Родители богородицы иоаким и анна: биография, тексты молитв, иконы

Исполнялись времена и сроки, все мироздание, вся тварь с воздыханием ожидали прихода Искупителя…

Все должно было совершиться, должен был явиться Чистейший Сосуд, устроиться Небесная Лествица для схождения на землю Спасителя. Но Господь медлил, выбирая самых благочестивых супругов, у которых должна была родиться Богородица.

И вот, произошло на земле тихое чудо:  любящие друг друга супруги зачали долгожданное дитя. Как просто… И как высоко.

Житие праведных супругов

О жизни родителей Девы Марии мы знаем из Священного Предания, которое содержит факты Священной истории, пусть и не отраженные в канонических Евангелиях, но содержащиеся в памяти Церкви.

Родители Богородицы Иоаким и Анна: биография, тексты молитв, иконы

Икона святых праведных Богоотец Иоакима и Анны

События из жизни святой четы Богоотец Иоакима и Анны отражены в текстах церковной службы, в изобразительном искусстве – в иконах, в молитвах и акафистах

Житие, рассказанное свт. Димитрием Ростовским, опирается на апокрифический текст «Протоевангелия Иакова».

  • Из этих источников известно, что родителями Пресвятой Богородицы были праведный Иоаким, происходивший из рода царя Давида, и праведная Анна из священнического колена Левиина.
  • Иоаким и Анна, прожив вместе долгую жизнь,  еще больше любили друг друга, никто из них не упрекал другого, что, мол, все из-за тебя, как это часто бывает в обычных семьях.
  • Нет, они молились, и, хотя и сетовали, и очень горевали, но не переставали смиренно молить  Бога о сокровенном желании.

В то время безчадие было поношением и стыдом у евреев, как показатель богооставленности. Иоаким и Анна терпели унижения от людей за свою бездетность,  но не озлоблялись, не мстили, а горячо молились.

Родители Богородицы Иоаким и Анна: биография, тексты молитв, иконы

Иоаким не только не отвечал на унижения, но еще и был благотворителем народу и жертвователем на священные нужды. Одну треть своих доходов он отдавал на милостыню, одну треть на жертвенник и священству, и только третью часть оставлял себе.

Когда не могла уже сдержать слез, Анна уходила в сад, чтоб не огорчать мужа рыданием.  Иоаким также, когда был огорчен в сердце своем, не допущенный к жертвеннику за бездетность,   ушел в пустыню , чтобы не слушать никого, не умножать досаду, передавая ее Анне.

Но как бросились они навстречу друг другу, услышав от Ангела счастливую весть о рождении Пресвятой Девы.

 Как звали Богоотцов Пресвятой Девы Марии

Родители Богородицы Иоаким и Анна: биография, тексты молитв, иконы

Праведными Иоаким и Анна названы потому, что вели праведную и богоугодную жизнь, смирялись перед Богом, не восставали на людей, с терпением переносили обстоятельства.

Как говорил старец Паисий Святогорец, они были самой бесстрастной супружеской парой, потому что «у них не было мирского мудрования». Поэтому эти святые родители Божьей Матери и стали, как поется в акафисте им, ближайшими по плоти сродниками – дедушкой и бабушкой «утехи Израилевы» – Господа Иисуса Христа: «радуйтеся, Бога воплощенна Внука себе нарицающии».

Богоотцами Церковь называет эту святую пару вот почему: не в прямом смысле, а в наставительном, проповедуя учение о двух природах во Христе Божественной и человеческой.

Надмирное сверхъестественное Существо – Бог, Творец вселенной, усваивая Себе человеческое рождение и принимая на Себя человеческую природу,  исполняет Свой же Закон: А в Законе, данном Им с ветхих времен, сказано: «чти отца и мать».

Родители Богородицы Иоаким и Анна: биография, тексты молитв, иконы

Придя на землю, Господь входит в семью, освящает семью, как Божественный союз. Благословляет брак. Приходится напомнить для «современного цивилизованного сообщества» — брак между мужчиной и женщиной.

  Только это брак, а все остальное – грех. Принимает всех Своих по плоти сродников – не только Иоакима и Анну, которые наречены Богоотцами, как по человечеству дед и бабушка, но и братьев, и Иосифа, и родоначальника Давида.

Все они называются в православной традиции Богоотцами.

О чём молятся

Великое дерзновение перед Богом имеют Богоотцы Иоаким и Анна – им молятся об избавлении от нечаянной смерти. Страшно умереть в нераскаянных грехах, внезапно, не готовым, поэтому молитвенно призываем в помощь их святые имена: «от напрасныя и наглыя смерти избавляющии», Иоаким и Анна, защитите нас.

  • Можно надеяться на их молитвенную защиту в разных житейских обстоятельствах, потому, что столько терпения и веры они имели, что и нам могут испросить надежду в нашей тесноте, избавить от отчаяния, вывести из скорбей и несчастий, «от всяких бед спасающи».
  • Иоаким и Анна считаются молитвенными помощникам супругам в чадородии, в устройстве и сохранении благочестивого брака. Им молятся о сохранении свежести супружеских отношений и теплоты чувств.

Родители Богородицы Иоаким и Анна: биография, тексты молитв, иконы

День памяти

  1. Дни памяти святых праведных богоотец Иоакима и Анны Церковь празднует: 22 сентября на следующий день после празднования Рождества Богородицы, 7 августа — Успение Праведной Анны,  22 декабря  — Зачатие святой Анной Пресвятой Богородицы.

  2. Церковь вспоминает святых праведных Иоакима и Анну не только в эти памятные дни календаря, но и в прочие дни за богослужением, когда совершается их поминовение на вседневных отпустах и по воскресной всенощной.

  3. Дай, Бог, чтобы после отпуста мы не теряли тепло и мир богослужения, а приносили их в свои семьи вместе с сердечной памятью о богоотцах Иоакиме и Анне, проживая семейную жизнь по их примеру в любви, терпении и надежде на Бога.
  4. Ирина Нечаева

Тропарь

Тропарь праведной Анне

Жизнь рождшую во чреве носила еси, /Чистую Богоматерь, богомудрая Анно: /темже к приятию небесному, идеже веселящихся жилище, /в славе радующися, ныне преставилася еси, /чтущим тя любовию /прегрешений просящи очищение, /присноблаженная.

Тропарь святым Иоакиму и Анне

Иже в законней благодати праведни бывше, /Младенца богоданнаго породиша нам, Иоаким и Анна. /Темже днесь светло торжествует, /весело празднующи божественная Церковь, /честную вашу память, /славящи Бога, воздвигшаго рог спасения нам в дому Давидове.

Кондак, глас 2 

Радуется ныне Анна, / неплодства разрешившися соуз, / и питает Пречистую, / созывающи вся воспети / Даровавшаго от чрева ея человеком // едину Матерь и Неискусомужную.

Молитва

Молитва первая

О, приснославнии Христовы праведницы, святии богоотцы Иоакиме и Анно, предстоящии Небесному Престолу Великого Царя и велие дерзновение к Нему имущии, яко от Преблагословенныя Дщере вашея, Пречистыя Богородицы и Приснодевы Марии, воплотитися изволившему! К вам, яко многомощным предстателем и усердным о нас молитвенником, прибегаем мы, грешнии и недостойнии.

Молите благость Его, яко да отвратит от нас гнев Свой, по делом нашим праведно на ны движимый, и да безчисленная прегрешения наша презрев, обратит нас на путь покаяния, и на стези заповедей Своих да утвердит нас.

Также молитвами вашими в мире жизнь нашу сохраните, и во всех благих благое поспешение испросите, вся к животу и благочестию потребная нам от Бога дарующи, от всяких напастей и бед и внезапные смерти предстательством вашим нас избавляюще, и от всех враг видимых и невидимых защищающе, яко да тихое и безмолвное житие поживем во всяком благочестии и чистоте, и такое в мире временное сие житие прешедше, в вечный достигнем покой, идеже вашим святым умолением да сподобимся Небеснаго Царствия Христа Бога нашего, Емуже, со Отцем и Пресвятым Духом, подобает всякая слава, честь и поклонение во веки веков. Аминь.

Молитва вторая

О святии праведницы, Богоотцы Иоакиме и Анно! Молите Милосердаго Господа, яко да отвратит от нас гнев Свой, по делом нашим праведно на ны движимый, и да безчисленная прегрешения наша презрев, обратит нас, раб Божиих (имена), на путь покаяния, и на стези заповедей Своих да утвердит нас. Таже молитвами вашими в мире жизнь нашу сохраните, и во всех благих благое поспешение испросите, вся к животу и благочестию потребная нам от Бога дарующе, от всяких напастей и бед и внезапныя смерти предстательством вашим нас избавляюще и от всех враг видимых и невидимых защищающе, и тако в мире временное сие житие прешедше. в вечный достигнем покой, идеже вашим святым умолением да сподобимся Небеснаго Царствия Христа Бога нашего, Емуже, со Отцем и Пресвятым Духом, подобает всякая слава, честь и поклонение во веки веков.

Праведные Иоаким и Анна

Родители Богородицы Иоаким и Анна: биография, тексты молитв, иконы

Дата памяти праведных Иоакима и Анны

22 сентября Церковь празднует память святых праведных Богоотец Иоакима и Анны.

На следующий день после праздника Рождества Пресвятой Богородицы Православная Церковь отмечает память родителей Девы Марии — святых праведных Богоотец Иоакима и Анны. Наименование «Богоотцы» они получили, потому что являются прямыми предками Господа Иисуса Христа.

Согласно Преданию, Иоаким и Анна были благочестивой четой царского рода, жили в Иерусалиме (по другой версии: в Назарете), но до преклонного возраста не имели детей.

После того, как священник Иерусалимского Храма отказался принять у Иоакима жертву, супруги стали усиленно молиться о даровании чада. Господь откликнулся на их молитвы, и вскоре у Анны родилась дочь Мария.

Читайте также:  Акафист Владимирской иконе Божией Матери: текст и значение, когда и как читать

В трехлетнем возрасте Она была приведена в Храм, где воспитывалась до 12 лет.

Иоаким преставился через несколько лет после Введения Богородицы во Храм, в возрасте 80 лет, а Анна — еще через два года, которые она также провела при Храме, в возрасте 70 лет.

Святые праведные Богоотцы Иоаким и Анна поминаются на отпусте каждой церковной службы.

О чем молятся святым иоакиму и анне

  • Святым Иоакиму и Анне традиционно молятся о даровании детей.
  • О здравии.
  • О единстве и мире с супругом.

Родители Богородицы Иоаким и Анна: биография, тексты молитв, иконы

Церковь вспоминает успение праведной Анны

Молитвы святым Иоакиму и Анне

О, приснославнии Христовы праведницы, святии богоотцы Иоакиме и Анно, предстоящии Небесному Престолу Великого Царя и велие дерзновение к Нему имущии, яко от Преблагословенныя Дщере вашея, Пречистыя Богородицы и Приснодевы Марии, воплотитися изволившему!
К вам, яко многомощным предстателем и усердным о нас молитвенником, прибегаем мы, грешнии и недостойнии. Молите благость Его, яко да отвратит от нас гнев Свой, по делом нашим праведно на ны движимый, и да безчисленная прегрешения наша презрев, обратит нас на путь покаяния, и на стези заповедей Своих да утвердит нас.

Также молитвами вашими в мире жизнь нашу сохраните, и во всех благих благое поспешение испросите, вся к животу и благочестию потребная нам от Бога дарующи, от всяких напастей и бед и внезапные смерти предстательством вашим нас избавляюще, и от всех враг видимых и невидимых защищающе, яко да тихое и безмолвное житие поживем во всяком благочестии и чистоте, и такое в мире временное сие житие прешедше, в вечный достигнем покой, идеже вашим святым умолением да сподобимся Небеснаго Царствия Христа Бога нашего, Емуже, со Отцем и Пресвятым Духом, подобает всякая слава, честь и поклонение во веки веков. Аминь.

Молитва вторая праведным Иоакиму и Анне, родителям Пресвятой Богородицы

О святии праведницы, Богоотцы Иоакиме и Анно! Молите Милосердаго Господа, яко да отвратит от нас гнев Свой, по делом нашим праведно на ны движимый, и да безчисленная прегрешения наша презрев, обратит нас, раб Божиих (имена), на путь покаяния, и на стези заповедей Своих да утвердит нас. Таже молитвами вашими в мире жизнь нашу сохраните, и во всех благих благое поспешение испросите, вся к животу и благочестию потребная нам от Бога дарующе, от всяких напастей и бед и внезапныя смерти предстательством вашим нас избавляюще и от всех враг видимых и невидимых защищающе, и тако в мире временное сие житие прешедше, в вечный достигнем покой, идеже вашим святым умолением да сподобимся Небеснаго Царствия Христа Бога нашего, Емуже, со Отцем и Пресвятым Духом, подобает всякая слава, честь и поклонение во веки веков.

Родители Богородицы Иоаким и Анна: биография, тексты молитв, иконы

Молитва праведной Анне

О святии праведницы, Богоотцы Иоакиме и Анно! Молите Милосердаго Господа, яко да отвратит от нас гнев Свой, по делом нашим праведно на ны движимый, и да безчисленная прегрешения наша презрев, обратит нас, раб Божиих (имена), на путь покаяния, и на стези заповедей Своих да утвердит нас. Таже молитвами вашими в мире жизнь нашу сохраните, и во всех благих благое поспешение испросите, вся к животу и благочестию потребная нам от Бога дарующе, от всяких напастей и бед и внезапныя смерти предстательством вашим нас избавляюще и от всех враг видимых и невидимых защищающе, и тако в мире временное сие житие прешедше, в вечный достигнем покой, идеже вашим святым умолением да сподобимся Небеснаго Царствия Христа Бога нашего, Емуже со Отцем и Пресвятым Духом подобает всякая слава, честь и поклонение во веки веков.

Родители Богородицы Иоаким и Анна: биография, тексты молитв, иконы

Непорочная Дева Мария: житие

Дом в Назарете

Праведные Иоаким и Анна жили в Назарете. Их дом располагался к северу от Иерусалимского Храма, недалеко от ворот, выходящих в сторону Гефсимании и называемых Овчими, Львиными или Стефановыми (именно через эти ворота выводили первомученика Стефана на казнь).

Игумен Даниил написал в своих записках: «Здесь находится небольшая каменная пещера, внизу под алтарем, в этой пещере родилась Богородица, здесь же хранится гроб Иоакима и Анны.

Недалеко отсюда притвор Соломона, где находится купальня, названная Овчей купелью, и где Христос исцелил расслабленного. Место это к западу от дома Иоакима и Анны, на расстоянии брошенного камня.

Если оттуда идти на восток, то близко городские ворота, которые ведут к Гефсимании».

Сегодня над пещерой, где родилась Богородица, расположен храм. На самом деле в этом месте два храма:

  1. Католический собор святой Анны.
  2. Греческая церковь Иоакима и Анны.

Непосредственно над пещерой находится греческая церковь.

  • Горе бездетного брака и славное Рождество Богородицы

Поскольку вы здесь…

… у нас есть небольшая просьба. Статьи и материалы часто меняют жизни людей – обеспечивается доступ к лекарствам, дети-сироты обретают семьи, пересматриваются судебные дела, находятся ответы на сложные вопросы.

Правмир работает уже 16 лет – благодаря пожертвованиям читателей. Чтобы делать качественные материалы нужно оплачивать работу журналистов, фотографов, редакторов. Нам не обойтись без вашей помощи и поддержки.

Пожалуйста, поддержите Правмир, подпишитесь на регулярное пожертвование. 50, 100, 200 рублей — чтобы Правмир продолжался. А мы обещаем не сбавлять оборотов!

Подписывайтесь на канал Правмира в Yandex.Zen

Кто были родители Пресвятой Богородицы?

В конце каждой службы священник перечисляет имена святых, которых Церковь вспоминает в этот день. Но есть два имени, которые звучат каждый день и на каждой службе, — это имена родителей Пресвятой Богородицы, праведных Иоакима и Анны. Что известно об этих святых? И почему Церковь воздает им такую особенную честь?

О родителях Пресвятой Богородицы Марии сообщают несколько источников, наиболее ранний из которых — Протоевангелие Иакова*, памятник христианской литературы второй половины II — начала III века (Примечание: Протоевангелием (от греч.

πρῶτος, «первый») этот текст называют потому, что речь в нем идет большей частью о событиях, предшествовавших описанным в Евангелиях. Авторство текста приписывается (скорее всего, ошибочно) апостолу Иакову, брату Господню, одному из сыновей праведного Иосифа Обручника от первого брака. — Прим. ред.).

Церковь не включила этот текст в состав Священного Писания, но многие из описанных в нем событий особо вспоминаются в течение богослужебного года, в том числе и Рождество Пресвятой Богородицы.

Родители Богородицы Иоаким и Анна: биография, тексты молитв, иконыВстреча святого Иоакима и святой Анны у Золотых Ворот Иерусалима после благой вести

от ангела о рождении ребенка.

Амброзиус Бенсон. Нидерланды, около 1528

Иоаким, согласно Протоевангелию Иакова, был человек «очень богатый» и притом истинный праведник: материальный достаток он использовал для того, чтобы приносить Богу «двойные дары».

Если, например, закон предписывал в том или ином случае приносить в жертву Богу козла или овцу, то Иоаким жертвовал двух овец или двух козлов и так далее.

Но в один из праздников, когда все иудеи по традиции собрались в Иерусалимском храме и по очереди приносили дары Богу, Иоакима вдруг достаточно грубо отодвинули в сторону.

Некто Рувим — священник или, возможно, распорядитель служб в храме — запретил ему подходить с дарами в числе первых: ведь тот был бездетным, «не принес потомства Израилю». А иудеи в то время привыкли связывать количество детей в семье с личной праведностью семейной пары. Считалось, чем больше детей послал супругам Бог, тем более высоко Он ценит благочестие этой четы. И — наоборот…

Иоаким
сел за книги и стал искать, были ли в истории Израиля праведники, не оставившие
по себе потомства. Оказалось, что таких не было. Тогда он пришел в отчаяние,
возложил на себя сорокадневный пост и отправился в пустыню в надежде, что,
может быть, Господь посетит его в скорби и утешит. «Да будет мне едою и питьем
молитва», — решил Иоаким.

Скорбела и его супруга Анна, на которую тоже посыпались насмешки. Даже ее собственная служанка посмела сказать: «Господь закрыл твое лоно, чтобы у тебя не было потомства в Израиле».

Люди осуждали Иоакима и Анну, а их собственные надежды на продолжение рода к тому времени уже почти иссякли: ведь, если верить позднейшим пересказам их житий, они жили вместе уже 50 лет и, понятно, находились в годах весьма преклонных.

Впрочем, Анна помнила из священной истории, как Сарра в 90 лет родила Исаака, и не оставляла молитву о ниспослании ей ребенка.

И вот в самый тяжелый момент Господь ответил на вопрошания бездетных супругов. Согласно Протоевангелию Иакова, и к Иоакиму, и к Анне был послан Ангел, возвестивший им о скором зачатии ребенка, причем такого ребенка, о котором станет говорить целый мир.

В ответ на это известие Анна воскликнула: «Жив Господь Бог мой! Если я рожу дитя мужского или женского пола, отдам его в дар Господу моему, и оно будет служить Ему всю свою жизнь».

Это обещание Анна и Иоаким исполнили в точности: когда рожденной ими Девочке исполнилось три года, они отвели Ее в Иерусалимский храм, где Мария с тех пор жила и получала воспитание.

Отец же Ее и мать прожили на свете еще около 12 лет и отошли ко Господу в возрасте около восьмидесяти лет, как говорится в одном из сирийских переложений Протоевангелия Иакова — «Истории благословенной Девы Марии».

Читайте также:  Молитва Илье Пророку: значение святого в православии, о чем просят и 7 текстов

Родители Богородицы Иоаким и Анна: биография, тексты молитв, иконыРождение Пресвятой Богородицы. Амброзиус Бенсон. Нидерланды, около 1528

Этот
сирийский текст (самые ранние из сохранившихся рукописей которого относятся к XII веку)
интересен еще тем, что пытается проследить родословную линию Богородицы.

Из
него следует, что Иоаким (в сирийском варианте — Ионакир, или Цадок, то есть
«праведный») был сыном Матфана и внуком Елеазара, то есть Дева Мария имела тех
же деда и прадеда, что и Иосиф Обручник, Ее нареченный супруг. Иными словами,
Богородица и Иосиф были двоюродными сестрой и братом и оба являлись
продолжателями рода царя Давида.

К царю Давиду возводят линию предков
Богородицы и церковные писатели VIII–IX веков
преподобный Иоанн Дамаскин и Епифаний Монах. Правда, Епифаний утверждает, что
это Анна была дочерью Матфана, а не Иоаким — сыном.

Дело в том, что Господь призывает судить о всяком дереве по его плодам (ср.: Мф 7:15–20), а плодом этой семейной пары явилась Пресвятая Богородица.

Многие сотни и даже тысячи лет Господь ждал, когда же человечество принесет Ему такой плод — деву, чистую сердцем и всецело преданную Богу, способную без принуждения вверить Себя Ему со словами: Се, раба Господня, да будет Мне по слову Твоему (Лк 1:38).

Ведь только такая дева, чуждая греха не вследствие чуда, которое мог бы совершить над ней Бог, а вследствие своего собственного свободного выбора, только она и была достойна стать Матерью Сына Божия. А такие качества — любовь к Богу, смирение, кротость — не могли бы развиться в Деве Марии без участия Ее родителей.

Родители Богородицы Иоаким и Анна: биография, тексты молитв, иконыВведение во храм Пресвятой Богородицы Греция, Афон. 1320

Безусловно, большую роль сыграло воспитание Девочки при храме начиная с трехлетнего возраста, но ведь и это тоже было решение Ее родителей, Иоакима и Анны, — отдать Дочь, еще совсем маленькую, священникам. Как ни жаль им было расставаться с Дочерью, ставшей утешением в дни их старости, но обет посвятить Ее Богу оставался в силе — и они исполнили, что обещали.

«Терпение, навыкнув во времени, родило [в Иоакиме и Анне] глубочайшее смирение», — говорил в одной из проповедей архимандрит Иоанн (Крестьянкин).

И точно такое же смирение мы находим в их Дочери, Которой суждено было стать Божией Матерью.

Как некогда Ее родители, Дева Мария отказалась от всяких претензий на то, чтобы руководить Своим Сыном исключительно по своему разумению, жестко удерживать Его при Себе, связывать Своим родительским авторитетом (как это свойственно многим родителям).

Она вверила Сына Промыслу Божию, а Сама смиренно последовала за Ним. Зерно такого смирения заронили в душу Пресвятой Богородицы Ее родители Иоаким и Анна.

Коротко о празднике: Рождество Пресвятой Богородицы

Праведные Иоаки́м и Анна

Родители Богородицы Иоаким и Анна: биография, тексты молитв, иконы

  • Аудио:
  • Избра́ннии от челове́ческаго ро́да прароди́телие Христо́вы, ро́ждшии Преблагослове́нную Богоотрокови́цу, из Нея́же по пло́ти Сын Бо́жий роди́ся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно! Я́ко иму́щии дерзнове́ние ве́лие ко Христу́ Бо́гу и вы́ну предстоя́щии Престо́лу Его́ небе́сному, Тому́ приле́жно моли́теся от бед нам избавитися, да вы́ну зове́м вам:
  • Ра́дуйтеся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно.

Икос 1

  1. А́нгел предста́тель по́слан бысть к вам от Бо́га, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно, егда́ о безпло́дии свое́м ов у́бо в пусты́ни, о́ва же в саду́ свое́м се́товасте, к Бо́гу моли́тву вознося́ще; и та́ко благове́стие ра́достное принесе́ безпло́тный, я́ко роди́ти и́мате Дщерь Преблагослове́нную, о Нейже возблагослови́тся весь род челове́ческий, с ни́мже и мы вам ра́достное прино́сим хвале́ние:
  2. Ра́дуйтеся, ко́рене Дави́дова святопроцве́тшия ро́зги виногра́да живо́тнаго;
  3. ра́дуйтеся, ро́ждшии Дщерь, от всех родо́в Преблагослове́нную.
  4. Ра́дуйтеся, вопло́щшагося Сы́на Бо́жия прароди́телие всечестни́и;
  5. ра́дуйтеся, та́инства, от ве́ка утае́ннаго, прояви́телие всеизря́днии.
  6. Ра́дуйтеся, уте́хи Изра́илевы ближа́йшии по пло́ти сро́дницы;
  7. ра́дуйтеся, обетова́ннаго ми́ру Спаси́теля единокро́внии ю́жицы.
  8. Ра́дуйтеся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно.

Кондак 2

Ви́дев себе́ святы́й Иоаки́м, во хра́ме Иерусали́мстем безпло́дия ра́ди от архиере́я уничиже́нна, зело́ опеча́лися, и в го́рести души́ своея́ в пусты́ню к свои́м стадо́м удали́ся, и та́мо со мно́гими слеза́ми те́пле ко Го́споду моля́шеся, да сподо́бит его́ отце́м своему́ ча́ду нарещи́ся, и та́ко к моли́тве же пост прилага́ше, и в сокруше́нии се́рдца Вседержи́телю Бо́гу взыва́ше: Аллилу́иа.

Икос 2

  • Си́лу го́рести му́жа своего́ свята́я А́нна уве́девши, в дому́ свое́м седя́щи, го́рце пла́кася и моля́шеся ко Го́споду, да поноше́ние безпло́дия от нея́ оты́мет. Мы же, толи́кое терпе́ние пра́ведных помина́юще, воззове́м:
  • Ра́дуйтеся, богоизбра́нная дво́ице, Еди́ному от Тро́ицы Ма́терь по пло́ти породи́вшая;
  • ра́дуйтеся, Зижди́телю ва́шему Роди́тельницу непоро́чную произве́дшии.
  • Ра́дуйтеся, супру́зи благослове́ннии, Преблагослове́нную в жена́х Дщерь воспита́вшии;
  • ра́дуйтеся, в безпло́дии ва́шем от Го́спода услы́шаннии.
  • Ра́дуйтеся, я́ко сле́зныя моли́твы ва́ша пронико́ша не́бо и во у́шию Бо́га Изра́илева достиго́ша;
  • ра́дуйтеся, я́ко поноше́ние ва́ше вре́менное во сла́ву ве́чную на небеси́ и на земли́ измени́ся.
  • Ра́дуйтеся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно.

Кондак 3

Си́лою Бо́жиею преиспо́лнен, яви́ся А́нгел Госпо́день свято́му Иоаки́му в пусты́ни и рече́ ему́: «Услы́ша Бог моли́тву твою́ и изво́ли да́ти тебе́ благода́ть Свою́, се бо жена́ твоя́ А́нна зачне́т и породи́т тебе́ Дщерь, о Нейже всему́ ми́ру бу́дет ра́дость». Сия́ рек безпло́тный, повеле́ ему́ ко хра́му Иерусали́мскому па́ки отыдти́, иде́же он супру́гу свою́ моля́щуся обря́щет, с не́юже вку́пе да воспое́т та́мо хвале́бную песнь Бо́гу Изра́илеву: Аллилу́иа.

Икос 3

Иму́щи скорбь ве́лию в се́рдце свое́м А́нна свята́я и в вертогра́д до́ма своего́ вше́дши, ви́де гнездо́ пти́чье на дре́ве сооруже́но, птенцы́ ма́лыя в нем лежа́щия, а́бие моле́ния к моле́ниям прилага́ти потща́ся, да сподо́бит ю Госпо́дь ма́терь ча́ду быти.

И се яви́ся ей а́нгел Госпо́день, глаго́ля: «Услы́шана есть моли́тва твоя́ и воздыха́ния твоя́ проидо́ша о́блаки, сле́зы же твоя́ пред Бо́га внидо́ша: се зачне́ши и роди́ши Дщерь Преблагослове́нную, о Нейже возблагословя́тся вся коле́на земна́я, и То́ю да́стся спасе́ние всему́ ми́ру, нарече́тся же и́мя Ей Мари́я».

Таково́е а́нгельское всера́достное благове́щение помина́юще, воспои́м Богоотце́м такова́я:

  1. Ра́дуйтеся, супру́зи пра́веднии, от Бо́га свы́ше предызбра́ннии;
  2. ра́дуйтеся, во всех за́поведех Госпо́дних без поро́ка ходи́вшии.
  3. Ра́дуйтеся, в ско́рби ва́шей вре́менней утеше́ние ве́чное получи́вшии;
  4. ра́дуйтеся, па́че ча́яния ва́шего десни́цею Бо́жиею превознесе́ннии.
  5. Ра́дуйтеся, я́ко во смире́нии ва́шем и ско́рби помяну́ вы Госпо́дь;
  6. ра́дуйтеся, я́ко сподо́бистеся прароди́телие Сы́ну Бо́жию быти.
  7. Ра́дуйтеся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно.

Кондак 4

Бу́рею сомне́ния Иоаки́м пра́ведный содержи́мь и о благове́стии ему́ а́нгела недоумева́я, а́бие во град Иерусали́м оты́де, иде́же пред враты́ хра́ма святу́ю А́нну обре́те, Го́спода вельми́ славосло́вящую и ра́дость а́нгельскаго явле́ния и о ча́де прорече́ния ему́ возвеща́ющу, те́мже и о свое́м виде́нии супру́жнице благовести́в, вку́пе с не́ю возопи́ ко Го́споду: Аллилу́иа.

Икос 4

  • Слы́шавше сро́дницы и зна́емии о пресла́вном святы́я А́нны зача́тии, Бо́га Изра́илева сла́вляху, А́нна же богому́драя плод чре́ва своего́ на служе́ние Бо́гу обрече́, те́плое благодаре́ние Го́сподеви возноша́ше; мы же све́тло всесла́вное зача́тие Богоотрокови́цы Мари́и воспева́юще, Той святы́м роди́телем глаго́лем си́це:
  • Ра́дуйтеся, ра́достнии нам гряду́щаго в мир Искупи́теля провозве́стницы;
  • ра́дуйтеся, при́сно помина́емии ча́емаго Спаси́теля пра́отцы.
  • Ра́дуйтеся, чрез Дщерь ва́шу благослове́нную Сло́ву Бо́жию плоть взаимода́вшии;
  • ра́дуйтеся, Бо́га воплоще́нна Вну́ка себе́ нарица́ющии.
  • Ра́дуйтеся, ве́лией благоче́стия та́йны досто́йнии служи́телие;
  • ра́дуйтеся, Бо́жия к челове́ком снисхожде́ния всеизря́днии посре́дницы.
  • Ра́дуйтеся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно.

Кондак 5

Богосве́тлую звезду́ я́вльшую Со́лнце Пра́вды Христа́ Бо́га, Пресвяту́ю Богоро́дицу, пло́тию роди́ти сподо́бистеся, и вожделе́нное и́мя Богооте́ц прия́сте, Иоаки́ме и А́нно всеблаже́ннии, о Ея́же рождестве́ святе́м не́бо и земля́ возра́довашася, и весь род челове́ческий освяти́ся, вопия́ ди́вному во святы́х Свои́х Бо́гу Изра́илеву: Аллилу́иа.

Икос 5

  1. Ви́девше роди́телие от них ро́ждшуюся Богоотрокови́цу Мари́ю, Зижди́телеву же Ма́терь, я́ко киво́ту Бо́жию, благогове́йно Той послужи́ша; те́мже и нас, к вам моли́твенно припа́дающих, не отврати́тесь, глаго́лющих:
  2. Ра́дуйтеся, в рождестве́ Богоотрокови́цы Мари́и све́тло возликова́вшии;
  3. ра́дуйтеся, виде́нием Богоотрокови́цы услажде́ннии.
  4. Ра́дуйтеся, слы́шанием Ея́ умиле́ннии;
  5. ра́дуйтеся, по сих от архиере́я Бо́жия благослове́ннии и ублаже́ннии.
  6. Ра́дуйтеся, А́гницу непоро́чную в дому́ свое́м до́бре упа́сшии;
  7. ра́дуйтеся, А́гнца и Па́стыря Ма́терь во Дщерь себе́ прие́мшии.
  8. Ра́дуйтеся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно.
Читайте также:  Православный календарь на 2021 год: даты главных праздников и постов

Кондак 6

Пропове́дницы чуде́с Бо́жиих яви́стеся святи́и, егда́ обе́т свой Бо́гови соверши́сте и триле́тнюю Богоотрокови́цу Мари́ю в храм Бо́жий со сла́вою введо́сте, да обита́ет та́мо во свята́я святы́х, о сих у́бо ра́достно Бо́гу оте́ц ва́ших славосло́вия песнь воспева́ти потща́стеся: Аллилу́иа.

Икос 6

  • Возсия́ Богоотрокови́ца, я́ко луна́ по́лная, в честне́м Свое́м в храм Госпо́день вхожде́нии, Ея́же чистоте́ а́нгелы удивля́хуся, и архиере́й Бо́жий Заха́рия прие́м Ю от рук ва́ших, святи́и Иоаки́ме и А́нно, во вну́тренняя свята́я святы́х с че́стию введе́, я́ко вои́стину одушевле́нный Бо́жий киво́т, вас же по достоя́нию ублажи́ хвале́ньми таковы́ми:
  • Ра́дуйтеся, ра́дость всеми́рную ро́ду челове́ческому породи́вшии;
  • ра́дуйтеся, Вино́вницу челове́ческаго обновле́ния воспита́вшии.
  • Ра́дуйтеся, в храм Госпо́день Киво́т одушевле́нный Бо́жий приве́дшии;
  • ра́дуйтеся, Дщерь ва́шу Святу́ю во свята́я святы́х вмести́вшии.
  • Ра́дуйтеся, Бо́гу, воплоти́тися хотя́щему, сро́дницы явля́ющиися;
  • ра́дуйтеся, а́нгелом собесе́дницы бы́вшии.
  • Ра́дуйтеся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно.

Кондак 7

Жела́ние ду́ши твоея́ испо́лнив и обе́т твой Бо́гови возда́в, Иоаки́ме преблаже́нне, в ста́рости до́брей свя́то и пра́ведно жизнь земну́ю о Го́споде сконча́л еси́. Те́мже ны́не Тому́ и о нас сотвори́ моли́тву, да благу́ю, ми́рную и непосты́дную кончи́ну получи́ти сподо́бимся, зову́ще Ему́: Аллилу́иа.

Икос 7

  1. Но́вое и богоуго́дное житие́ во вдовстве́ твое́м, А́нно свята́я, провожда́ла еси́, у хра́ма Бо́жия примета́ющися и Святе́й и Преблагослове́нней Дще́ри твое́й сослужа́щи, те́мже я́ко и́стинную и богоуго́дную вдови́цу, Христо́ву же праба́бу, тя восхваля́ем, вку́пе же и му́жа твоего́, Богоотца́ Иоаки́ма, усе́рдно че́ствуем и с любо́вию пе́сни таковы́я вам прино́сим:
  2. Ра́дуйтеся, пра́ведницы, и́хже пра́вда, я́ко со́лнце, сия́ет во ве́ки;
  3. ра́дуйтеся, А́нгелом дру́зи, сожи́телие святы́м и при́снии Бо́гу.
  4. Ра́дуйтеся, бли́жнии небе́снаго Престо́ла предстоя́телие;
  5. ра́дуйтеся, дерзнове́ние ве́лие ко Христу́ Бо́гу иму́щии.
  6. Ра́дуйтеся, Це́ркве на небеси́ торжеству́ющия украше́ние;
  7. ра́дуйтеся, Це́ркве во́инствующия на земли́ до́брое заступле́ние.
  8. Ра́дуйтеся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно.

Кондак 8

Стра́нствие земно́е соверши́в, свята́я и пра́ведная А́нно, на рука́х Пребоже́ственныя твоея́ Дще́ри, Богоро́дицы Мари́и, сном сме́ртным почи́ла еси́ и к Бо́гу со упова́нием преста́вилася еси́, те́мже свято́е успе́ние твое́ сла́вяще, мо́лим тя, о, Богопрама́терь всечестна́я, да егда́ и мы сном сме́ртным усыпа́ти начне́м, умоли́ Спа́са Христа́ кро́тко ду́шу на́шу от те́ла отдели́ти и бесо́вския вла́сти ю изба́вити, спасе́ния же ве́чнаго нас удосто́ити, да зове́м Ему́ в ра́дости святы́х: Аллилу́иа.

Икос 8

  • Весь мир христиа́нский блажи́т вас по достоя́нию, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно, и моли́твенно ва́ша честна́я имена́ прославля́ет, Це́рковь же Христо́ва све́тло па́мять ва́шу пра́зднует и пе́сни хвале́бныя вам прино́сит си́це:
  • Ра́дуйтеся, свети́льницы, мрак душ на́ших благода́тно озаря́ющии;
  • ра́дуйтеся, от го́рних высо́т сла́вы ва́шея к земноро́дным ми́лостиво проница́ющии.
  • Ра́дуйтеся, Богоро́дице Мари́и сомоли́твенницы всегда́шнии;
  • ра́дуйтеся, Христа́ Бо́га умилостиви́телие многомо́щнии.
  • Ра́дуйтеся, любо́вь и ве́ру к вам иму́щих от вся́ких бед спаса́ющии;
  • ра́дуйтеся, моли́твенно на по́мощь вас призыва́ющих от напра́сныя и на́глыя сме́рти избавля́ющии.
  • Ра́дуйтеся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно.

Кондак 9

Вси а́нгели Бо́жии и ли́цы святы́х Бо́жиих на небеси́ вас, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно, целу́ют, ро́ди же челове́честии на земли́ моли́твенными пе́сньми вас похваля́ют и о предста́тельстве ва́шем благода́рно вопию́т Бо́гу: Аллилу́иа.

Икос 9

  1. Вити́йства на́ша не довле́ют к досто́йной вам похвале́, святи́и прароди́телие Христо́вы; оба́че вы, ми́лостивы су́ще, и на́ша убо́гая хвале́ния не отврати́те, но бу́дите о нас те́плии предста́тели и моли́твенницы ко Го́споду, ва́шими святы́ми моли́твами ску́дость душ на́ших восполня́юще, да благода́рственне вам зове́м:
  2. Ра́дуйтеся, ра́дости и сла́вы ве́чныя вожделе́ннии нам стяжа́телие;
  3. ра́дуйтеся, благ вре́менных и ве́чных усе́рднии нам пред Го́сподем хода́таи.
  4. Ра́дуйтеся, от смертоно́сныя я́звы предста́тельством ва́шим ве́рныя сохраня́ющии;
  5. ра́дуйтеся, тлетво́рныя ве́тры моли́твами ва́шими разгоня́ющии.
  6. Ра́дуйтеся, трясе́ние земли́ и бу́ри зе́льныя хода́тайством ва́шим установля́ющии и в тишину́ прелага́ющии;
  7. ра́дуйтеся, во вся́ких беда́х и злоключе́ниих на по́мощь к нам ускоря́ющии.
  8. Ра́дуйтеся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно.

Кондак 10

Спасе́ния душе́внаго жела́ющим и о сем усе́рдно подвиза́ющимся, помо́щницы блази́и, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно, яви́стеся, ов у́бо и́ноком, о́ва же и́нокинем храни́тели имену́етеся, о́бщее моле́ние за всех ве́рных Бо́гу принося́ще, да вси благода́рственно зову́т просла́вльшему вас во вселе́нней, Царю́ сла́вы Христу́: Аллилу́иа.

Икос 10

  • Стено́ю моли́тв ва́ших небе́сных, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно, сохраня́йте и огражда́йте нас от искуше́ний врага́ диа́вола, и́щущаго душе́вней поги́бели на́шей: ве́мы бо, ве́мы, я́ко мно́го мо́жет моли́тва ва́ша пред лице́м Христа́ Бо́га на́шего, ва́шего же по пло́ти Вну́ка. Его́же умоля́ти не преста́йте о всех, с любо́вию вас почита́ющих и вопию́щих:
  • Ра́дуйтеся, ма́слина благопло́дная, еле́й ми́лости Божией оби́льно нам источа́ющая;
  • ра́дуйтеся, кипари́си дво́е благосенноли́ственнии, зной страсте́й на́ших в поко́й безстра́стия приводя́щии.
  • Ра́дуйтеся, виссо́не и багряни́це, из ни́хже Ски́ния Бо́жия селе́ния сооруди́ся;
  • ра́дуйтеся, го́рлицы единосупру́жнии, Голуби́цу непоро́чную произве́дшии.
  • Ра́дуйтеся, со Дще́рию ва́шею, всех Цари́цею, вечно ца́рствующии;
  • ра́дуйтеся, в Сио́не го́рнем в оби́тели Ея́ небе́сней све́тло торжеству́ющии.
  • Ра́дуйтеся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно.

Кондак 11

Пе́ние на́ше хвале́бное ми́лостивно приими́те и щедро́т ва́ших моли́твенных нас не лиши́те, о, святи́и прароди́телие Христо́вы Иоаки́ме и А́нно, а́ще и недосто́йнии есмы, грехо́в ра́ди на́ших, ва́шего свята́го заступле́ния: оба́че я́ко бла́зи и всеще́дри су́ще, сие́ нам подади́те, и помози́те нам покая́нием очи́ститися от скве́рны грехо́вныя, да в чистоте́ серде́ц воспое́м Созда́телю на́шему хвале́бную песнь: Аллилу́иа.

Икос 11

  1. Светопода́тельная два свети́льника, всеми́рную Свещу́ возже́гшии, позна́ем святы́х Богооте́ц Иоаки́ма и А́нну, о, бра́тие, и сия́нием тех небе́сныя сла́вы озаря́еми, воспои́м им такова́я:
  2. Ра́дуйтеся, сла́внейшую без сравне́ния Серафи́м воспита́ти удосто́ившиися;
  3. ра́дуйтеся, луча́ми благода́ти Бо́жия осия́нии.

  4. Ра́дуйтеся, благоуха́ния духо́внаго преиспо́лненнии;
  5. ра́дуйтеся, фимиа́м моли́тв ва́ших о всем ми́ре христиа́нстем Бо́гу принося́щии.
  6. Ра́дуйтеся, с Богоро́дицею Мари́ею и Предте́чею Иоа́нном у Престо́ла Христо́ва вы́ну предстоя́щии.
  7. Ра́дуйтеся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно.

Кондак 12

Благода́ть Бо́жию и ми́лость нам пода́ти, проще́ние же грехо́в и исправле́ния жития́ ниспосла́ти проси́те нам у Го́спода, святи́и Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно, и не преста́йте о нас пред лице́м Вседержи́теля Бо́га моля́ще, я́ко стяжа́вшии к Нему́ дерзнове́ние мно́гое. О сем усе́рдно к вам припа́дающе, я́ко при́сных предста́телей и засту́пников на́ших, про́сим и благоумиле́нно зове́м всех Творцу́: Аллилу́иа.

Икос 12

  • Пою́ще многомо́щное предста́тельство ва́ше к Бо́гу, Иоаки́ме и А́нно пра́веднии, велича́ем возвели́чившаго вас Христа́ Го́спода, воспева́ем и рожде́нную от вас Пренепоро́чную Его́ Ма́терь, вам же от усе́рдия на́шего сия́ достодо́лжныя похвалы́ прино́сим:
  • Ра́дуйтеся, от восто́ка и до за́пада препросла́вленнии;
  • ра́дуйтеся, стра́жие боже́ственнии, неусы́пно бдя́щии в моли́твах к Бо́гу о всех ве́рных.
  • Ра́дуйтеся, по́мощь ва́шу благода́тную вся́цей душе́ христиа́нстей подаю́щии;
  • ра́дуйтеся, во благи́х моле́ния и проше́ния благочести́вых исполня́ющии.
  • Ра́дуйтеся, душе́вных и теле́сных неду́гов преизря́днии и безме́зднии цели́тели;
  • ра́дуйтеся, благ вре́менных и ве́чных всеусе́рднии и благоприя́тнии нам хода́таи.
  • Ра́дуйтеся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно.

Кондак 13

О, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно! Мо́лим вас со усе́рдием и любо́вию, к подно́жию ног ва́ших припа́дающе: умоли́те Го́спода Бо́га изба́вити нас от поги́бели ве́чныя, гре́шником угото́ванныя, да милосе́рдием Бо́га на́шего спаса́еми и ва́шими святы́ми моли́твами споспешеству́еми, благода́рственно воспои́м Ему́ а́нгельскую песнь: Аллилу́иа.

Этот кондак читается трижды, зате́м икос 1-й «А́нгел предста́тель …» и кондак 1-й «Избра́ннии от челове́ческаго ро́да …».

Моли́тва

О, присносла́внии Христо́вы пра́ведницы, святи́и Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно, предстоя́щии небе́сному Престо́лу Вели́каго Царя́ и ве́лие дерзнове́ние к Нему́ иму́щии, я́ко от Преблагослове́нныя Дще́ри ва́шея, Пречи́стыя Богоро́дицы и Присноде́вы Мари́и, воплоти́тися изво́лившему, к вам, я́ко многомо́щным предста́телем и усе́рдным о нас моли́твенникам, прибега́ем мы, гре́шнии и недосто́йнии. Моли́те бла́гость Его́, я́ко да отврати́т от нас гнев Свой, по дело́м на́шим пра́ведно на ны дви́жимый, и да безчи́сленныя прегреше́ния на́ша презре́в, обрати́т нас на путь покая́ния и на стезе́ за́поведей Свои́х да утверди́т нас. Та́же моли́твами ва́шими в ми́ре живо́т наш сохрани́те и во всех благи́х благо́е поспеше́ние испроси́те, вся я́же к животу́ и благоче́стию потре́бная нам от Бо́га да́рующе, от вся́ких напа́стей и бед и напра́сныя сме́рти предста́тельством ва́шим нас избавля́юще, и от всех враг ви́димых и неви́димых защища́юще, я́ко да ти́хое и безмо́лвное житие́ поживем во вся́ком благоче́стии и чистоте́, и та́ко в ми́ре вре́менное сие́ житие́ преше́дше, в ве́чный дости́гнем поко́й, иде́же ва́шим святы́м умоле́нием да сподо́бимся Небе́снаго Ца́рствия Христа́ Бо́га на́шего, Ему́же со Отце́м и Пресвятым Ду́хом подоба́ет всякая сла́ва, честь и поклонение во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Оставьте комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *