Иосиф Обручник: житие святого и в чем помогает икона, тексты молитв и акафиста

ЖИТИЕ св. прав. ИОСИФА ОБРУЧНИКА

  • (по «Житиям святых» свт. Димитрия Ростовского)
  • День памяти: Неделя по Рождестве Христовом
  •              Иосиф Обручник: житие святого и в чем помогает икона, тексты молитв и акафиста  Иосиф Обручник: житие святого и в чем помогает икона, тексты молитв и акафиста                                          
  •  Тропарь, глас 2:
  • Благовествуй, Иосифе, Давиду чудеса богоотцу: Деву видел еси рождшую, с пастырми славословил еси, с волхвы поклонился еси, ангелом весть прием: моли Христа Бога спасти души наша.
  • Кондак, глас 3:
  • Веселия днесь Давид исполняется божественный, Иосиф же хваление со Иаковом приносит: венец бо сродством Христовым приемше радуются, и неизреченно на земли рождшагося воспевают: Щедре, спасай Тебе чтущия.
  •                                                                     Иосиф Обручник: житие святого и в чем помогает икона, тексты молитв и акафиста         

Молитва ко св. прав. Иосифу Обручнику

       О святый праведный Иосифе!

      Ты еще на земли сый, велие имел еси дерзновение к Сыну Божию, иже благоизволи именовати тя отца Своего, яко обрученика Своея Матери, и послушати тя: веруем, яко ныне с лики праведных во обителех небесных водворяяся, услышан будеши во всяком твоем прошении к Богу и Спасителю нашему.

     Темже, ко твоему покрову и заступлению прибегающе, смиренно молим тя: якоже сам от бури сумнительных помышлений избавлен был еси, сице избави и нас, волнами смущений и страстей обуреваемых: якоже ограждал еси Всенепорочную Деву от клеветы человеческия, огради и нас такожде от всякия клеветы напрасныя: якоже хранил еси от всякого вреда и озлобления воплотившагося Господа, сице сохраняй твоим заступлением Церковь Его Православную и всех нас от всякаго озлобления и вреда. Веси, святче Божий яко и Сын Божий во днех плоти Своея в телесных потребах нужду имеяши, и ты послужил еси им: того ради молим тя, и нашим временным нуждам благопоспеши твоим ходатайством, подая нам вся благая, в житии сем потребная.

       Изряднее же просим тя, исходатайствуй нам оставление грехов прияти от нареченнаго ти Сына, Единороднаго же Сына Божия, Господа нашего Иисуса Христа и достойны быти наследия Царства Небеснаго нас предстательством твоим сотвори, да и мы, в горних селениих с тобою водворяющеся, прославим Единаго Триипостаснаго Бога, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и во веки веков. Аминь.

                                                                                     Иосиф Обручник: житие святого и в чем помогает икона, тексты молитв и акафиста

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Иосиф Обручник: житие святого и в чем помогает икона, тексты молитв и акафиста    Акафист св. прав. Иосифу Обручнику можно скачать здесь

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

           Иосиф Обручник: житие святого и в чем помогает икона, тексты молитв и акафиста  Иосиф Обручник: житие святого и в чем помогает икона, тексты молитв и акафиста   

Св. прав. Иосиф Обручник является покровителем семьи и брака, ему молятся об обретении спутника жизни, о даровании ребёнка, о семейном благополучии, верности и ответственности супругов. Также св. Иосифу Обручнику возносят молитвы о благополучии в поездках и путешествиях, об умножении веры, терпения и смирения.

         Кроме того, св. Иосиф Обручник является покровителем всех трудящихся — ему возносят молитвы о поиске работы, о помощи в труде и об успехах в профессиональной деятельности.

          В нашем монастыре ведется Журнал свидетельств о благодатной помощи, полученной по молитвам св. прав. Иосифа Обручника – в обретении спутников жизни, о даровании долгожданного чада, о семейном счастье и проч. Журнал постоянно пополняется новыми свидетельствами для укрепления веры всех просящих св. прав. Иосифа о помощи и покровительстве.

           Иосиф Обручник: житие святого и в чем помогает икона, тексты молитв и акафиста   Иосиф Обручник: житие святого и в чем помогает икона, тексты молитв и акафиста 

         О житии св. прав. Иосифа Обручника известно немного. Часть информации изложена в Евангелии, часть — в «Житиях святых», а часть — в Предании Церкви и апокрифах.

         Иосиф Обручник: житие святого и в чем помогает икона, тексты молитв и акафиста       

         Свя­той Иосиф был цар­ско­го ро­да, из до­ма Да­ви­до­ва и Со­ло­мо­на, внук Мат­фа­тов, пра­внук Ели­е­зе­ров.

              Об этом свя­том Иоси­фе су­ще­ству­ют раз­лич­ные мне­ния у за­пад­ных и у во­сточ­ных хри­сти­ан. За­пад­ные го­во­рят, что он до са­мой кон­чи­ны сво­ей был дев­ствен­ни­ком, со­вер­шен­но не всту­пая в брак, а во­сточ­ные утвер­жда­ют, что он имел же­ну и ро­дил де­тей.

Имея в су­пру­же­стве Са­ло­мию, дочь Аг­гея, свя­той Иосиф ро­дил че­ты­рех сы­но­вей: Иа­ко­ва, Си­мо­на, Иу­ду, Иосию, и двух до­че­рей, Ес­фирь и Фа­марь, или, как го­во­рят дру­гие, – Мар­фу; а си­нак­сарь Неде­ли свя­тых ми­ро­но­сиц при­со­во­куп­ля­ет еще и тре­тью дочь име­нем Са­ло­мию, ко­то­рая бы­ла за­му­жем за Зе­ве­де­ем.

 По кон­чине же сво­ей же­ны Са­ло­мии свя­той Иосиф жил в вдов­стве до­воль­но вре­мя, про­во­дя дни свои в чи­сто­те.

           Во свя­том Еван­ге­лии его свя­тая и непо­роч­ная жизнь за­сви­де­тель­ство­ва­на сле­ду­ю­щи­ми, хо­тя и крат­ки­ми, но весь­ма по­хваль­ны­ми сло­ва­ми: «Иосиф же, муж Ее, бу­дучи пра­ве­ден» (Мф.1:19).

И что мо­жет быть боль­ше та­ко­го сви­де­тель­ства? Он был столь пра­ве­ден, что сво­ею свя­то­стью пре­взо­шел про­чих пра­вед­ных пра­от­цов и пат­ри­ар­хов.

Ибо кто был до­сто­ин стать об­руч­ни­ком и мни­мым му­жем Пре­чи­стой Де­вы, Ма­те­ри Бо­жи­ей? И ко­му да­на бы­ла та­ко­вая честь, – сде­лать­ся на­ре­чен­ным от­цом Хри­сто­вым?

         Небесный покровитель обители, св. прав. Иосиф, согласно евангельскому повествованию, по прямой линии происходил из рода царя Давида, но находился в бедности и, проживая в маленьком городке Назарет, занимался плотничеством.  

            Ко­гда Иосиф был уже стар, в возрасте  вось­ми­де­ся­ти лет, ему бы­ла об­ру­че­на  Пре­чи­стая Де­ва Ма­рия и да­на для хра­не­ния Сво­е­го дев­ства.

Знаком от Бога, указавшим на благочестивого старца Иосифа, достойного стать обручником Девы Марии, стал его расцветший посох, который и изображается на иконах. Согласно другому преданию, «голубка вылетела из посоха и взлетела Иосифу во славу.

И сказал жрец Иосифу: Ты избран, чтобы принять к себе и блюсти деву Господа». Поэтому Иосиф и был прозван Обручником поскольку был лишь обручен с Девой Марией и стал хранителем ее целомудрия.

        Согласно Евангелию от Матфея, через некоторое время после Благовещения, Иосиф обнаружил, что его жена беременна: «…прежде нежели сочетались они, оказалось, что Она имеет во чреве от Духа Святого» (Мф. 1:18).  Однако Иосиф не знал, что это «от Духа Святого» и был смущен; будучи, однако, человеком праведным, он «хотел тайно отпустить Ее» (Мф. 1:19).

В ответ на эти его помыслы к нему во сне явился Архангел Гавриил и возвестил особую святость и мессианское предназначение Младенца, который родится у Марии: «Иосиф, сын Давидов! не бойся принять Марию, жену твою; ибо родившееся в Ней есть от Духа Святого; Родит же Сына, и наречешь Ему имя: Иисус; ибо Он спасет людей Своих от грехов их» (Мф. 1:20-21).

Иосиф поступил в соответствии со словами ангела и сам нарек сына Марии так, как было ему открыто.  Ибо Гос­подь вос­хо­тел ро­дить­ся в ни­ще­те, за­им­ство­вав от цар­ско­го ро­да толь­ко плоть, но не цар­скую сла­ву, бо­гат­ство и вла­ды­че­ство.

По­се­му Он бла­го­из­во­лил иметь ни­щею и Свою Пре­чи­стую Ма­терь, ни­щим и мни­мо­го от­ца Сво­е­го, по­да­вая об­раз сми­ре­ния.

       Во время вынужденного бегства в Египет от преследования нечестивым царем Иродом, Иосиф носил за Спасителем и Его Пречистой Матерью «одежду и все, необходимое для еды». Он с ревностной любовью относился к усыновленному ему в обручении Чаду, часто беря Его на руки — так, как изображают зачастую это  православные иконы.

        Иосифу Обручнику посвящен апокриф «История об Иосифе Плотнике», возникший в Египте на рубеже III-IV вв. Согласно апокрифу, св. прав. Иосиф Обручник умер в возрасте 111 лет и его погребение было совершено ангелами.

        Своим  благочестием, смирением, непоколебимой верой и терпением св. прав. Иосиф Обручник явил собой истинный пример красоты духовной жизни, верности,  целомудрия и святости, показав добрый путь  жертвенного служения ближнему. Этим и другим добродетелям учит нас пример жизни св. прав. Иосифа Обручника.

          Верим, что Промысл Божий и молитвы св. прав. Иосифа Обручника, сохранявшие монастырь со дня основания, не оставят его своим содействием и всесильной помощью и сейчас, а все, с верою просящие молитвенной помощи св. Иосифа, получат её и прославят Бога, «дивного во святых Своих».

Святой праведный Иосиф Обручник

День памяти: 31 декабря (старый стиль) — 13 января (новый стиль)

Иосиф Обручник: житие святого и в чем помогает икона, тексты молитв и акафистаСвятой Иосиф Обручник – супруг Девы Марии, земной отец и воспитатель Иисуса Христа; прозван Обручником потому, что был, согласно христианским догматам, лишь обручен с Девой Марией и стал ее супругом де-юре, но не де-факто, храня ее девственность. 

Он по прямой линии происходил из рода Давида-царя, но находился в бедности и, проживая в глухом городке Назарете, занимался плотничеством. В первом браке у него было четыре сына и две дочери. Овдовев, святой Иосиф жил в строгом воздержании. 80-летним старцем святой Иосиф был избран первосвященниками хранителем девства Пресвятой Богородицы, давшей обет безбрачия.

Давид (ок. 1035 — 965 до н.э.) — второй царь Израиля. Был младшим из восьми сыновей Иессея из Вифлеема (Бет-Лехема) из колена Иуды, правнуком Вооза и моавитянки Руфи. В отрочестве пас овец.

Благодаря искусной игре на арфе он был приглашен ко двору, чтобы музыкой разгонять тоску Саула. Тайно был помазан пророком Самуилом на царство вместо Саула. С помазанием на Давида снизошёл Дух Божий и почивал на нём (1Цар.16:1-13).

Когда Саул пал вместе с сыновьями в битве с филистимлянами, царство перешло в руки Давида.

Иосиф Обручник: житие святого и в чем помогает икона, тексты молитв и акафиста

Царствовал 40 лет (ок. 1005 — 965 до н.э.): семь лет и шесть месяцев был царём Иудеи (со столицей в Хевроне), затем 33 года — царём объединенного царства Израиля и Иудеи (со столицей в Иерусалиме).

Давид — одна из величайших личностей библейской истории.

Бог заключил с Давидом договор, согласно которому династия Давида будет править народом Израиля вечно, а столица Давида — Иерусалим — будет во веки веков святым городом, единственной обителью самого Бога (см. Пс. 89:4–5, 29–30, 34–38; 132:13–14, 17).

Согласно преданию, из рода Давида (по мужской линии) должен был выйти Мессия, что и осуществилось, согласно Новому Завету, где подробно описано происхождение Мессии — Иисуса Христа от царя Давида.

Согласно Евангелию от Матфея Иосиф и Мария обручились, но когда наступил момент начала их совместной супружеской жизни, Иосиф обнаружил, что его жена уже беременна: «…прежде нежели сочетались они, оказалось, что Она имеет во чреве от Духа Святого» (Матф 1:18).

Читайте также:  Вячеслав Чешский: жизнеописание, иконография, о чем просят, тексты молитв

Однако Иосиф не знал, что это «от Духа Святого» и был смущен; будучи, однако, человеком праведным, он решил не предавать это огласке, чтобы не причинять страданий Марии, и «хотел тайно отпустить Ее» (Матф 1:19).

В ответ на эти его помыслы к нему во сне явился Ангел Господень (Архангел Гавриил) и возвестил особую святость и мессианское предназначение Младенца, который родится у Марии:

«Иосиф, сын Давидов! не бойся принять Марию, жену твою; ибо родившееся в Ней есть от Духа Святого; Родит же Сына, и наречешь Ему имя: Иисус; ибо Он спасет людей Своих от грехов их» (Матф 1:20-21).

Иосиф Обручник: житие святого и в чем помогает икона, тексты молитв и акафиста

Сон Иосифа

Иосиф поступает в соответствии со словами ангела, смиряет себя, хранит девственность Марии и сам нарекает ее сына так, как было ему открыто: «И не знал ее, как наконец Она родила Сына Своего первенца, и он нарек Ему имя: Иисус» (Матф 1:25).

Иосиф Обручник: житие святого и в чем помогает икона, тексты молитв и акафиста

Святой Иосиф Обручник с младенцем Иисусом (Гвидо Рени, ок. 1635 года)

После рождения Иисуса Иосиф еще дважды получает особые Откровения. Во второй раз ангел, явившийся ему во сне, предупреждает об угрозе для жизни Младенца со стороны царя Ирода и повелевает бежать в Египет (Матф 2:13-14).

Иосиф выполняет это повеление и остается в Египте с Марией и Иисусом до смерти Ирода. А затем и в Египте ангел сообщает о том, что опасность миновала и можно возвратиться на родину: «…встань, возьми Младенца и Матерь Его и иди в землю Израилеву, ибо умерли искавшие души Младенца» (Матф 2:20).

Придя в Землю Израилеву, Иосиф узнает, что вместо Ирода царствует его сын Архелай, и из предосторожности удаляется со Святым Семейством в Галилею, поселившись в Назарете (Матф 2:23).

В последний раз в евангельском тексте Иосиф появляется в рассказе о паломничестве Святого Семейства на Пасху иудейскую в Иерусалим, когда Иисусу уже исполнилось 12 лет и когда на обратном пути Его потеряли родители.

Иосиф Обручник: житие святого и в чем помогает икона, тексты молитв и акафиста

Иосифу Обручнику посвящен апокриф «История об Иосифе Плотнике», возникший в Египте на рубеже III-IV вв. В нем повествуется о том, как Иосиф совершил паломничество в Иерусалим, чтобы испросить помощи самого архангела Михаила в час своей смерти.

При этом Христос пообещал отцу своему земному, что его тело не истлеет до «тысячелетней трапезы», т. е. пришествия Иисуса через тысячу лет и установления на земле Царства Небесного.

Согласно апокрифу, Иосиф Обручник умер в возрасте 111 лет и его погребение было совершено ангелами.

Иосиф Обручник: житие святого и в чем помогает икона, тексты молитв и акафиста

Смерть Иосифа

Исследователи предполагают, что святой Иосиф скончался до начала общественного служения Иисуса Христа. По преданию, тело праведного Иосифа погребено в Гефсиманской пещере, где уже покоились к тому времени родители Пресвятой Богородицы.

Источник: hram-troicy.prihod.ru

Молитва святому праведному Иосифу, обручнику Пресвятыя Девы Марии:

О святый праведный Иосифе! Ты еще на земли сый, велие имел еси дерзновение к Сыну Божию, иже благоизволи именовати тя Отца Своего, яко обрученика Своея Матери, и послушати тя: веруем, яко ныне с лики праведных во обителех небесных водворяяся, услышан будеши во всяком твоем прошении к Богу и Спасителю нашему.

Темже, ко твоему покрову и заступлению прибегающе, смиренно молим тя: якоже сам от бури сумнительных помышлений избавлен был еси, сице избави и нас, волнами смущений и страстей обуреваемых: якоже ограждал еси Всенепорочную Деву от клеветы человеческия, огради и нас такожде от всякия клеветы напрасныя: якоже хранил еси от всякого вреда и озлобления воплотившагося Господа, сице сохраняй твоим заступлением Церковь Его православную и всех нас от всякаго озлобления и вреда. Веси, святче Божий яко и Сын Божий во днех плоти Своея в телесных потребах нужду имеяши, и ты послужил еси им: того ради молим тя, и нашим временным нуждам благопоспеши твоим ходатайством, подая нам вся благая, в житии сем потребная. Изряднее же просим тя, исходатайствуй нас оставление грехов прияти от нареченнаго ти Сына, Единороднаго же Сына Божия, Господа нашего Иисуса Христа и достойны быти наследия Царства Небеснаго нас предстательством твоим сотвори, да и мы, в горних селениих с тобою водворяющеся, прославим Единаго Триипостаснаго Бога, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и во веки веков. Аминь.

  • Тропарь, глас 2:
    Благовествуй Иосифе, Давиду чудеса богоотцу: Деву видел еси рождшую, с пастырми славословил еси, с волхвы поклонился еси, ангелом весть прием: моли Христа Бога спасти душы наша.
  • Кондак, глас 3:
    Веселия днесь Давид исполняется божественный, Иосиф же хваление со Иаковом приносит: венец бо сродством Христовым приемше радуются, и неизреченно на земли рождшагося воспевают: Щедре, спасай Тебе чтущыя.
  • Скачать: Молитва святому праведному Иосифу, обручнику Пресвятыя Девы Марии
  • ССЫЛКИ ПО ТЕМЕ:
  • Собор Пресвятой Богородицы
  • Рождество Христово

Количество просмотров (609)

Акафист святому и праведному Иосифу, обручнику Пресвятой Девы Марии

Избрaнный храни1телю прес™hz дв7ы мRjи, пёстуне и3 корми1телю бGочlвёка, првdный їHсифе, прославлsz служeніе твоE неизречeнной тaйнэ воплощeніz бGа сл0ва, похвaльнаz восписyемъ ти2. тh же нhнэ, предстоS пrт0лу хrтA бGа нaшегw и3 и3мёz вeліе дерзновeніе къ немY, моли1сz њ нaсъ, взывaющихъ ти2:

Рaдуйсz, првdный їHсифе, ск0рый пом0щниче и3 мlтвенниче њ душaхъ нaшихъ.

Јкосъ №

  • ЃгGлом непостижи1мую тaйну рождeніz бGа сл0ва t пренепор0чныz дв7ы соблюдaz чи1сту t клеветы2 людeй и3 ковaрства діaвола, тебE, првdный їHсифе, смирeннаго тeктона, и3збрA бGъ бhти храни1телz и3 свидётелz дёвства прес™hz мRjи. тёмже прославлsz тS, ћкw и3збрaннаго таи1нника б9іz, взывaемъ ти2:
  • Рaдуйсz, честнaz tрасле t к0рене їессeова: рaдуйсz, внyтрь ўкрaшенный цaрскимъ вели1чіемъ.
  • Рaдуйсz, скyдостію въ земн0мъ дух0вное стzжaвый богaтство: рaдуйсz, безвёстностью слaву вёчную њбрэтhй.
  • Рaдуйсz, слaвный пaче царeй: рaдуйсz, првdный пaче патріaрхwвъ и3 прaoтцєвъ.
  • Рaдуйсz, првdный їHсифе, ск0рый пом0щниче и3 мlтвенниче њ душaхъ нaшихъ.

Кондaкъ в7

Ви1дz дёву мRjю, при хрaмэ воспитaвшуюсz, совершеннолётню сyщу, первосщ7eнникъ захaріz возопи2 ко гDу: гDи, покажи2 мyжа, дост0йнаго њбручи1тисz съ дв7ою: є3гдA же процвэтE жeзлъ їHсифа, вручaz є3мY дв7у, воспэвaше бGу: Ґллилyіа.

Јкосъ в7

  1. Разyмна є4сть всBмъ концє1мъ земли2 првdность твоS, с™hй їHсифе, ћкw несравнeнныz чeсти спод0билсz є3си2 њбрyчникомъ бhти пребlгословeнныz дв7ы, и3з8 неsже безмyжнw произhде хrт0съ бGъ, тh бо крёпкіz рaди вёры, чистоты2, смирeніz и3 преспёzніz во всёхъ добродётелэхъ на сіE и3збрaнъ бhлъ є3си2.

    тёмже взывaемъ ти2:

  2. Рaдуйсz, прaведне чистёйшей њбручи1выйсz: рaдуйсz, мyже вёры, пріsвшій под8 кр0въ св0й с™yю дв7у мRjю, вёрою содёлавшуюсz пrт0ломъ б9іимъ.
  3. Рaдуйсz, смирeнный дyхомъ: рaдуйсz, пр0стый сeрдцемъ.
  4. Рaдуйсz, добродётелzми преукрашeнный: рaдуйсz, с™hй, с™ёйшей послужи1вшій.

  5. Рaдуйсz, првdный їHсифе, ск0рый пом0щниче и3 мlтвенниче њ душaхъ нaшихъ.

Кондaкъ G

Си1ла вhшнzгw њсэни2 тогдA къ зачaтію неискусобрaчную, ди1вной тaйны не вёдущу їHсифу, да t самогw2 бGа научeнный, возопіeтъ къ немY: Ґллилyіа.

Јкосъ G

  • И#мyщую бGопріsтную ўтр0бу дв7у ви1дэвъ, їHсифъ смzтeсz, зрS не къ брaчнэй и3 бракоwкрaдованную помышлsz: но прaведенъ сhй, восхотЁ ю5 тaй пусти1ти, бGу, вёдущему вс‰, сyдъ ввэрsz и3 нaсъ научи1въ взывaти:
  • Рaдуйсz, цэломyдріz ревни1телю: рaдуйсz, і}льтsнине, въ нeмъ же льсти2 нёсть.
  • Рaдуйсz, бlгjй сeрдцемъ: рaдуйсz, кр0ткій нр†вы.
  • Рaдуйсz, всE ўповaніе на бGа полагazй: рaдуйсz, промышлeнію є3гw2 себЁ и3 други1хъ ввэрszй.
  • Рaдуйсz, првdный їHсифе, ск0рый пом0щниче и3 мlтвенниче њ душaхъ нaшихъ.

Кондaкъ д7

Бyрю помышлeній сумни1тельныхъ цэломyдреннагw їHсифа ўкрощaz, ѓгGлъ tкрывaетъ тaйну рождeніz t безневёстныz мRjи сн7а б9іz, спcтелz мjра, ћкwже глаг0ла: и3 наречeши и4мz є3мY ї}съ, т0й бо спасeтъ лю1ди сво‰ t грBхъ и4хъ, є3мY же вопіeмъ вси2: Ґллилyіа.

Јкосъ д7

  1. Слhшавъ въ писaніи гDа, глаг0лющаго: сE дв7а въ чрeвэ пріи1метъ и3 роди1тъ сhна є3мманyила, вёровалъ є3си2, првdный їHсифе, глаг0ланному t ѓгGла, ћкw кни1гу запечатлённую, въ нeй же пeрстомъ n§имъ написaсz сл0во, пріsлъ є3си2 мRjю въ д0мъ св0й, ћкw рaбъ, служA непор0чнэй со стрaхомъ и3 рeвностію. сегw2 рaди взывaемъ ти2:
  2. Рaдуйсz, ћкw приложи1лъ є3си2 сeрдце твоE къ познaнію зак0на б9іz: рaдуйсz, ћкw tкрhлъ є3си2 смhслъ тв0й къ принsтію тaинъ б9іихъ.
  3. Рaдуйсz, ћкw прeжде всёхъ людeй спод0билсz є3си2 ўвёдэти вeлію бlгочeстіz тaйну, ћкw на земли2 kви1сz бGъ: рaдуйсz, ћкw познaлъ є3си2 пришeствіе є3гw2 бhти рaди сп7сeніz людeй t грBхъ и4хъ.
  4. Рaдуйсz, ћкw несомнённw ўвёровалъ є3си2, ћже бhша тебЁ tкровeна: рaдуйсz, ћкw вёра вмэни1сz тебЁ въ прaвду.
  5. Рaдуйсz, првdный їHсифе, ск0рый пом0щниче и3 мlтвенниче њ душaхъ нaшихъ.

Кондaкъ є7

БGоизбрaнную nтрокови1цу пріи1мши въ д0мъ св0й, бlжeнне їHсифе, люби1лъ є3си2 ю5, ћкw њбрyчницу, почитaлъ є3си2 ю5, ћкw пречcтую дв7у и3 м™рь спcтелz мjра, и3 служи1лъ є4й со стрaхомъ и3 бlгоговёніемъ, вседyшнw подвизazсz, да совершaтсz вс‰ въ зак0нэ и3 прbр0цэхъ пи1саннаz, и3 кyпнw съ мRjею вопіS бGу: Ґллилyіа.

Јкосъ є7

  • Ви1дэвъ въ ћслехъ виfлеeмскихъ ѕвэздY, возсіsвшую t їaкwва, пeрвый поклони1лсz є3си2 рождeнному, и3 є3гдA нeбо ѕвэздY, ѓгGли пёніе, пaстыри и3сповёданіе и3 волсви2 поклонeніе и3 дaры приношaху є3мY, ты2 же, првdный їHсифе, всегw2 себE принeслъ є3си2 въ дaръ гDу, и3 жи1знь и3 попечє1ніz и3 труды2 tдавaz на служeніе є3мY. сегw2 рaди вопіeмъ ти2:
  • Рaдуйсz, ўзрёвшій прeжде всёхъ восхождeніе на земли2 незаходи1магw сlнца прaвды: рaдуйсz, пeрвый на земли2 свидётелю и3 служи1телю воплощeніz сн7а б9іz, прeжде вёкъ t nц7A рождeннаго.
  • Рaдуйсz, тeктоне земнhй, спод0бивыйсz и4мени nтцA ґрхітeктона нбcнагw: рaдуйсz, храни1телю и3 попечи1телю nтрочaти, є3мY же со стрaхомъ слyжатъ чи1ны агGльскіе.
  • Рaдуйсz, бlгоговёйный служи1телю м™ри бGа сл0ва.
  • Рaдуйсz, првdный їHсифе, ск0рый пом0щниче и3 мlтвенниче њ душaхъ нaшихъ.

Кондaкъ ѕ7

Проповёданнаго зак0номъ и3 прbр0ки ћкw человёка nсмоднeвна њбрёзалъ є3си2, и3 храни1мое въ трbчномъ совётэ и4мz ї}съ, ћкw драгоцённый би1серъ t сокр0вищъ пренбcныхъ принесeнный, во tкровeніе всёхъ людeй п0далъ є3си2, їHсифе, и3мъ же ѓгGлwвъ ўдиви1въ, человёкwвъ њбрaдовавъ, дeмонwвъ ўстраши1въ, и3, ћкw мЂромъ бlговоннымъ всю2 вселeнную њблагоухaвъ, возопи1лъ є3си2 къ бGу: Ґллилyіа.

Јкосъ ѕ7

  1. Возсіsвшій тебЁ, првdный їHсифе, въ младенцэ ї}сэ проречeніемъ сmмеHна свётъ во tкровeніе kзhкwвъ и3 слaву людeй ї}левыхъ, ѓбіе џблакомъ ск0рби покрывaетсz: нар0дъ бо смущaетсz, и4родъ бэснyетсz, души2 nтрочaти и3щA, въ сeрдце мaтєри nрyжіе пройти2 предрекaетсz, да вёра и3 терпёніе твоE ћвны бyдутъ всBмъ. тёмже тебЁ, ћкw крёпкому въ терпёніи и3 въ вёрэ непоколеби1мому, взывaемъ:
  2. Рaдуйсz, ћкw злaто въ горни1лэ, њчищaемый непрестaннw и3скушeніzми: рaдуйсz, въ рaдости смирeнный, въ ск0рби же терпэли1вый.
  3. Рaдуйсz, всегдA вёрный тaйнамъ, ввёрєннымъ тебЁ: рaдуйсz, въ мyжествэ непоколеби1мый.
  4. Рaдуйсz, вёрою, ћкw ѕвэзд0ю, въ мрaчныхъ путeхъ жи1зни руководи1мый: рaдуйсz, ўповaніе на бGа, ћкw ћкорь, въ бyрzхъ житeйскагw плaваніz и3мёвый.
  5. Рaдуйсz, првdный їHсифе, ск0рый пом0щниче и3 мlтвенниче њ душaхъ нaшихъ.

Кондaкъ ѕ7

Хотsй спасти2 t ѕл0бы и4рwдовы пришeдшаго сп7сти2 мjръ, не вопрошaлъ є3си2, ди1вный їHсифе, агGла, даю1щагw ти2 повелёніе њ бёгствэ въ є3гЂпетъ, и3нhz спасazй себe ли не м0жетъ спасти2: но ћкw мyжъ вёры, ћкw н0вый ґвраaмъ, вhну гот0въ сhй на послушaніе, не помышлsz њ трудaхъ пути2, нижE и3спытyz врeмени возвращeніz, ѓбіе же съ мRjею и3 младeнцемъ ўстреми1лсz є3си2 въ є3гЂпетъ, рaдостнw вопіS бGу: Ґллилyіа.

Јкосъ з7

  • Н0вый въ є3гЂптэ покaзалсz є3си2 їHсифъ пaче џнагw дрeвнzгw патріaрха, спaсшагw лю1ди є3гЂпєтскіz t глaда: тh бо спaслъ є3си2 t смeрти спcтелz мjра и3 лю1демъ є3гЂпетскимъ, глaдомъ нечeстіz ги1бнущымъ, хлёбъ жив0тный принeслъ є3си2 и3 сёмена вёчной жи1зни насёzлъ є3си2, t ни1хъ же возрастE ди1вное прозzбeніе въ пустhнzхъ є3гЂпетскихъ. тёмже вопіeмъ ти2:
  • Рaдуйсz, ск0рби и3 труды2 хrтA рaди въ пути2 рaдостнw терпёвый: рaдуйсz, дэтоводи1телю џтрока ї}са, въ пустhни водившаго и3ногдA ї}лz столп0мъ џгненнымъ и3 џблачнымъ.
  • Рaдуйсz, питaтелю питaвшего лю1ди сво‰ мaнною: рaдуйсz, носи1вшій на рукaхъ творцA и3 носи1телz всёz твaри.
  • Рaдуйсz, спасhй t и4родовой ѕл0бы спaсшаго и3ногдA лю1ди б9іи t горькой раб0ты фара0новой: рaдуйсz, є3гЂпту за рaбство бlгодaть сыноположeніz предуказaвый.
  • Рaдуйсz, првdный їHсифе, ск0рый пом0щниче и3 мlтвенниче њ душaхъ нaшихъ.

Кондaкъ }

Стрaнное ви1дэвъ чyдо, є4же њ їисэ, бGа по предречeнію роди1тисz во пл0ти и3мёюща, и3 младeнца пови1та въ ћслехъ, дв7у м™рь, агGлwвъ славосл0віе и3 пл0ти њбрёзаніе, волхвHвъ съ вост0ка пришeствіе съ дaры на поклонeніе и3 бёгство въ є3гЂпетъ t и4рwдова неи1стовства, сп7сeніе всёхъ людeй и3 свётъ kзhкwвъ, ћкwже речE сmмеHнъ, и3 nрyжіе въ сeрдцэ роди1вшей, познaлъ є3си2 є3гw2 бGа и4стинна бhти и3 и4стинна чlвёка и3 сегw2 рaди возопи1лъ є3си2 є3мY: Ґллилyіа.

Јкосъ }

  1. Всегw2 себE предaвъ бGу, чрeз8 агGла воззвaвшему сн7а своегw2 и3з8 є3гЂпта, послёдовалъ є3си2 велeнію є3гw2 и3 всели1лсz є3си2 съ ї}сомъ и3 м™рію є3гw2 въ назарeтэ, да сбyдетсz сл0во прbр0ка њ нeмъ, ћкw назорeй наречeтсz.

    тёмже и3 мы2 тебЁ, ћкw вёрному слуге б9ію, вопіeмъ:

  2. Рaдуйсz, споспёшниче б9іz и3зволeніz: рaдуйсz, соучaстниче б9іz домострои1тельства.
  3. Рaдуйсz, при1сный собесёдниче ѓгGлwвъ: рaдуйсz, на земли2 въ глубины2 тaинъ нбcныхъ посвzщeнный.

  4. Рaдуйсz, прbр0кwвъ проречє1ніz њ ї}сэ слhшавый: рaдуйсz, вс‰ бlгоговёйнw въ глубинЁ сeрдца сохрани1вый, никомY же повёдаz.
  5. Рaдуйсz, првdный їHсифе, ск0рый пом0щниче и3 мlтвенниче њ душaхъ нaшихъ.

Кондaкъ f7

Всsкw колёно нбcныхъ, земнhхъ и3 преисп0днихъ покланsетсz њ и4мени і}совомъ, тебЁ же, чyдный їHсифе, повинyzсz бЁ nтрочA ї}съ, ћкw nтцY. мы2 же таков0му къ тебЁ снисхождeнію гDа чудsщесz, вопіeмъ є3мY: Ґллилyіа.

Јкосъ f7

  • Вит‡z многовэщ†ннаz недоумёютъ по достоsнію восхвали1ти тS, првdный їHсифе: м™рь б9іz, цRи1ца нб7а и3 земли2 и3менyетъ тS господи1номъ свои1мъ, воплоти1вшійсz сн7ъ б9ій нарицaетъ тS nц7eмъ, и3 д0мъ тв0й на земли2 бhсть вмести1лище с™hни пренбcныz, ћкw въ нeмъ њбитaше цRь нб7а и3 земли2. тёмже мы2 смирeннw вопіeмъ ти2:
  • Рaдуйсz, и3збрaнниче б9ій, и3же хранsше ківHтъ с™hни пренбcныz: рaдуйсz, ди1вный тeктоне, въ є3гw2 же д0мэ живsше творeцъ нб7а и3 земли2.
  • Рaдуйсz, питaтелю и3 попечи1телю џтрока ї}са, и3же, ћкw бGъ, даeтъ бытіE всёмъ твaрzмъ и3 промышлsетъ њ всёмъ мjрэ, ви1димомъ и3 неви1димомъ: рaдуйсz, ћкw на земли2 спод0билсz є3си2 лицезрёти сн7а б9іz и3 держaти є3гw2 въ њб8sтіzхъ, и3 лобызaти є3гw2.
  • Рaдуйсz, ћкw и3 по tшeствіи въ гHрніz њби1тєли во свётэ лицA є3гw2, цRS слaвы, бlженствуеши и3 вhну прославлsеши є3гw2 со nц7eмъ и3 с™hмъ д¦омъ.
  • Рaдуйсz, првdный їHсифе, ск0рый пом0щниче и3 мlтвенниче њ душaхъ нaшихъ.

Кондaкъ ‹

Сп7сти2 м0жеши всsкагw, къ твоемY предстaтельству и3 заступлeнію прибэгaющаго, блажeнне їHсифе, кaкw бо, и4же на земли2 бЁ повинyzсz тебЁ во всBмъ, не ўслhшитъ тS предстоsща нhнэ пред8 ни1мъ на нб7э и3 вопію1ща съ ѓгGльскими ли6ки: Ґллилyіа.

Јкосъ ‹

  1. СтэнA є3си2 крёпкаz всBмъ, къ твоемY предстaтельству прибэгaющымъ, првdный їHсифе, тёмже не прeзри и3 нaсъ, къ твоемY заступлeнію притекaющихъ, въ бyрzх и3скушeній, въ бэдaхъ и3 ск0рбехъ житeйскихъ взывaющихъ ти2:
  2. Рaдуйсz, ск0рый застyпниче нaшъ въ нуждaхъ и3 напaстэхъ: рaдуйсz, си1льный предстaтелю њ нaсъ пред8 бGомъ.

  3. Рaдуйсz, твeрдое ўповaніе нaше въ бyрэ смущeніи и3 недоумёніи: рaдуйсz, ск0рое и3збавлeніе t клеветы2 человёческіz.
  4. Рaдуйсz, питaтелю тогw2, и3же н0ситъ всsчєскаz глаг0ломъ си1лы своеS: рaдуйсz, и3збавлsющій нaсъ t глaда душeвнагw и3 всsкіz ск0рби.
  5. Рaдуйсz, првdный їHсифе, ск0рый пом0щниче и3 мlтвенниче њ душaхъ нaшихъ.

Кондaкъ №i

Пёніе всеумилeнное прин0симъ ти2, бGомyдре їHсифе, и3 м0лимъ тS, ћкwже храни1лъ є3си2 t всsкагw вредA и3 њѕлоблeніz самогw2 хrтA гDа, сохрани2 свои1мъ предстaтельствомъ пред8 ни1мъ цRковь є3гw2 с™yю правослaвную t всsкагw њѕлоблeніz врагHвъ ви1димыхъ и3 невиди1мыхъ, њгради2 заступлeніемъ твои1мъ t всsкіz к0зни странY нaшу рwссjйскую, да ти1хое и3 безм0лвное житіE провождaюще, вопіeмъ бGу: Ґллилyіа.

Јкосъ №i

  • Свэтоподaтельна свэти1льника, сyщымъ во тмЁ неразyміz ћвльшагосz, ўзрёлъ є3си2 во хрaмэ двоенадесzтилeтнzго џтрока ї}са, подаю1ща свётъ и4стиннагw вёдэніz ўчи1телzмъ зак0на б9іz и3 tкрывaюща тaйну своегw2 вели1кагw служeніz по предwпредэлeнію nц7A нбcнагw. тёмже вопіeмъ ти2:
  • Рaдуйсz, вёрный храни1телю зак0на nтeческагw: рaдуйсz, ћкw ревнyz њ соблюдeніи зак0на, и3 џтрока ї}са въ д0мъ nц7A нбcнагw приводи1лъ є3си2.
  • Рaдуйсz, ћкw є3гдA њстA џтрwкъ ї}съ въ їеrли1ме, мнёвше є3гw2 въ дружи1нэ сyща, вкyпэ съ м™рію є3гw2 nтeчески печaлисz њ нeмъ: рaдуйсz, ћкw и3скA є3гw2 во ср0дницэхъ и3 знaемыхъ и3 не њбрётше, возврати1сz въ їеrли1мъ и3 по тріeхъ днeхъ њбрёте є3го2 въ цeркви, сэдsщаго посредЁ ўчи1телей и3 послyшающаго и4хъ, и3 вопрошaющаго и4хъ.
  • Рaдуйсz, ћкw слhшалъ є3си2 tкровeніе тaйны, є3гдA глаг0лаше џтрокъ ї}съ: не вёсте ли, ћкw въ тёхъ, ћже nц7A моегw2, достои1тъ бhти ми2: рaдуйсz, ви1дэвый и3 свидётельствовавый, ћкw ї}съ преспэвaше премyдростію и3 в0зрастомъ, и3 бlгодaтію ў бGа и3 человёкъ.
  • Рaдуйсz, првdный їHсифе, ск0рый пом0щниче и3 мlтвенниче њ душaхъ нaшихъ.

Кондaкъ в7i

Блгdтію ў бGа и3 человёкwвъ ви1дz преспэвaюща џтрока ї}са и3 съ в0зрастомъ тёла премyдростію преспэвaюща, вс‰ слагaлъ є3си2 въ сeрдцэ твоeмъ, ћкw рaбъ вёрный, хранS ввёренное сокр0вище въ тaйнэ до днE, внегдA начaша вопи1ти є3мY вси2 вёрующіи ћкw бGу и3 сп7си1телю мjра: Ґллилyіа.

Јкосъ в7i

  1. Пою1ще труды2 и3 п0двиги тво‰, слaвимъ и3 бlжeнное ўспeніе твоE: на рукaхъ бо бGа сл0ва и3 м™ри є3гw2 слaдцэ почи1лъ є3си2 t трудHвъ твои1хъ, првdный їHсифе, бlжeнной вёчности и3мёz несомнённое ўвэрeніе. тёмже вопіeмъ ти2:
  2. Рaдуйсz, вёрный въ вели1комъ служeніи: рaдуйсz, сегw2 рaди величaйшей п0чести t бGа спод0бивыйсz.

  3. Рaдуйсz, содружи1выйсz на земли2 съ слaвою и3 красот0ю нб7а: рaдуйсz, nтцeмъ бyдущагw вёка въ бyдущій вёкъ съ ми1ромъ tпущeнный.
  4. Рaдуйсz, бlговэствовaвый давjду рaдость вeлію: рaдуйсz, всBмъ сyщымъ во ѓдэ вёсть и3звёстную принeсшій, ћкw пріи1де хrт0съ, и3мёzй свободи1ти и3 сп7сти2 р0дъ человёческій.

  5. Рaдуйсz, првdный їHсифе, ск0рый пом0щниче и3 мlтвенниче њ душaхъ нaшихъ.

Кондaкъ Gi

Q с™hй и3 првdный їHсифе! пріими2 сіE мaлое молeніе нaше и3 твои1мъ си1льнымъ ходaтайствомъ ко хrтY бGу ўмоли2 є3гw2, да блгdтію своeю содёлаетъ нaсъ твeрды и3 непоколеби1мы въ правослaвной вёрэ, рeвностны и3 непреткновeнны въ соблюдeніи зaповэдей є3гw2, и3 дaруетъ вс‰ полє1знаz къ врeменному и3 вёчному житію2 нaмъ, вопію1щымъ є3мY: Ґллилyіа.

Конда1къ се1й глаго1лн G-жды, таже i4косъ №-й, и3 кондaкъ №-й.

Молитва

Q с™ый првdный їHсифе! ты2 є3щE на земли2 сhй, вeліе и3мёлъ є3си2 дерзновeніе къ сн7у б9ію, и4же бlгоизв0ли и3меновaти тS nтцA своегw2, ћко њбрyченика своеS м™ри, и3 послyшати тS: вёруемъ, ћко нhнэ съ ли1ки првdныхъ во њби1телехъ нбcныхъ водворszсz, ўслhшанъ бyдеши во всsкомъ твоeмъ прошeніи къ бGу и3 сп7си1телю нaшему.

тёмже, ко твоемY покр0ву и3 заступлeнію прибэгaюще, смирeннw м0лимъ тS: ћкоже сaмъ t бyри сумни1тельныхъ помышлeній и3збaвленъ бhлъ є3си2, си1це и3збaви и3 нaсъ, в0лнами смущeній и3 страстeй њбуревaемыхъ: ћкоже њграждaлъ є3си2 всенепор0чную дв7у t клеветы2 человёческіz, њгради2 и3 нaсъ тaкожде t всsкіz клеветы2 напрaсныz: ћкоже храни1лъ є3си2 t всsкогw2 вредA и3 њѕлоблeніz воплоти1вшагосz гDа, си1це сохранsй твои1мъ заступлeніемъ цRковь є3гw2 правослaвную и3 всёхъ нaсъ t всzкагw њѕл0бленіz и3 вредA. вёси, с™че б9ій ћко и3 сн7ъ б9ій во днeхъ пл0ти своеS въ тэлeсныхъ потрeбахъ нyжду и3мёzши, и3 ты2 послужи1лъ є3си2 и3мъ: тогw2 рaди м0лимъ тS, и3 нaшимъ врeмєннымъ нyждамъ бlгопоспэши2 твои1мъ ходaтайствомъ, подаS нaмъ всS благAz, въ житіи2 сeмъ потрє1бнаz. И#зрsднэе же пр0симъ тz, и3сходaтайствуй нaмъ њставлeніе грэхHвъ пріzти2 t наречeннагw ти2 сhна, є3динор0днагw же сн7а б9іz, гDа нaшего ї}са хrтA и3 дост0йны бhти наследіz цrтва нбcнагw нaсъ предстaтельствомъ твои1мъ сотвори2, да и3 мы2, въ г0рнихъ селeніихъ съ тоб0ю водворsющесz, прослaвимъ є3ди1наго тріmпостaснаго бGа, nц7A и3 сн7а и3 с™аго д7ха, нhнэ и3 во вёки вэкHвъ. Ґми1нь.

Икона иосифа обручника о чем молятся

Со страниц Евангелия до нас дошел рассказ о святом Иосифе, который, согласно христианской догме, будучи обрученным с Девой Марией, воздерживался от супружеских отношений, храня ее чистоту и целомудрие. Именно поэтому вошло в традицию именовать его не мужем, а лишь Обручником Божьей Матери. На его же долю выпала великая честь хранить и оберегать Иисуса Христа в ранние годы Его земной жизни.

Являясь прямым потомком царя Давида, святой Иосиф тем не менее вел весьма скромную жизнь, поселившись в небольшом городке Назарете и зарабатывая средства к существованию нелегким плотницким трудом.

Евангелисты умалчивают о его возрасте, но из апокрифов – религиозных сочинений, не признанных официальной церковью, — известно, что к моменту обручения с Пресвятой Девой ему было не менее 80 лет, тогда как Она едва достигла четырнадцатилетнего возраста.

Это объясняется тем, что, соблюдая иудейский закон, Дева Мария была обязана в столь юном возрасте покинуть Иерусалимский храм, где провела свое детство, и выйти замуж. Однако, дав обет вечного целомудрия, Она не могла стать женой в общепринятом значении слова, и брак с 80-летним старцем являлся своего рода компромиссом.

В ряде апокрифов говорится даже, что сами первосвященники Храма избрали святого Иосифа в качестве хранителя девства своей бывшей Воспитанницы. Известно также, что он был вдовцом и от прежнего брака имел 4 сыновей: Иакова, Иуду, Иосию и Симеона. В Евангелии упоминаются и его дочери, но ни имена, ни даже количество не указывается.

Евангелист Матфей рассказывает, что вскоре после заключения брака Иосифу стало известно, что его Жена, к которой он не прикасался, беременна. Заподозрив супружескую измену, но не желая публичного позора, старец решил отпустить Ее, однако явившийся во сне ангел поведал ему о зачатии от Духа Святого и скором рождении Мессии.

Приняв со смирением все сказанное Божьим посланником, Иосиф продолжает хранить чистоту Девы Марии и появившегося на свет Младенца и, согласно полученному Откровению, нарекает его Иисусом, став при этом его формальным отцом. Именно поэтому на иконах святой Иосиф часто изображается держащим на руках Младенца Христа.

Со страниц Евангелия от Матфея известно также, что Иосифу Обручнику было послано Богом еще два Откровения.

Из первого он узнал об опасности, которая грозит Младенцу со стороны царя Ирода, и поспешил вместе с семьей укрыться в Египте.

В другой раз ему было сообщено о смерти ненавистного царя и о возможности вернуться на родину. Исполнив Божье повеление, он вернулся в Землю Израилеву и поселился в галилейском городе Назарете.

Последнее же упоминание о святом Иосифе относится к его паломничеству в Иерусалим, куда он отправился со всей семьей для празднования Пасхи. Это эпизод из 2-й главы Евангелия от Луки, в котором двенадцатилетний Иисус, отстав от Своих земных родителей, принимает участие в богословской дискуссии, устроенной в Храме иудейскими мудрецами.

В том же сочинении упоминается обещание, данное ему Иисусом Христом, согласно которому его тело сохранится нетленным до Второго Пришествия Господня и установления Им на земле Царства Божия. Умер же Иосиф, как сообщает безымянный автор апокрифа, в возрасте 111 лет и был погребен небесными ангелами.

Не противореча этому утверждению, многие библеисты – исследователи, занимающиеся изучением Священного Писания, — полагают, что смерть Иосифа наступила еще до начала земного служения Иисуса Христа. Местом же его погребения стала Гефсиманская пещера, в которой к тому времени уже покоились тела святых Иоакима и Анны – родителей Пресвятой Девы Марии.

Со времен раннего христианства Иосиф Обручник, или, как его именуют католики – Труженик, пользуется всеобщим почитанием. В западной традиции его память как покровителя Святого Семейства с давних времен отмечалась 19 марта.

Однако в 1955 году римский папа Пий XII решил придать отмечавшемуся 1 мая празднику труда религиозный подтекст. С этой целью он связал его с именем Иосифа Труженика, объявив его покровителем всех, кто в поте лица добывает свой хлеб.

Таким образом, латиняне отмечают его память дважды в год: 19 марта и 1 мая.

В честь Обручника Пресвятой Девы Марии ими построены многочисленные храмы, расположенные как в католических, так и в православных государствах, среди которых наиболее примечательным является костел Святого Иосифа в Николаеве (Украина), фото которого приведено выше.

Возведенный в конце XIX века польскими эмигрантами, он поражает благородством форм и высокой одухотворенностью заложенной в нем архитектурной концепции.

Кроме того, католические приходы Святого Иосифа созданы во многих других государствах мира, таких, например, как Великобритания, Польша, США, Китай, Франция и т. д.

В православных церквях День святого Иосифа празднуется ежегодно 8 января, то есть сразу после Рождества Христова.

Здесь он также пользуется глубоким почитанием, и во многих приходах на стене храма можно увидеть его икону, на которой Божий Отчим изображен с Предвечным Младенцем на руках.

Большинство из них во всей полноте выражают чувства старца к Спасителю мира, хранителем и наставником Которого он стал по воле Всевышнего.

Так сложилось, что среди православных государств наиболее широкое его почитание установилось в Беларуси, на территории которой церкви святого Иосифа построены в Орше, Воложине и Рубежевичах.

В России же, несмотря на то что храм в его честь возведен лишь в Тюмени, почитание Обручника Девы Марии имеет давние и прочные традиции. Ежегодно 8 января во всех церквях звучит акафист и молитвы святому Иосифу, текст одной из которых представлен в нашей статье.

Кроме того, зачитываются фрагменты евангельских текстов, в которых упоминается его имя.

О чем же принято просить в молитвах, возносимых перед иконой этого святого, ставшего одним из наиболее ярких персонажей Священной истории? Прежде всего к нему обращаются за ходатайством перед Господом о даровании сил преодолеть соблазны, которые дьявол расставляет человеку на его жизненном пути. Это и не случайно, ведь сам Иосиф, будучи искушаем врагом рода человеческого, смог устоять и принять в свое сердце слова небесного посланника.

Кроме того, у святого Иосифа испрашивают помощь в обретении любви к ближнему, смирения, кротости и милосердия. Как упоминалось выше, он считается покровителем всех тружеников, поэтому к нему часто обращают молитвы, начиная какое-то новое дело. Не оставляет он без своей помощи и малолетних сирот, вдов, узников и путешественников.

Иконография святого Иосифа имеет одну весьма любопытную особенность, вызывавшую прежде горячие дискуссии среди представителей научного мира. Дело в том, что на иконах наиболее древнего письма часто имелось нанесенное в нижнем углу изображение маленького, согбенного годами старичка. Сам же святой был представлен обращенным лицом к зрителям, но с закрытыми глазами.

На протяжении многих лет историки и искусствоведы пытались дать объяснение этому странному образу, пока ответ на вопрос не был найден среди записей старых палеховских мастеров-иконописцев.

Как выяснилось, изображенный в углу старик символизирует врага рода человеческого − дьявола, во сне внушающего старцу Иосифу подозрения относительно супружеской неверности Девы Марии. Согбенная же поза служит для того, чтобы скрыть от искушаемого им Иосифа рога и копыта.

Эта аллегорическая трактовка образа, заимствованная когда-то у западных иконописцев, постепенно вошла в традицию и на протяжении веков повторялась отечественными мастерами, подчас неверно понимавшими ее значение.

Для начала следует выяснить, почему не хотят канонизировать этот образ. Это решение связывают как с техникой выполнения изображения, так и с самой композицией. Так икона или картина?

Этот образ призван хранить семейный очаг и напоминать о нерушимости уз бракосочетания. Помогает бороться с мирскими проблемами и неурядицами:

У вас есть телеграм? Если да, тогда вам понравится наша православная группа в телеграме: https://t.me/molitvaikona, заходите, мы ждем Вас!

Но не только супружеские пары обращаются к этому изображению, к нему приходят и люди с просьбами о даровании жены или мужа, с которыми можно провести всю оставшуюся жизнь в любви и понимании.

А вот и сама молитва, с которой принято обращаться к образу:

На 8-е января по новому стилю или же 19 декабря по старому, выпадает день празднования в честь этого образа.

Множество паломников стараются улицезреть, и помолится изображению Девы Марии, Иосифа и Иисуса. К сожалению, судьба этой святыни повторила судьбы других христианских святынь.

В прошлом веке, в 30-е годы, громились все храмы, уничтожались и разворовывались. Тогда и этот оригинал исчез.

А сейчас список семейного образа находится в Москве на Грязех в церкви святой Троицы, куда ежегодно стекаются множество паломников, чтобы преклониться и помолиться Богородице, Иосифу и Сыну Божьему о мире, крепком союзе и заступничестве.

Храни Вас Господь!

Про святого Иосифа Обручника известно немного, хотя в жизни Иисуса Христа и Пресвятой Богородицы он занимал очень важное место. Пресвятая Дева была выдана замуж в подростковом возрасте, а святой Иосиф Обручник на иконах изображается глубоким старцем.

Почему же именно он стал нареченным мужем будущей Матери Спасителя человечества? Как известно из Святого Писания, Пресвятая Дева в трехлетнем возрасте была приведена в храм, при котором жила вместе с другими благочестивыми девицами, однако обычай позволял им жить в святом месте лишь до определенного возраста.

Когда Мария стала девушкой, находиться при храме Ей больше нельзя было, а родители Ее уже умерли.

Тогда священники подыскали Ей пожилого благочестивого старца, который согласился бы стать названным мужем Марии, то есть обручиться с Ней, заботиться о Ней, но при этом не вступать в супружеские отношения, поскольку Пресвятая Дева приняла решение сохранять девство на протяжении всей Своей жизни.

Святой Иосиф Обручник осознавал свою роль быть охранителем чести невинной девушки, и поэтому впал в негодование, узнав, что Она беременна. Однако, не желая Ей позора, хотел дать Ей разводной письмо и отпустить с миром, но Ему явился Архангел Гавриил и сообщил, Кого носит во чреве юная Мария.

На иконах святого Иосифа чаще всего можно увидеть рядом с Родившимся Христом на изображениях Рождества Христова. Очень красивы православные иконы святого Иосифа Обручника, где он изображен вдвоем с Младенцем Христом – эти образы выражают всю полноту чувств, которые испытывал праведный старец к Спасителю, и полноту его заботы о Нем.

Известно, что старец был царского рода, поскольку происходил от царя Давида. Несмотря на знатность, он был вынужден заниматься тяжелым трудом плотника, поскольку пребывал в бедности.

Православная Икона святого Иосифа Обручника станет хорошим подарком для всех, чья профессия связана с деревообработкой – столяров, плотников, краснодеревщиков, и т.д.

Перед иконой просят кротости, смирения, любви к ближнему, молятся ему и матери об устроении судьбы дочерей. Бельгийцы считают его покровителем своей страны. Кроме того, праведный старец покровительствует сиротам, узникам, путешественникам, заключенным в темницы и инженерам.

Христианскую икону святого Иосифа Обручника необходимо иметь дома всем, кто носит его имя. Купить этот святой образ можно в храмах, монастырях, иконных лавках.

Сегодня православные благодаря современным технологиям имеют возможность купить ее не выходя из дома, в православном интернет-магазине. Очень красиво и празднично выглядит вышитая бисером икона Иосифа.

В таком варианте исполнения Вы можете купить как готовое изделие, так и вышить его самостоятельно.

О святый праведный Иосифе! Ты еще на земли сый, велие имел еси дерзновение к Сыну Божию, иже благоизволи именовати тя Отца Своего, яко обрученика Своея Матери, и послушати тя: веруем, яко ныне с лики праведных во обителех небесных водворяяся, услышан будеши во всяком твоем прошении к Богу и Спасителю нашему.

Темже, ко твоему покрову и заступлению прибегающе, смиренно молим тя: якоже сам от бури сумнительных помышлений избавлен был еси, сице избави и нас, волнами смущений и страстей обуреваемых: якоже ограждал еси Всенепорочную Деву от клеветы человеческия, огради и нас такожде от всякия клеветы напрасныя: якоже хранил еси от всякого вреда и озлобления воплотившагося Господа, сице сохраняй твоим заступлением Церковь Его православную и всех нас от всякаго озлобления и вреда. Веси, святче Божий яко и Сын Божий во днех плоти Своея в телесных потребах нужду имеяши, и ты послужил еси им: того ради молим тя, и нашим временным нуждам благопоспеши твоим ходатайством, подая нам вся благая, в житии сем потребная. Изряднее же просим тя, исходатайствуй нас оставление грехов прияти от нареченнаго ти Сына, Единороднаго же Сына Божия, Господа нашего Иисуса Христа и достойны быти наследия Царства Небеснаго нас предстательством твоим сотвори, да и мы, в горних селениих с тобою водворяющеся, прославим Единаго Триипостаснаго Бога, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и во веки веков. Аминь.

Оставьте комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *