэшнемъ вёцэ: въ бyдущемъ же да спод0бимсz слaвити бLть и3 чlвэколю1біе є3ди1нагw въ трbцэ слaвимагw бGа, nц7A и3 сн7а и3 с™aгw д¦а во вёки вэкHвъ. Ґми1нь.

Оставьте комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector