Взбранной воеводе победительная: текст молитвы на русском с ударениями

Русский текст молитвы «Взбранной воеводе победительная» вошел в основу многих духовных концертов. К этому тексту обращались крупные композиторы: Павел Григорьевич Чесноков, Александр Андреевич Архангельский.

Сергей Рахманинов использовал его в №15 «Всенощного бдения» – вершине духовной хоровой музыки. «Взбранной воеводе» – первый кондак торжественного акафиста Богородице, прославивший оборону Константинополя в I веке н. э.

от нашествия варваров.

Для чего нужна молитва «Взбранной воеводе победительная»

Эта молитва открывает чтение праздничного акафиста в честь Богоматери в субботу, на пятой неделе Великого поста. Ее слова знакомы всем прихожанам, а гимнический характер вдохновляет клирос на вдохновенное исполнение. Хотя оригинальный греческий текст кондака свидетельствует о военном событии времен раннего христианства, светлый восторженный стих напоминает нам о Благовещении.

Слова архангела Гавриила, завершающие распев: «Радуйся, Невесто неневестная!», раскрывают истинный смысл могущества Богородицы. Не познав земных соблазнов, Мария стала Царицей Небесной и защитницей православных христиан. Этим величественным возгласом священнослужители и паства воздают похвалу Богородице.

История появления

Авторство этой православной молитвы доподлинно не известно. К оригинальному византийскому тексту могли быть причастны преподобный Роман Сладкопевец, Георгий Писидийский, патриарх Сергий.

В Православной энциклопедии сказано, что стих был написан после защиты столицы Византийской империи от осады 626 года.

По преданию, патриарх Константинопольский Сергий I обошел стены города, держа в руках икону Богоматери, после чего город чудесным образом миновала опасность.

Победную песнь также связывают с легендой, повествующей, как варварский флот был разбит штормом после того, как в море была опущена риза Божией Матери.

Суббота акафиста, чтение которого открывает прославление Богородицы, некогда была предпразднованием Благовещения. Изначально акафист читался в день Благовещения и только после X века для этого назначили отдельное богослужение.

Молитва Богородице «Взбранной Воеводе победительная» в нотном изложении вошла в «Круг церковнаго древняго знаменнаго пения» – первую изданную в России нотную книгу.

Помимо музыки и прекрасных стихов, эта молитва воплотилась в одной из вариаций икон Ченстоховской Богоматери.

На этой иконе запечатлен образ Богородицы в кольчуге и в богатырском шлеме, со Спасителем и с православным крестом в руках. Икона известна под названиями «Взбранная Воевода» или «Русская непобедимая победа». Вокруг этого образа Божией Матери ведется много споров на предмет ее соответствия канону. Тем не менее, в начале 2000-х икона получила широкое распространение в монархических кругах.

Как правильно читать

Текст молитвы Богоматери читается или поется на церковнославянском либо греческом языке. Во время богослужения в соборах обычно ее исполняет правый хор: в виде духовного концерта или распевая кондак на 2-ой или 8-ой глас.

Часто используются обиходный, киевский, греческий и византийский распевы.

В небольших храмах эту обязанность выполняет клирос, в этом случае молитва исполняется в унисон или на 2-3 голоса, за мелодическую основу берется, как правило, 8-ой глас.

Во время службы лучше присоединиться к песнопениям мысленно, чтобы не нарушить стройное звучание хора. Если вы хорошо знаете литургию, то можно получить благословение и присоединиться к клиросу или чтецам. Подпевать хору или читать молитву поверх звучания можно, только если это не нарушает традиций вашего храма.

Полный текст на русском языке с ударениями

Церковнославянский текст молитвы необходимо произносить с соблюдением ударений и знаков препинания. При декламации ни гласные, ни согласные звуки не редуцируются. Написанные с заглавной буквы эпитеты Богородице и Спасителю выделяются голосом. Характер молитвы – торжественный, гимнический.

Полный текст

  • Взбра́нной Воево́де победи́тельная,
  • Яко из­ба́вль­ше­ся от злых,
  • Бла­го­да́р­ствен­ная воспису́ем Ти
  • Раби́ Твои́, Бо­го­ро́­ди­це;
  • Но я́ко иму́щая держа́ву непобеди́мую,
  • От вся́­ких нас бед сво­бо­ди́, да зо­ве́м Ти:
  • Ра́­дуй­ся, Не­ве́с­то Не­не­ве́ст­ная!

Перевод молитвы

Тебе, высшей Военачальнице, избавившись от бед, мы, недостойные рабы Твои, Богородица, воспеваем победную и благодарственную песнь. Ты же, имеющая силу непобедимую, освобождай нас от всяких бед, чтобы мы взывали к Тебе: радуйся, Невеста, в брак не вступившая!

Молитва на сон грядущим – текст и толкование вечерних молитв перед сном

Взбра́нной Воево́де победи́тельная, я́ко из­ба́вль­ше­ся от злых, бла­го­да́р­ствен­ная воспису́ем Ти раби́ Твои́ Бо­го­ро́­ди­це: но я́ко иму́щая держа́ву непобеди́мую, от вся́­ких нас бед сво­бо­ди́, да зо­ве́м Ти: Ра́­дуй­ся Не­ве́с­то Не­не­ве́ст­ная.

Перевод:

Тебе, высшей Военачальнице, избавившись от бед, мы, недостойные рабы Твои, Богородица, воспеваем победную и благодарственную песнь. Ты же, имеющая силу непобедимую, освобождай нас от всяких бед, чтобы мы взывали к Тебе: радуйся, Невеста, в брак не вступившая!

Задержалась я у подруги. Заговорились. Взглянула на часы, а уже одиннадцать вечера. Быстро простилась и на станцию. Идти не далеко, сперва дачными улицами и только у станции минут семь через лес. Луна на ущербе, темно, от провожатых отказалась и побежала. Молодые мы все, смелые, беспечные, ничего не боимся.

Иду и думаю: мама сердиться будет, что поздно пришла, а завтра вставать рано и дел невпроворот. Иду быстро, улицы прошла и забежала в лесок. Темно, мрачно и, конечно страшно, но ничего, тропка широкая, не раз хоженая. Вошла и чувствую домашним духом тянет, а людей – никого. Бегу, и вдруг меня кто-то сзади схватил за руки и на голову что-то накинул.

Вырываюсь, крикнуть хочу, но мне рукой рот зажали и тряпку в рот суют. Борюсь, вырываюсь, пытаюсь ногами ударить напавших, но от сильного удара по голове на какие-то мгновения затихла. Оттащили меня с тропинки в заросли, с головы материю сняли, потом я поняла, что это был пиджак, но рот тряпкой зажимают ещё.

Мужской голос сказал: «Пикнешь – зарежем!» – и нож перед глазами появился. «Ложись дура, будешь тихо себя вести не убьем», — смотрю на человека, один низкий, другой высокий, и от обоих вином пахнет. «Ложись!» – рот разжали и толкают на землю, а я шепотом говорю им: «Отпустите, пощадите!» – и рванулась, а высокий приставил мне нож к груди и колет.

Поняла, что ничто меня не спасет. Высокий парень сказал второму: «Пойди шагов на тридцать к тропке. Справлюсь с ней, тебя позову», — невысокий ушел.

Я стою и отчетливо понимаю, что нет мне сейчас спасения, никто помочь не сможет! Что делать? Как защититься? И вся моя мысль ушла в этот момент к Богу: «Помоги, Господи!» Молитв вдруг никаких не помню, и откуда-то возникла только одна, к Богородице, и я поняла: только одна Матерь Божия может меня спасти и стала в исступлении читать: «Взбранной Воеводе победительная, яко избавльшеся от злых, благодарственная восписуем Ти раби Твои, Богородице, но яко имущая державу непобедимую, от всяких нас бед свободи, да зовём Ти: радуйся, Невесто Неневестная», — а в это время высокий повалил меня и стал рвать одежду. Сорвал наклонился надо мной, нож в руке держит. Я это отчетливо вижу и в тоже время исступленно молюсь Богородице, повторяя одну и туже молитву и, вероятно молилась вслух. Наклонился высокий и вдруг спросил меня: «Ты чего там бормочешь?» – а я всё молюсь и в этот момент услышала свой голос, а парень опять сказал: «Спрашиваю, чего?» – тут же выпрямился и стал смотреть куда-то поверх меня. Посмотрел внимательно, взглянул на меня и со злобой ударил в бок ногой, поднял с земли и сказал: «Пойдем отсюда», — и, держа нож в руке и сорванную с меня одежду, повел куда-то в сторону. Дошли, бросил меня на землю, опять наклонился надо мною, а я молюсь и молюсь. Стоит около меня и опять поверх вглядывается, а всё время призываю Божию Матерь и вдруг чувствую, что ничего почему-то не боюсь. Парень стоит и смотрит куда-то в лес, потом взглянул на меня и сказал: «Чего ей здесь, в лесу, ночью надо?»поднял меня, бросил нож и повёл в лес. Идет молча, я молюсь вполголоса и ничему не удивляюсь и ничего не боюсь, помню только, что Богородица со мною. Конечно мысль дерзновенная, но я так думала.

  Вечерние молитвы от Пасхи до Вознесения на старославянском

Шли недолго. Вижу – мелькают огни станции. Не выходя из леса, парень сказал мне: «На! Оденься! – и бросил мои вещи. – Я отвернусь». Отвернулся, я оделась. Пошли, взял он билет до Москвы, подвел к бачку с питьевой водой и платком вытер мне лицо. Кровь у меня от удара была на голове.

Сели в поезд, вагоны пустые, поздно, мы только вдвоем в вагоне. Сели, молчим, а я всё время молюсь про себя, беспрерывно повторяя: «Взбранной Воеводе победительная…» Доехали, вышли из поезда, он спросил: «Где живёшь? Я ответила. Доехали трамваем до Смоленской площади, а потом пошли в Неопалимый проулок ко мне домой.

Я молюсь, а он идет молча, только на меня изредка поглядывает. Дошли до дома, поднялись по лестнице, я ключ достала и опять на меня страх напал. А зачем он здесь? Дверь не открываю, стою. Посмотрел парень на меня и пошел от меня. Открыла я дверь, бросилась в комнату и перед иконой Божией Матери Владимирской упала на колени. Благодарю Её, плачу.

Сестра проснулась и спрашивает: «Что с тобой?» – молюсь и не отвечаю, молюсь.

Прошел год. Сижу я дома и занимаюсь, окна открыты, жарко, душно. В квартире мама да я. Вдруг звонок в дверь, мама кому-то открывает и говорит проходите, дома. Я встала вышла в прихожую и замерла. Он, тот самый парень из леса.

Стою словно одеревенела, а он вошел, почему-то осмотрел комнату и, не обращая на меня внимания рванулся в угол, где у меня висела икона Владимирской Божьей Матери. Подошел, посмотрел и сказал: «Она! Точно Она!», — постоял некоторое время и подошел ко мне.

«Не бойтесь меня, я пришел просить у вас прощения. Простите меня, виноват я перед вами страшно. Простите!» А я стою, окаменевшая, растерянная, а он еще раз сказал: «Простите меня!» — повернулся и вышел. Эта встреча произвела на меня тяжелое впечатление.

Зачем приходил? Что было нужно этому бандиту Почему, взглянув на икону Владимирскую он сказал: «Она!»

Потом началась война, был 1943 год. Голодали мы ужасно. Я работала в госпитале медсестрой, сестра болела, но училась в седьмом классе, а мама еле ходила от слабости. Жизнь была тяжелой, но я все-таки находила время и заходила в церковь.

Пришла как-то я усталая, дежурила двое суток подряд, есть нечего, сестра лежит, мама лежит. Ослабли обе. Решила затопить печку, руки трясутся болят.

Читайте также:  Молитва Прибавление ума: какие тексты читать перед иконой Божьей Матери

Слышу, стучат в дверь, открываю, стоит лейтенант с палкой и большим вещевым мешком: «Я к вам!» Спрашиваю: «Кто вы?» Он не отвечает, втаскивает в комнату мешок, потом говорит: «Тот я! Андрей!» – и тогда я мгновенно узнаю его.

Он развязывает мешок, садится на стул без приглашения и начинает вынимать что-то из мешка. На столе появляются банки с тушенкой, сгущенным молоком, сало, сахар, чай и еще что-то. Потом завязывает опустевший мешок и говорит: «Ранен я был тяжело, несколько месяцев по госпиталям валялся, думал не выживу.

Лежал, вас вспоминал и Матери Божией молился, как Вы тогда. Говорили врачи, что умру, безнадежен, но Матерь Божия меня спасла, выжил, живу, а эти продукты брат мой мне притащил от радости, что меня в госпитале разыскал, он тут под Москвой в председателях колхоза ходит. Наменял — и ко мне.

Встал, подошел к иконам, перекрестился и приложился к иконам, потом подошел ко мне и опять как в прошлый раз, сказал: «Простите меня Бога ради. Прошу. Гнетет меня прошлое беспрерывно. Тяжело мне».

Мама спрашивает меня: «Маша, что с тобой и кто этот человек?» Я ей все и рассказала. Выслушала она меня и говорит: «Не знаю, Маша, почему ты тогда спаслась, но чтобы ни было, так как он поступил, прося у тебя прощения – это хороший человек. Ты должна его простить и молиться за него».

Спас нашу семью тогда Андрей своей помощью. Недели две его не было, а потом, к маме он приходил раз пять без меня и каждый раз приносил много продуктов и часами с мамой разговаривал. Шестой раз он пришел вечером, подошел ко мне и опять сказал: «Простите Вы меня!» разговорилась я с ним. И он все рассказал как было и что произошло тогда в лесу.

Рассказал он почему они напали на меня. Рассказал, как наклонился надо мной и услышал, что я что-то шепчу, удивился, не понял – и вдруг увидел стоящую рядом Женщину и Она остановила его повелительным жестом, и когда он меня во второй раз бросил на землю, то опять эта Женщина властно Своей рукой заслонила меня, и тут стало ему страшно.

Решил отпустить меня, довел до станции, увидел, что я не в себе, и повез в Москву. «Мучила меня совесть постоянно, не давала покоя, понял, что неспроста всё это было. Много думал о той Женщине. Кто Она? Почему меня остановила? Решил пойти к вам, попросить прощения и расспросить о той Женщине.

Пришел к вам, трудно и стыдно было идти, страшно, но пришел. Вошел к вам и увидел на стене образ Матери Божией Владимирской и сразу понял, кто была эта Женщина. Ушел от вас и стал узнавать всё, что можно было узнать о Божией Матери. Всё, всё узнал, что мог.

Верующим я стал и понял какое Великое и Страшное было мне явление и я совершил тяжкое прегрешение. Cильно повлияло на меня всё произошедшее, я стал другим человеком.

Мама моя была человеком исключительной души и веры и еще до последнего прихода Андрея говорила мне: «Мария! Матерь Божия явила этому человеку Великое чудо, не тебе, а ему! Для тебя это был страх и ужас, и ты не знала почему Господь отвёл от тебя насилие. Ты верила, что тебя спасла молитва. Да, это так, но этого человека сама Матерь Божия остановила. Поверь мне, плохому человеку никогда такого явления не было бы. Матерь Божия никогда не оставит Андрея и ты должна простить его».

История возникновения

История гласит о том, что Благовещение до десятого века проходило в седьмой день недели, а перед ним проводились чтения акафиста или других речей, которые восхваляли Богородицу.

После этого дату празднования перенесли на шестой день пятой недели, которая следует за Великим Постом. Такое решение было принято в знак признательности Богородице за ее многократное покровительство перед вражескими войсками.

Именно этот день был назначен для чтения акафиста Богородице.

Впервые он был услышан всеми посетителями в Влахернском храме Константинополя, который осадили недруги. Отдельные предания повествуют о том, что этот вражеский флот разбил шторм, который поднялся вследствие того, как Риза Божьей Матери была опущена в морские воды. В честь этого события и была спета нардом победоносная песня.

Как гласят некоторые источники, авторство текста принадлежит некому Георгию Писидийскому, который был дьяконом в церкви Константинополя. Спустя определенный временной промежуток он стал частью прочих посвящений Богородице. Пресвятую Деву в нем называют военноначальницей.

  • Молитва перед чтением акафиста;
  • Что такое акафист;
  • Молитва Богородице о помощи в работе.

Икона Божией Матери «Взбранной Воеводе Победительная»

По благословлению достопочтимого Схиархимандрита Илия, в честь возвращения Крыма домой, была написана икона «Победительная»

Размер «Победительной» иконы —107×70 ( см) .
 Основой для нее служит липовая доска , дубовые шпоны.


 Икона написана в соответствии с древней традицией в технике темперной живописи (темпера — сусальное золото -краска, имеющая в своем составе желтковую эмульсию и натуральные природные пигменты и минералы — киноварь, лазурит, глауконит, гематит, азурит, малахит и различные виды глинистых охр).
 


Иконография : в центре ковчега Распятие Иисуса Христа на фоне стены Иерусалима. Слева и справа от Распятия по одному ангелу, в углах иконы Божьи 
Матери — Тихвинская, Казанская, Владимирская, Смоленская. Над распятием вверху образ Святой Троицы.


 На полях: вверху и внизу по 4 архангела (Архангелы Михаил, Гавриил, Рафаил, Уриил, Селафиил, Иегудиил, Варахиил , Иеремиил), по бокам избранные святые — Святой Воин Георгий Победоносец, Святой Воин Димитрий Солунский, Святой Воин Александр Невский, Святой Праведный Воин Феодор Ушаков.

5 октября 2020 года на подворье Патриарха Московского и Всея Руси, в Соборе Святого благоверного великого князя Игоря Черниговского и Киевского в Ново-Переделкино, была освещена икона «Победительная».

Освящал икону Высокопреподобный , достопочтимый Схиархимандрит Илий. День празднования «Победительной» иконы 16 марта (день проведения референдума в Крыму).

  День святой Варвары: приметы, молитвы и что нельзя делать

Осенью 2020 года по благословению Схиархимандрита Илия, икона прошла с молитвенным стоянием по 18 монастырям и 16 скитам Афона.

Икона «Победительная» была благословлена Афонским старцем Гавриилом и иноками святой горы Афон, прошла Царским Крестным ходом со Святейшим Патриархом Московским и всея Руси Кириллом, побывала в десятках военных частях Юга России.

Тысячи православных мирян приложились к «Победительной» иконе, сотни чудес явил святой образ истинно верующим православным христианам.

Акафист Пресвятой Богородице “Взбранной Воеводе”

Среди множества молитвословий, используемых православными христианами для обращения к Божественным Силам, многие часто выбирают акафисты. Это особое песнопение, текст которого наполняет душу теплом, радостью и Божьей любовью. Именно поэтому их чтение так полюбилось верующим людям. Наиболее древним и известным из всех текстов является акафист Пресвятой Богородице «Взбранной Воеводе».

В переводе с греческого языка сам термин означает пение, во время которого не сидят. По форме представляет собой благодарственно-хвалебное обращение к Господу Богу, Его Пресвятой Матери или какому-либо святому.

Именно на основе этого хвалебного обращения к Божьей Матери со временем стали составляться другие песни, обращенные уже и к самому Господу Богу, и к его святым.

Особую любовь чтение акафистов снискало именно на Руси — наш народ жадно впитывал радость, исходившую из этих текстов.

Примечательно, что во время гонений на церковь, когда нельзя было достать никакой церковной литературы, сборники акафистов переписывались православными христианами вручную и бережно хранились.

По своей структуре акафист представляет собой большое произведение, состоящее из более чем 20 частей — кондаков (коротких вводных строф) и икосов (более длительных и развернутых текстов).

В каждом хвалебном песнопении есть свой припев, который постоянно повторяется.

В обращении к Пресвятой Богородице это кондак «Взбранной Воеводе победительная…», по первой строчке которого и было названо все песнопение.

Любые другие акафисты не входят в состав Литургии, а читаются только лишь на молебнах. Естественно, что очень часто православные христиане читают эти тексты дома, в личной молитве.

Как уже было сказано, данный хвалебный текст раз в году читается на Литургии Великого поста. Каждый православный христианин может в этот день посетить свой храм и постоять на службе. Кроме того, практикуются заказные молебны с чтением акафистов, которые можно заказывать в храмах. Конечно же, заказав службу, очень желательно присутствовать на ней лично.

Помимо церковного чтения, текст можно читать и дома. Обычно для этого берется благословение у духовника или приходского священника, который к тому же расскажет, сколько дней нужно читать.

Акафисты могут читаться как разово (например, в день соответствующего праздника), так и длительно (к примеру,40 дней).

К длительному чтению прибегают тогда, когда есть какая-либо особая нужда или просьба, с которой обращаются к Божьей Матери.

Также не стоит забывать, что чисто механическая вычитка текста не несет никакой духовной пользы человеку. Молитва только тогда будет услышана и исполнена Господом Богом, когда она идет от чистого сердца и с искренней верой. Для этого необходимо стараться исправить свою жизнь согласно Заповедям Божьим и христианскому вероучению.

Что касается обстоятельств, в которых читается похвала Пресвятой Богородице «Взбранной Воеводе», то они могут быть практически любыми.

С любой бедой, сложными жизненными обстоятельствами, скорбью можно обращаться к Деве Марии.

Не стоит забывать и об обратном — получив просимое или благодеяние по молитве к Господу и Его Матери, можно прочесть священный текст с благодарностью.

  • Текст акафиста
  • Кондак 1
  • Взбранной Воеводе победительная, яко избавльшеся от злых, благодарственная восписуем Ти раби Твои, Богородице; но яко имущая державу непобедимую, от всяких нас бед свободи, да зовем Ти: радуйся, Невесто Неневестная.
  • Икос 1

Ангел предстатель с небесе послан бысть рещи Богородице: радуйся, и со безплотным гласом воплощаема Тя зря, Господи, ужасашеся и стояше, зовый к Ней таковая: Радуйся, Еюже рaдocть возсияет; радуйся, Еюже клятва изчезнет. Радуйся, падшаго Адама воззвание; радуйся, слез Евиных избавление.

Радуйся, высото неудобовосходимая человеческими помыслы; радуйся, глубино неудобозримая и ангельскима очима. Радуйся, яко еси Царево седалище; радуйся, яко носиши Носящаго вся. Радуйся, Звездо, являющая Солнце; радуйся, утробо Божественнаго воплощения. Радуйся, Еюже обновляется тварь; радуйся, Еюже покланяемся Творцу.

Радуйся, Невесто Неневестная.

  1. Кондак 2
  2. Видящи Святая Себе в чистоте, глаголет Гавриилу дерзостно: преславное твоего гласа неудобоприятельно души Моей является: безсеменнаго бо зачатия рождество како глаголеши, зовый: Аллилуиа.
  3. Икос 2

Разум недоразумеваемый разумети Дева ищущи, возопи к служащему: из боку чисту, Сыну како есть родитися мощно, рцы Ми? К Нейже он рече со страхом, обаче зовый сице: Радуйся, совета неизреченнаго Таиннице; радуйся, молчания просящих веро. Радуйся, чудес Христовых начало; радуйся, велений Его главизно.

Радуйся, лествице небесная, Еюже сниде Бог; радуйся, мосте, преводяй сущих от земли на небо. Радуйся, Ангелов многословущее чудо; радуйся, бесов многоплачевное поражение. Радуйся, Свет неизреченно родившая; радуйся, еже како, ни единаго же научившая. Радуйся, премудрых превосходящая разум; радуйся, верных озаряющая смыслы.

Читайте также:  Проскомидия и ее символическое значение: история возникновения, последование и чин

Радуйся, Невесто Неневестная.

  • Кондак 3
  • Сила Вышняго осени тогда к зачатию Браконеискусную, и благоплодная Тоя ложесна, яко село показа сладкое, всем хотящим жати спасение, всегда пети сице: Аллилуиа.
  • Икос 3

Имущи Богоприятную Дева утробу, востече ко Елисавети: младенец же оноя абие познав Сея целование, радовашеся, и играньми яко песньми вопияше к Богородице: Радуйся, отрасли неувядаемыя розго; радуйся, Плода безсмертнаго стяжание. Радуйся, Делателя делающая Человеколюбца; радуйся, Садителя жизни нашея рождшая.

Радуйся, ниво, растящая гобзование щедрот; радуйся, трапезо, носящая обилие очищения. Радуйся, яко рай пищный процветаеши; радуйся, яко пристанище душам готовиши. Радуйся, приятное молитвы кадило; радуйся, всего мира очищение. Радуйся, Божие к смертным благоволение; радуйся, смертных к Богу дерзновение.

Радуйся, Невесто Неневестная.

  1. Кондак 4
  2. Бурю внутрь имея помышлений сумнительных, целомудренный Иосиф смятеся, к Тебе зря небрачней, и бракоокрадованную помышляя, Непорочная; уведев же Твое зачатие от Духа Свята, рече: Аллилуиа.
  3. Икос 4

Слышаша пастырие Ангелов поющих плотское Христово пришествие, и текше яко к Пастырю видят Сего яко агнца непорочна, во чреве Мариине упасшася, Юже поюще реша: Радуйся, Агнца и Пастыря Мати; радуйся, дворе словесных овец. Радуйся, невидимых врагов мучение; радуйся, райских дверей отверзение.

Радуйся, яко небесная срадуются земным; радуйся, яко земная сликовствуют небесным. Радуйся, апостолов немолчная уста; радуйся, страстотерпцев непобедимая дерзосте. Радуйся, твердое веры утверждение; радуйся, светлое благодати познание. Радуйся, Еюже обнажися ад; радуйся, Еюже облекохомся славою.

Радуйся, Невесто Неневестная.

  • Кондак 5
  • Боготечную звезду узревше волсви, тоя последоваша зари, и яко светильник держаще ю, тою испытаху крепкаго Царя, и достигше Непостижимаго, возрадовашася, Ему вопиюще: Аллилуиа.
  • Икос 5

Видеша отроцы халдейстии на руку Девичу Создавшаго руками человеки, и Владыку разумевающе Его, аще и рабий прият зрак, потщашася дарми послужити Ему, и возопити Благословенней: Радуйся, Звезды незаходимыя Мати; радуйся, заре таинственнаго дне. Радуйся, прелести пещь угасившая; радуйся, Троицы таинники просвещающая.

Радуйся, мучителя безчеловечнаго изметающая от начальства; радуйся, Господа Человеколюбца показавшая Христа. Радуйся, варварскаго избавляющая служения; радуйся, тимения изымающая дел. Радуйся, огня поклонение угасившая; радуйся, пламене страстей изменяющая. Радуйся, верных наставнице целомудрия; радуйся, всех родов веселие.

Радуйся, Невесто Неневестная.

  1. Кондак 6
  2. Проповедницы богоноснии, бывше волсви, возвратишася в Вавилон, скончавше Твое пророчество, и проповедавше Тя Христа всем, оставиша Ирода яко буесловна, не ведуща пети: Аллилуиа.
  3. Икос 6

Возсиявый во Египте просвещение истины, отгнал еси лжи тьму: идоли бо его, Спасе, не терпяще Твоея крепости, падоша, сих же избавльшиися вопияху к Богородице: Радуйся, исправление человеков; радуйся, низпадение бесов. Радуйся, прелести державу поправшая; радуйся, идольскую лесть обличившая.

Радуйся, море, потопившее фараона мысленнаго; радуйся, каменю, напоивший жаждущия жизни. Радуйся, огненный столпе, наставляяй сущия во тьме; радуйся, покрове миру, ширший облака. Радуйся, пище, манны приемнице; радуйся, сладости святыя служительнице. Радуйся, земле обетования; радуйся, из неяже течет мед и млеко.

Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 7

Хотящу Симеону от нынешняго века преставитися прелестнаго, вдался еси яко младенец тому, но познался еси ему и Бог совершенный. Темже удивися Твоей неизреченней премудрости, зовый: Аллилуиа.

Икос 7

Новую показа тварь, явлься Зиждитель нам от Него бывшим, из безсеменныя прозяб утробы, и сохранив Ю, якоже бе, нетленну, да чудо видяще, воспоем Ю, вопиюще: Радуйся, цвете нетления; радуйся, венче воздержания. Радуйся, воскресения образ облистающая; радуйся, ангельское житие являющая.

Радуйся, древо светлоплодовитое, от негоже питаются вернии; радуйся, древо благосеннолиственное, имже покрываются мнози. Радуйся, во чреве носящая Избавителя плененным; радуйся, рождшая Наставника заблудшим. Радуйся, Судии праведнаго умоление; радуйся, многих согрешений прощение.

Радуйся, одеждо нагих дерзновения; радуйся, любы, всякое желание побеждающая. Радуйся, Невесто Неневестная.

  • Кондак 8
  • Странное рождество видевше, устранимся мира, ум на небеса преложше: сего бо ради высокий Бог на земли явися смиренный человек, хотяй привлещи к высоте Тому вопиющия: Аллилуиа.
  • Икос 8

Весь бе в нижних и вышних никакоже отступи неописанное Слово: снизхождение бо Божественное, не прехождение же местное бысть, и рождество от Девы Богоприятныя, слышащия сия: Радуйся, Бога невместимаго вместилище; радуйся, честнаго таинства двери. Радуйся, неверных сумнительное слышание; радуйся, верных известная похвало.

Радуйся, колеснице пресвятая Сущаго на Херувимех; радуйся, селение преславное Сущаго на Серафимех. Радуйся, противная в тожде собравшая; радуйся, девство и рождество сочетавшая. Радуйся, Еюже разрешися преступление; радуйся, Еюже отверзеся рай. Радуйся, ключу Царствия Христова; радуйся, надеждо благ вечных.

Радуйся, Невесто Неневестная.

  1. Кондак 9
  2. Всякое естество ангельское удивися великому Твоего вочеловечения делу; неприступнаго бо яко Бога, зряще всем приступнаго Человека, нам убо спребывающа, слышаща же от всех: Аллилуиа.
  3. Икос 9

Ветия многовещанныя, яко рыбы безгласныя видим о Тебе, Богородице, недоумевают бо глаголати, еже како и Дева пребываеши, и родити возмогла еси. Мы же, таинству дивящеся, верно вопием: Радуйся, премудрости Божия приятелище, радуйся, промышления Его сокровище.

Радуйся, любомудрыя немудрыя являющая; радуйся, хитрословесныя безсловесныя обличающая. Радуйся, яко обуяша лютии взыскателе; радуйся, яко увядоша баснотворцы. Радуйся, афинейская плетения растерзающая; радуйся, рыбарския мрежи исполняющая. Радуйся, из глубины неведения извлачающая; радуйся, многи в разуме просвещающая.

Радуйся, кораблю хотящих спастися; радуйся, пристанище житейских плаваний. Радуйся, Невесто Неневестная.

  • Кондак 10
  • Спасти хотя мир, Иже всех Украситель, к сему самообетован прииде, и Пастырь сый, яко Бог, нас ради явися по нам человек: подобным бо подобное призвав, яко Бог слышит: Аллилуиа.
  • Икос 10

Стена еси девам, Богородице Дево, и всем к Тебе прибегающим: ибо небесе и земли Творец устрои Тя, Пречистая, вселься во утробе Твоей, и вся приглашати Тебе научи: Радуйся, столпе девства; радуйся, дверь спасения. Радуйся, начальнице мысленнаго наздания; радуйся, подательнице Божественныя благости.

Радуйся, Ты бо обновила еси зачатыя студно; радуйся, Ты бо наказала еси окраденныя умом. Радуйся, тлителя смыслов упраждняющая; радуйся, Сеятеля чистоты рождшая. Радуйся, чертоже безсеменнаго уневещения; радуйся, верных Господеви сочетавшая. Радуйся, добрая младопитательнице девам; радуйся, невестокрасительнице душ святых.

Радуйся, Невесто Неневестная.

  1. Кондак 11
  2. Пение всякое побеждается, спростретися тщащееся ко множеству многих щедрот Твоих: равночисленныя бо песка песни аще приносим Ти, Царю Святый, ничтоже совершаем достойно, яже дал еси нам, Тебе вопиющим: Аллилуиа.
  3. Икос 11

Светоприемную свещу, сущим во тьме явльшуюся, зрим Святую Деву, невещественный бо вжигающи огнь, наставляет к разуму Божественному вся, зарею ум просвещающая, званием же почитаемая, сими: Радуйся, луче умнаго Солнца; радуйся, светило незаходимаго Света. Радуйся, молние, души просвещающая; радуйся, яко гром враги устрашающая.

Радуйся, яко многосветлое возсияваеши просвещение; радуйся, яко многотекущую источаеши реку. Радуйся, купели живописующая образ; радуйся, греховную отъемлющая скверну. Радуйся, бане, омывающая совесть; радуйся, чаше, черплющая рaдocть. Радуйся, обоняние Христова благоухания; радуйся, животе тайнаго веселия.

Радуйся, Невесто Неневестная.

  • Кондак 12
  • Благодать дати восхотев, долгов древних, всех долгов Решитель человеком, прииде Собою ко отшедшим Того благодати, и раздрав рукописание, слышит от всех сице: Аллилуиа.
  • Икос 12

Поюще Твое Рождество, хвалим Тя вси, яко одушевленный храм, Богородице: во Твоей бо вселився утробе содержай вся рукою Господь, освяти, прослави и научи вопити Тебе всех: Радуйся, селение Бога и Слова; радуйся, святая святых большая. Радуйся, ковчеже, позлащенный Духом; радуйся, сокровище живота неистощимое.

Радуйся, честный венче людей благочестивых; радуйся, честная похвало иереев благоговейных. Радуйся, церкве непоколебимый столпе; радуйся, Царствия нерушимая стено. Радуйся, Еюже воздвижутся победы; радуйся, Еюже низпадают врази. Радуйся, тела моего врачевание; радуйся, души моея спасение.

Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 13

О, Всепетая Мати, рождшая всех святых Святейшее Слово! Нынешнее приемши приношение, от всякия избави напасти всех, и будущия изми муки, о Тебе вопиющих: Аллилуиа, aллилуиа, aллилуиа. (Kондак читается трижды)

Икос 14

Ангел предстатель с небесе послан бысть рещи Богородице: радуйся, и со безплотным гласом воплощаема Тя зря, Господи, ужасашеся и стояше, зовый к Ней таковая: Радуйся, Еюже рaдocть возсияет; радуйся, Еюже клятва изчезнет. Радуйся, падшаго Адама воззвание; радуйся, слез Евиных избавление.

Радуйся, высото неудобовосходимая человеческими помыслы; радуйся, глубино неудобозримая и ангельскима очима. Радуйся, яко еси Царево седалище; радуйся, яко носиши Носящаго вся. Радуйся, Звездо, являющая Солнце; радуйся, утробо Божественнаго воплощения. Радуйся, Еюже обновляется тварь; радуйся, Еюже покланяемся Творцу.

Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 14

Взбранной Воеводе победительная, яко избавльшеся от злых, благодарственная восписуем Ти раби Твои, Богородице; но яко имущая державу непобедимую, от всяких нас бед свободи, да зовем Ти: радуйся, Невесто Неневестная.

  1. Молитва Пресвятой Богородице
  2. О, Пресвятая Госпоже Владычице Богородице, вышши еси всех Ангел и Архангел, и всея твари честнейши, помощнице еси обидимых, ненадеющихся надеяние, убогих заступнице, печальных утешение, алчущих кормительнице, нагих одеяние, больных исцеление, грешных спасение, христиан всех поможение и заступление.
  3. О, Всемилостивая Госпоже, Дево Богородице Владычице, милостию Твоею спаси и помилуй святейшия патриархи православныя, преосвященныя митрополиты, архиепископы и епископы и весь священнический и иноческий чин, и вся православныя христианы ризою Твоею честною защити; и умоли, Госпоже, из Тебе без семене воплотившагося Христа Бога нашего, да препояшет нас силою Своею свыше, на невидимыя и видимыя враги наша.

О, Всемилостивая Госпоже Владычице Богородице! Воздвигни нас из глубины греховныя и избави нас от глада, губительства, от труса и потопа, от огня и меча, от нахождения иноплеменных и междоусобныя брани, и от напрасныя смерти, и от нападения вражия, и от тлетворных ветр, и от смертоносныя язвы, и от всякаго зла.

Подаждь, Госпоже, мир и здравие рабом Твоим, всем православным христианом, и просвети им ум, и очи сердечнии, еже ко спасению; и сподоби ны, грешныя рабы Твоя, Царствия Сына Твоего, Христа Бога нашего; яко держава Его благословена и препрославлена, со Безначальным Его Отцем, и с Пресвятым, и Благим, и Животворящим Его Духом, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Акафист Пресвятой Богородице

  • Кондак 1
  • Взбрáнной Воевóде победи́тельная, я́ко избáвльшеся от злых, благодáрственная воспису́ем Ти раби́ Твои́, Богорóдице; но я́ко иму́щая держáву непобеди́мую, от вся́ких нас бед свободи́, да зовéм Ти: рáдуйся, Невéсто Неневéстная.
  • Икос 1

Ангел предстáтель с небесé пóслан бысть рещи́ Богорóдице: рáдуйся, и со безплóтным глáсом воплощáема Тя зря, Гóсподи, ужасáшеся и стоя́ше, зовы́й к Ней таковáя: Рáдуйся, Еюже рáдость возсия́ет; рáдуйся, Еюже кля́тва исчéзнет.

Рáдуйся, падшаго Адама воззвание; рáдуйся, слез Евиных избавлéние. Рáдуйся, высотó неудобовосходи́мая человéческими пóмыслы; рáдуйся, глубинó неудобозри́мая и áнгельскима очи́ма. Рáдуйся, я́ко еси́ Царéво седáлище; рáдуйся, я́ко нóсиши Нося́щаго вся. Рáдуйся, Звездó, явля́ющая; рáдуйся, утрóбо Божéственнаго воплощéния.

Рáдуйся, Еюже обновля́ется тварь; рáдуйся, Еюже покланя́емся Творцу́. Рáдуйся, Невéсто Неневéстная.

  1. Кондак 2
  2. Ви́дящи Святáя Себé в чистотé, глагóлет Гаврии́лу дéрзостно: преслáвное твоегó глáса неудобоприя́тельно души́ Моéй явля́ется: безсéменнаго бо зачáтия рождествó кáко глагóлеши, зовы́й: Аллилу́иа.
  3. Икос 2

Рáзум недоразумевáемый разумéти Дéва и́щущи, возопи́ к служáщему: из боку́ чи́сту, Сы́ну кáко есть роди́тися мóщно, рцы Ми? К Нéйже он речé со стрáхом, обáче зовый сице: Рáдуйся, совéта неизречéннаго Таи́ннице; рáдуйся, молчáния прося́щих вéро. Рáдуйся, чудéс Христóвых начáло; рáдуйся, велéний Егó глави́зно.

Рáдуйся, лéствице небéсная, Еюже сни́де Бог; рáдуйся, мóсте, преводя́й су́щих от земли́ на нéбо. Рáдуйся, Ангелов многослову́щее чу́до; рáдуйся, бесóв многоплачéвное поражéние. Рáдуйся, Свет неизречéнно роди́вшая; рáдуйся, éже кáко, ни еди́наго же научи́вшая. Рáдуйся, прему́дрых превосходя́щая рáзум; рáдуйся, вéрных озаря́ющая смы́слы.

Рáдуйся, Невéсто Неневéстная.

  • Кондак 3
  • Си́ла Вы́шняго осени́ тогдá к зачáтию Браконеиску́сную, и благоплóдная Тоя́ ложеснá, я́ко селó показá слáдкое, всем хотя́щим жáти спасéние, внегдá пéти си́це: Аллилу́иа.
  • Икос 3
Читайте также:  Можно ли беременной крестить ребенка в церкви: плюсы и минусы, суеверия

Иму́щи Богоприя́тную Дéва утрóбу, востечé ко Елисавéти: младéнец же óноя áбие познáв Сея́ целовáние, рáдовашеся, и игрáньми я́ко пéсньми вопия́ше к Богорóдице: Рáдуйся, óтрасли неувядáемыя рóзго; рáдуйся, Плодá безсмéртнаго стяжáние. Рáдуйся, Дéлателя дéлающая Человеколю́бца; рáдуйся, Сади́теля жи́зни нáшея рóждшая. Рáдуйся, ни́во, растя́щая гобзовáние щедрóт; рáдуйся, трапéзо, нося́щая оби́лие очищéния.

Рáдуйся, я́ко рай пи́щный процветáеши; рáдуйся, я́ко пристáнище душáм готóвиши. Рáдуйся, прия́тное моли́твы кади́ло; рáдуйся, всегó ми́ра очищéние. Рáдуйся, Бóжие к смéртным благоволéние; рáдуйся, смéртных к Бóгу дерзновéние. Рáдуйся, Невéсто Неневéстная.

  1. Кондак 4
  2. Бу́рю внутрь имéя помышлéний сумни́тельных, целому́дренный Иóсиф смятéся, к Тебé зря небрáчней, и бракоокрáдованную помышля́я, Непорóчная; увéдев же Твоé зачáтие от Ду́ха Свя́та, речé: Аллилу́иа.
  3. Икос 4

Слы́шаша пáстырие Ангелов пою́щих плотскóе Христóво пришéствие, и тéкше я́ко к Пáстырю ви́дят Сегó я́ко áгнца непорóчна, во чрéве Мари́ине упáсшася, Юже пою́ще рéша: Рáдуйся, Агнца и Пáстыря Мáти; рáдуйся, двóре словéсных овéц. Рáдуйся, неви́димых врагóв мучéние; рáдуйся, рáйских дверéй отверзéние.

Рáдуйся, я́ко небéсная срáдуются земны́м; рáдуйся, Яко земнáя сликóвствуют небéсным. Рáдуйся, апóстолов немóлчная устá; рáдуйся, страстотéрпцев непобеди́мая дéрзосте. Рáдуйся, твéрдое вéры утверждéние; рáдуйся, свéтлое благодáти познáние. Рáдуйся, Еюже обнажи́ся ад; рáдуйся, Еюже облекóхомся слáвою.

Рáдуйся, Невéсто Неневéстная.

  • Кондак 5
  • Боготéчную звезду́ узрéвше волсви́, тоя́ послéдоваша зари́, и я́ко свети́льник держáще ю́, тóю испытáху крéпкаго Царя́, и дости́гше Непостижи́маго, возрáдовашася, Ему́ вопию́ще: Аллилу́иа.
  • Икос 5

Ви́деша óтроцы халдéйстии на руку́ Деви́чу Создáвшаго рукáма человéки, и Влады́ку разумевáюще Егó, áще и рáбий прия́т зрак, потщáшася дарми́ послужи́ти Ему́, и возопи́ти Благословéнней: Рáдуйся, Звезды́ незаходи́мыя Мáти; рáдуйся, зарé тáинственнаго дне. Рáдуйся, прéлести пещь угаси́вшая; рáдуйся, Трóицы таи́нники просвещáющая.

Рáдуйся, мучи́теля безчеловéчнаго изметáющая от начáльства; рáдуйся, Гóспода Человеколю́бца показáвшая Христá. Рáдуйся, вáрварскаго избавля́ющая служéния; рáдуйся, тимéния изымáющая дел. Рáдуйся, огня́ поклонéние угаси́вшая; рáдуйся, плáмене страстéй изменя́ющая. Рáдуйся, вéрных Настáвнице целому́дрия; рáдуйся, всех родóв весéлие.

Рáдуйся, Невéсто Неневéстная.

  1. Кондак 6
  2. Проповéдницы богонóснии бы́вше волсви́, возврати́шася в Вавилóн, скончáвше Твоé прорóчество, и проповéдавше Тя Христá всем, остáвиша Ирода я́ко буеслóвна, не вéдуща пéти: Аллилу́иа.
  3. Икос 6

Возсия́вый во Еги́пте просвещéние и́стины, отгнáл еси́ лжи тьму: и́доли бо егó, Спáсе, не терпя́ще Твоея́ крéпости, падóша, сих же избáвльшиися вопия́ху к Богорóдице: Рáдуйся, исправлéние человéков; рáдуйся, низпадéние бесóв. Рáдуйся, прéлести держáву попрáвшая; рáдуйся, и́дольскую лесть обличи́вшая.

Рáдуйся, мóре, потопи́вшее фараóна мы́сленнаго; рáдуйся, кáменю, напои́вший жáждущия жи́зни. Рáдуйся, óгненный стóлпе, наставля́яй су́щия во тьме; рáдуйся, покрóве ми́ру, ши́рший óблака. Рáдуйся, пи́ще, мáнны приéмнице; рáдуйся, слáдости святы́я служи́тельнице. Рáдуйся, землé обетовáния; рáдуйся, из нея́же течéт мед и млéко.

Рáдуйся, Невéсто Неневéстная.

Кондак 7

Хотя́щу Симеóну от ны́нешняго вéка престáвитися прелéстнаго, вдáлся еси́ я́ко младéнец тому́, но познáлся еси́ ему́ и Бог совершéнный. Тéмже удиви́ся Твоéй неизречéнней прему́дрости, зовы́й: Аллилу́иа.

Икос 7

Нóвую показá тварь, я́влься Зи́ждитель нам от Негó бы́вшим, из безсéменныя прозя́б утрóбы, и сохрани́в Ю, я́коже бе, нетлéнну, да чу́до ви́дяще, воспои́м Ю, вопию́ще: Рáдуйся, цвéте нетлéния; рáдуйся, вéнче воздержáния. Рáдуйся, воскресéния óбраз облистáющая; рáдуйся, áнгельское житиé явля́ющая.

Рáдуйся, дрéво светлоплодови́тое, от негóже питáются вéрнии; рáдуйся, дрéво благосенноли́ственное, и́мже покрывáются мнóзи. Рáдуйся, во чрéве нося́щая Избáвителя пленéнным; рáдуйся, рóждшая Настáвника заблу́ждшим. Рáдуйся, Судии́ прáведнаго умолéние; рáдуйся, мнóгих согрешéний прощéние.

Рáдуйся, одéждо наги́х дерзновéния; рáдуйся, любы́, вся́кое желáние побеждáющая. Рáдуйся, Невéсто Неневéстная.

  • Кондак 8
  • Стрáнное рождествó ви́девше, устрани́мся ми́ра, ум на небесá прелóжше: сегó бо рáди высóкий Бог на земли́ яви́ся смирéнный человéк, хотя́й привлещи́ к высотé Тому́ вопию́щия: Аллилу́иа.
  • Икос 8

Весь бе в ни́жних и вы́шних никáкоже отступи́ неопи́санное Слóво: снизхождéние бо Божéственное, не прехождéние же мéстное бысть, и рождествó от Дéвы Богоприя́тныя, слы́шащия сия́: Рáдуйся, Бóга невмести́маго вмести́лище; рáдуйся, честнáго тáинства двéри. Рáдуйся, невéрных сумни́тельное слы́шание; рáдуйся, вéрных извéстная похвалó.

Рáдуйся, колесни́це пресвятáя Су́щаго на Херуви́мех; рáдуйся, селéние преслáвное Су́щаго на Серафи́мех. Рáдуйся, проти́вная в тóжде собрáвшая; рáдуйся, дéвство и рождествó сочетáвшая. Рáдуйся, Еюже разреши́ся преступлéние; рáдуйся, Еюже отвéрзеся рай. Рáдуйся, ключу́ Цáрствия Христóва; рáдуйся, надéждо благ вéчных.

Рáдуйся, Невéсто Неневéстная.

  1. Кондак 9
  2. Вся́кое естествó áнгельское удиви́ся вели́кому Твоегó вочеловéчения дéлу: непристу́пнаго бо я́ко Бóга, зря́ше всем присту́пнаго Человéка, нам у́бо спребывáюща, слы́шаща же от всех: Аллилу́иа.
  3. Икос 9

Вети́я многовещáнныя, я́ко ры́бы безглáснии ви́дим о Тебé, Богорóдице, недоумевáют бо глагóлати, éже кáко и Дéва пребывáеши, и роди́ти возмоглá еси́. Мы же, тáинству дивя́щеся, вéрно вопиéм: Рáдуйся, прему́дрости Бóжия прия́телище; рáдуйся, промышлéния Егó сокрóвище.

Рáдуйся, любому́дрыя нему́дрыя явля́ющая; рáдуйся, хитрословéсныя безсловéсныя обличáющая. Рáдуйся, я́ко обуя́ша лю́тии взыскáтеле; рáдуйся, я́ко увядóша баснотвóрцы. Рáдуйся, афинéйская плетéния растерзáющая; рáдуйся, рыбáрския мрéжи исполня́ющая. Рáдуйся, из глубины́ невéдения извлачáющая; рáдуйся, мнóги в рáзуме просвещáющая.

Рáдуйся, кораблю́ хотя́щих спасти́ся; рáдуйся, пристáнище житéйских плáваний. Рáдуйся, Невéсто Неневéстная.

  • Кондак 10
  • Спасти́ хотя́ мир, Иже всех Украси́тель, к сему́ самообетовáн прии́де, и Пáстырь сый, я́ко Бог, нас рáди яви́ся по нам Человéк: подóбным бо подóбное призвáв, я́ко Бог слы́шит: Аллилу́иа.
  • Икос 10

Стенá еси́ дéвам, Богорóдице Дéво, и всем к Тебé прибегáющим: и́бо небесé и земли́ Творéц устрóи Тя, Пречи́стая, всéлься во утрóбе Твоéй, и вся приглашáти Тебé научи́: Рáдуйся, стóлпе дéвства; рáдуйся, дверь спасéния. Рáдуйся, начáльнице мы́сленнаго наздáния; рáдуйся, подáтельнице Божéственныя блáгости.

Рáдуйся, Ты бо обнови́ла еси́ зачáтыя сту́дно; рáдуйся, Ты бо наказáла еси́ окрáденныя умо́м. Рáдуйся, тли́теля смы́слов упраждня́ющая; рáдуйся, Сéятеля чистоты́ рóждшая. Рáдуйся, чертóже безсéменнаго уневéщения; рáдуйся, вéрных Гóсподеви сочетáвшая. Рáдуйся, дóбрая млáдопитательнице дéвам; рáдуйся, невестокраси́тельнице душ святы́х.

Рáдуйся, Невéсто Неневéстная.

  1. Кондак 11
  2. Пéние вся́кое побеждáется, спрострéтися тщáщееся ко мнóжеству мнóгих щедрóт Твои́х: равночи́сленныя бо пескá пéсни áще принóсим Ти, Царю́ Святы́й, ничтóже совершáем достóйно, я́же дал еси́ нам, Тебé вопию́щим: Аллилу́иа.
  3. Икос 11

Светоприéмную свещу́ су́щим во тьме я́вльшуюся, зрим Святу́ю Дéву, невещéственный бо вжигáющи огнь, наставля́ет к рáзуму Божéственному вся, зарéю ум просвещáющая, звáнием же почитáемая, си́ми: Рáдуйся, лучé у́мнаго Сóлнца; рáдуйся, свети́ло незаходи́маго Свéта. Рáдуйся, мо́лние, ду́ши просвещáющая; рáдуйся, я́ко гром враги́ устрашáющая.

Рáдуйся, я́ко многосвéтлое возсиявáеши просвещéние; рáдуйся, я́ко многотеку́щую источáеши реку́. Рáдуйся, купéли живопису́ющая óбраз; рáдуйся, грехóвную отъéмлющая сквéрну. Рáдуйся, бáне, омывáющая сóвесть; рáдуйся, чáше, чéрплющая рáдость. Рáдуйся, обоня́ние Христóва благоухáния; рáдуйся, животé тáйнаго весéлия. Рáдуйся, Невéсто Неневéстная.

  • Кондак 12
  • Благодáть дáти восхотéв, долгóв дрéвних, всех долгóв Реши́тель человéком, прии́де Собóю ко отшéдшим Тогó благодáти, и раздрáв рукописáние, слы́шит от всех си́це: Аллилу́иа.
  • Икос 12

Пою́ще Твоé рождествó, хвáлим Тя вси, я́ко одушевлéнный храм, Богорóдице: во Твоéй бо всели́вся утрóбе содержáй вся рукóю Госпóдь, освяти́, прослáви и научи́ вопи́ти Тебé всех: Рáдуйся, селéние Бóга и Слóва; рáдуйся, Святáя Святы́х бóльшая. Рáдуйся, ковчéже, позлащéнный Ду́хом; рáдуйся, сокрóвище животá неистощи́мое.

Рáдуйся, честны́й вéнче царéй благочести́вых; рáдуйся, честнáя похвалó иерéев благоговéйных. Рáдуйся, Цéркве непоколеби́мый стóлпе; рáдуйся, цáрствия неруши́мая стенó. Рáдуйся, Еюже воздви́жутся побéды; рáдуйся, Еюже низпадáют врáзи. Рáдуйся, тéла моегó врачевáние; рáдуйся, души́ моея́ спасéние.

Рáдуйся, Невéсто Неневéстная.

Кондак 13

О, Всепéтая Мáти, рóждшая всех святы́х Святéйшее Слóво! Ны́нешнее приéмши приношéние, от вся́кия избáви напáсти всех, и бу́дущия изми́ му́ки, о Тебé вопию́щих: Аллилу́иа.

Этот кондак читается трижды, затем 1-й икос: Ангел предстáтель… и 1-й кондак: Взбрáнной Воевóде…

Икос 1

Ангел предстáтель с небесé пóслан бысть рещи́ Богорóдице: рáдуйся, и со безплóтным глáсом воплощáема Тя зря, Гóсподи, ужасáшеся и стоя́ше, зовы́й к Ней таковáя: Рáдуйся, Еюже рáдость возсия́ет; рáдуйся, Еюже кля́тва исчéзнет. Рáдуйся, падшаго Адама воззвание; рáдуйся, слез Евиных избавлéние.

Рáдуйся, высотó неудобовосходи́мая человéческими пóмыслы; рáдуйся, глубинó неудобозри́мая и áнгельскима очи́ма. Рáдуйся, я́ко еси́ Царéво седáлище; рáдуйся, я́ко нóсиши Нося́щаго вся. Рáдуйся, Звездó, явля́ющая; рáдуйся, утрóбо Божéственнаго воплощéния.

Рáдуйся, Еюже обновля́ется тварь; рáдуйся, Еюже покланя́емся Творцу́. Рáдуйся, Невéсто Неневéстная.

  1. Кондак 1
  2. Взбрáнной Воевóде победи́тельная, я́ко избáвльшеся от злых, благодáрственная воспису́ем Ти раби́ Твои́, Богорóдице; но я́ко иму́щая держáву непобеди́мую, от вся́ких нас бед свободи́, да зовéм Ти: рáдуйся, Невéсто Неневéстная.
  3. Молитвы

О, Пресвятáя Госпожé Влады́чице Богорóдице, вы́шши еси́ всех Ангел и Архáнгел, и всея́ твáри честнéйши, Помóщнице еси́ оби́димых, ненадéющихся надéяние, убóгих Засту́пнице, печáльных утешéние, áлчущих Корми́тельнице, наги́х одея́ние, больны́х исцелéние, грéшных спасéние, христиáн всех поможéние и заступлéние.

О, Всеми́лостивая Госпожé, Дéво Богорóдице Влады́чице, ми́лостию Твоéю спаси́ и поми́луй святéйшия патриáрхи правослáвныя, преосвящéнныя митрополи́ты, архиепи́скопы и епи́скопы и весь свящéннический и и́ноческий чин, и вся правослáвныя христиáны ри́зою Твоéю честно́ю защити́; и умоли́, Госпожé, из Тебé без сéмене воплоти́вшагося Христá Бóга нáшего, да препоя́шет нас си́лою Своéю свы́ше, на неви́димыя и ви́димыя враги́ нáша. О, Всеми́лостивая Госпожé Влады́чице Богорóдице! Воздви́гни нас из глубины́ грехóвныя и избáви нас от глáда, губи́тельства, от тру́са и потóпа, от огня́ и мечá, от нахождéния иноплемéнных и междоусóбныя брáни, и от напрáсныя смéрти, и от нападéния врáжия, и от тлетвóрных ветр, и от смертонóсные я́звы, и от вся́каго зла. Подáждь, Госпожé, мир и здрáвие рабóм Твои́м, всем правослáвным христиáном, просвети́ им ум, и óчи сердéчнии, éже ко спасéнию; и сподóби ны, грéшныя рабы́ Твоя́, Цáрствия Сы́на Твоегó, Христá Бóга нáшего; я́ко держáва Егó благословéна и препрослáвлена со Безначáльным Егó Отцéм и с Пресвяты́м и Благи́м, Животворя́щим Егó Ду́хом, ны́не и при́сно, и во вéки векóв. Ами́нь.

О, Пресвятáя Дéво Мáти Гóспода, Цари́це Небесé и земли́! Вонми́ многоболéзненному воздыхáнию душ нáших, при́зри с высоты́ святы́я Твоея́ на нас, с вéрою и любóвию покланя́ющихся пречи́стому óбразу Твоéму.

Се бо грехми́ погружáемии и скорбьми обуревáемии, взирáя на Твой óбраз, я́ко живéй Ти су́щей с нáми, принóсим смирéнныя молéния нáша. Не и́мамы бо ни ины́я пóмощи, ни инáго предстáтельства, ни утешéния, тóкмо Тебé, о, Мáти всех скорбя́щих и обременéнных.

Помози́ нам немощны́м, утоли́ скорбь нáшу, настáви на путь прáвый нас, заблуждáющих, уврачу́й и спаси́ безнадéжных, дáруй нам прóчее врéмя животá нáшего в ми́ре и тишинé проводи́ти подáждь христиáнскую кончи́ну, и на Стрáшнем Судé Сы́на Твоегó яви́ся нам милосéрдая Засту́пница, да всегдá поéм, величáем и слáвим Тя, я́ко благу́ю Засту́пницу рóда христиáнскаго, со всéми угоди́вшими Бóгу. Ами́нь.

Оставьте комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector