Макарий Жабынский: житие Белевского чудотворца и тексты молитв преподобному

4 февраля – день памяти Макария Жабынского, монаха и чудотворца из Белева. Макарий основал Жабынскую Введенскую пустынь. Сила чудотворца была так велика, что и спустя несколько сотен лет в его обители происходят чудеса исцеления!

Макарий Жабынский: житие Белевского чудотворца и тексты молитв преподобному

построена в 1895 году на средства прихожан.

40-летний старец

Если священник может совершить подвиг, то Макарий Жабынский его совершил.

Он не сделал ничего «геройского» в прямом понимании этого слова – подвигом стала вся его жизнь, которую он посвятил монашескому труду, проводя все дни в молитвах и постах…Чем ярче дела священника, тем туманней его биография.

Доподлинно не известно, откуда Макарий был родом и когда точно появился в пределах Тульской губернии, но точно установлено, что родился он еще в эпоху Ивана Грозного, в 1539 году.

«Старцем» Макария в народе называли из уважения, когда ему еще и сорока лет не было, настолько мудр и справедлив был этот монах. Сохранился документ, грамота царя Феодора Иоанновича, датированная 1585 годом: «Старцу Анофрию Жабынское городище под монастырь, да пашни… а черный ему лес сечи на монастырское строение и на дрова про монастырский обиход, а не на продажу».

Ученые выяснили, что Макарий принял постриг в ранней юности под именем Онуфрий, вот и получается, что Макарий и основатель Жабынской Введенской пустыни Онуфрий («Анофрий») – одно лицо. Онуфрия обязали построить храм Введения Пресвятой Богородицы, и храм был воздвигнут. Монахи стали активно обживать новую обитель, заведя самостоятельное хозяйство.

Макарий Жабынский: житие Белевского чудотворца и тексты молитв преподобному

снимок сделан перед революцией 1917 года.

Над границей тучи ходят хмуро…

Сейчас Белев – центр России, а в конце XVI века он находился прямо на границе Польско-литовского государства.

Что это означало? Постоянные набеги то литовских, то польских войск с «обязательной программой»: грабежи, поджоги, убийства. Макарий часто удалялся в лесную чащу, где в одиночестве молился. Это спасло ему жизнь в 1615 г.

, когда гетман Лисовский полностью разорил и сжег обитель. Макарий заметил пожарище и поспешил вернуться. Он уже знал, что произошло.

Под молодым дубом (дерево это живо и сейчас!) монах увидел раненого польского солдата – обессиленный оккупант стонал и просил пить. Этот человек только что сжег то, над чем Макарий трудился всю жизнь, убивал его братьев-монахов… Но Макарий не схватился за дубину, а пощадил врага, проявив великодушие: «Вода – в реке и до нее тебе не добраться, но Господу совершить все возможно».

  • С этими словами монах ударил посохом по земле, и сейчас же забил ключ чистой, прозрачной воды!
  • Целебный источник спас жизнь иноземцу, который настолько был поражен чудом, что остался в России и принял христианство, а ключ этот, названный Жабынцом, и по сей день дарит людям здоровье.

Макарий Жабынский: житие Белевского чудотворца и тексты молитв преподобному

Жизнь как вечность

Как стать святым? Никто из праведников не поймет этого вопроса, потому что священники не живут для конкретной цели, они вообще не живут «для», они живут «вне времени»… Когда Макарий восстановил разоренный храм, то посвятил себя молитвам и духовному самосовершенствованию, давая монахам живой пример сподвижничества.

Скончался преподобный Макарий в возрасте 84 лет в 1623 году, 22 января (по новому стилю – 4 февраля), «в нощи, в куроглашение», – то есть умер в то время, когда закричали первые петухи.Ученики похоронили Макария в возрожденной им обители, близ монастырского храма.

По преданию, первоначально могила была общедоступна и именно поэтому была утеряна: когда ученики поняли, что обитель пора оставить, то спрятали мощи Макария. А когда в 1816 году на месте деревянной ветхой церкви решили построить новую каменную, гроб преподобного Макария был найден и перенесен под алтарь новосозданного храма.

В 1902 году, 22 января, впервые прошло торжественное чествование памяти преподобного Макария Жабынского во всей Тульской губернии. Праздник этот дожил и до наших дней.

Мощи Макария были обнаружены нетленными… После революции бригада коммунистов и комсомольцев пыталась вскрыть гробницу святого: они прорыли землю под ракой вглубь на 5 метров, но ничего не нашли! Монах, который был вынужден присутствовать при святотатстве, загадочно пояснил: «Богу ничего не стоит отодвинуть Макария на несколько метров в сторону». «Присутствие» Макария проявилось 6 января 1920 г., когда пьяный энкавэдэшник по фамилии Володьков выстрелил в надвратный образ Спасителя. И тотчас у стрелявшего отнялись ноги! Несчастный просидел 8 месяцев на печке и, кроме как игрой на гармошке, ничем заниматься не мог.

Жабынская вода исцеляет!

О целебных свойствах источника ходят легенды. Говорят, лет десять назад у жительницы Белева тяжело заболел сын: голова ребенка сделалась огромной и страшной. Врачи отказались лечить, и мать  отправилась пешком в Жабынскую пустынь.

Горячо молилась несчастная женщина преподобному Макарию. А когда она вернулась домой, ее встретил уже выздоровевший сын!Пять лет назад в Жабынь привезли 45-летнюю петербурженку с тяжелым заболеванием позвоночника.

На специальной простыне ее погрузили в целебный источник, и она оставила костыли!

Источник помогает и мужчинам: офицер-афганец исцелился от ран в Жабынском источнике – друг привез его туда на коляске, а домой оба вернулись «своим ходом».

Макарий Жабынский, Белевский чудотворец

«Спаси, Господи!». Спасибо, что посетили наш сайт, перед тем как начать изучать информацию, просим подписаться на наше православное сообщество в Инстаграм  Господи, Спаси и Сохрани † —  https://www.instagram.com/spasi.gospodi/ .  В сообществе больше 60 000 подписчиков.

Нас, единомышленников, много и мы быстро растем, выкладываем молитвы, высказывания святых, молитвенные просьбы, своевременно выкладывам полезную информацию о праздниках и православных событиях… Подписывайтесь. Ангела Хранителя Вам!

В России существуют места с целебной силой воздействия, где строили монастыри. Положительная энергетика земли независимо от времени по-прежнему притягивает посетителей. Таким местом является монастырь Макария Жабынского, который находится в семи километрах от города Белева.

Макарий Жабынский: житие Белевского чудотворца и тексты молитв преподобному

Житие Макария Жабынского, Белевского чудотворца

Макарий жил в шестнадцатом столетии во времена правления Ивана Грозного. Сведений о его мирских делах известно очень мало. Он постригся в монахи и провел свою жизнь в Жабынской Введенской обители в нескольких километрах от города Белева Тульской губернии.

В начале семнадцатого века город неоднократно разоряли литовцы и поляки. Обитель окончательно была разрушена воинами пана Лисовского. Своему новому восстановлению она обязана Макарию Жабынскому чудотворцу, который стал в ней наставником.

Игумен был мудрым учителем, который помогал словом и делом, о его чудесах складывали легенды. Однажды он ушел в лес молиться и встретил раненого польского воина, который просил пить. Он прочитал молитву и стукнул посохом о землю. В этом месте появился родник, который утолил жажду путника. Позже здесь поставили часовню и открыли купальню, где люди получали исцеление.

Лучшая статья для Вас, переходите:  Преподобный Стефан Махрищский

Незадолго до смерти ушел в верховье речки Жабынки, где уединился с молитвами. После его кончины монахи похоронили тело у монастыря.

Во времена императрицы Екатерины второй многие обители были ликвидированы, в это число вошел и Жабынский, поэтому святой Макарий оказался забытым. Но в конце восемнадцатого века в Жабынскую пустынь пришли монахи из Успенского Шаровского монастыря, который сгорел.

При строительстве каменного Никольского храма были обнаружены останки святого Макария. Христиане города Белева обратились с ходатайством к Святейшему Синоду о чествовании памяти святого Макария, который почти 150 лет хранил память о своих чудесах. В конце девятнадцатого века было начато строительство храма преподобного на месте Никольской церкви.

Дни памяти 22 сентября и 22 января.

Чудеса святого в наши дни

В тридцатые годы прошлого века здание отдали под школу. Необходимо было прорубить дополнительную дверь на месте изображения Иисуса Христа. Все строители отказались это сделать, так как надо было рубить на уровне коленей Спасителя. Но один мальчик согласился. Через время на другой стройке ему на ноги упала огромная плита и сломала обе конечности.

В шестидесятых годах прошлого столетия местные власти решили вырыть котлован, чтобы открыть мощи святого, но их не обнаружили. Монахи решили, что Господь не дал надругаться над святыней.

Чудеса в наши дни:

  1. У жительницы города Белев тяжело заболел сын, она пошла пешком в Жабынскую обитель и долго молилась. Придя домой, увидела ребенка здоровым.
  2. Помог целебный родник и инвалиду войны в Афганистане, он стал самостоятельно ходить.
  3. Женщина из Петербурга болела неизлечимой болезнью позвоночника, после посещения и купания в целебном источнике встала на ноги.

Молитвы святому Макарию

На подлинной иконе сохранилось описание преподобного: седой старец с небольшой бородой. А обращаются с просьбами  к его святому лику с самыми разными нуждами, но чаще всего просят чудесного исцеления. Читают молитву так:

О священная главо! Великий чудотворче, преподобне отче наш Макарие, преблаженне и преславне, Духа Святаго исполненне! Постников похвало, монашествующих славо, пустыни Жабынския возградителю и украсителю, теплый о нас, грешных, молитвенниче! Ныне со ангельскими воинствы предстояй у Престола всех Царя славы, Господа, и наслаждаяйся света Единосущныя Троицы, и с Гор­ними силами воспеваяй Трисвятую песнь, яко дерзновение имеяй, молися Всемилостивому Владыце спасти вся верующия во имя Его, испроси мир и тишину Святым Церквам низпослати, вере православней укрепление, противныя языки, брани хотящия, видимых и невидимыя враги низложити, грады, веси и обители наши утвердити, мир весь умирити. Моли Милостиваго Бога, да твоим благоприятным ходатай­ст­вом вся православныя христианы избавит Он от глада, губительства, труса, потопа, огня, меча, от нашествия иноплемен­ник и междоусоб­ныя брани, старыя да подкрепит, юныя да наставит, немудрых умуд­рит, болящия исцелит, плененныя и юзники свободит, сирот засту­пит, мла­денцы воспитает и вся люди сохранит от бед и напастей, и от напа­дения вражия, и смертоносныя язвы, внезапныя смерти и от всякаго зла. Днесь же с верою приходящих рабов твоих, со стра­хом и любовию припадающих к честным мощем твоим и образ подобия твоего любезно целующих, яко теплый нам заступниче, сохрани, в скорбных обстояниих наших предстани, душевных и телесных страс­тей свободи, в день Страшнаго суда шуияго стояния избави и с дес­ными овцами молитвами твоими стати сподоби и слышати блаженный оный глас Владыки, Христа Бога нашего: «Приидите, благословеннии Отца Моего, наследуйте уготованное вам Царство от сложения мира». Емуже подобает всякая слава, честь и поклонение, со Безначальным Его Отцем и со Пресвятым, и Благим, и Животворящим Его Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

  • Храни Вас Господь!
  • Вам будет интересно посмотреть еще и видео рассказ о святом чудотворце Макарие:
Читайте также:  Как освятить квартиру правильно: молитвы и правила самостоятельного окропления святой водой

Акафист святому преподобному Макарию Жабынскому

Преподо́бному отцу́ Мака́рию на́­ше­му соста́вим по­хва­лу́, я́ко помо́щнику на́­ше­му и хо­да́­таю пред Го́с­по­дем Бо́­гом. Ты же, уго́д­ни­че Хрис­то́в, не погнуша́йся пе́нием на́­шим убо́гим и сам помога́й нам и не́­мо­щи на́­шей, да зо­ве́м ти:

Ра́­дуй­ся, преподо́бне о́т­че наш Мака́рие, Жабы́нский чу­до­тво́р­че.

Икос 1

  • Ангелоподо́бное жи­тие́ твое́ представля́я, преподо́бне о́т­че в тишине́ пусты́нней провожда́емое, дерза́ем с лю­бо́­вию вопи́ти те­бе́:
  • Ра́­дуй­ся, жи­тие́ жесто́кое в пусты́ни воз­лю­би́­вый;
  • Ра́­дуй­ся, по́двигом и́ноческим плоть свою́ изнури́вый;
  • Ра́­дуй­ся, суету́ ми́­ра се­го́ лу­ка́­ва­го возненави́девый;
  • Ра́­дуй­ся, в мо­ли́т­вах бо́дрствуя, те́­ло твое́ ду́хови покори́вый;
  • Ра́­дуй­ся, стра­ны́ на́шея укра­ше́­ние и прославле́ние;
  • Ра́­дуй­ся, гра́­да Беле́ва ра́­дость и ве­се́­лие;
  • Ра́­дуй­ся, преподо́бне о́т­че наш Мака́рие, Жабы́нский чу­до­тво́р­че.

Кондак 2

Ви́­дя­щи жи­тие́ твое́, ка́­ко воспое́м чу­де­са́ твоя́? Ка́­ко же ты, ви́­дя в пусты́ни жа́ждою погиба́ющего че­ло­ве́­ка во́­ду из ка́мене уда́ром же́зла тво­его́ извле́кл еси́ и жа́ж­ду­ща­го напои́в заставля́еши чудеси́ се­му́ ди­вя́­ще­ся воспе́ти Бо́­гу ди́в­но­му во свя­ты́х сво­и́х: Алли­лу́иа?

Икос 2

  1. Ра́­зум не уразуме́ет какову́ю си́­лу целе́бную даде́ Гос­по́дь исто́чнику тво­ему́, преподо́бне о́т­че, к нему́же притека́ющие с ве́­рою и доны́не ис­це­ле́­ний сподобля́ются мо­ли́т­ва­ми тво­и́ми, се­го́ ра́­ди во­пи­е́м ти:
  2. Ра́­дуй­ся, Моисе́ови в пусты́ни уподо́бивыйся, во́­ду из ка́мене ис­то­чи́­вый;
  3. Ра́­дуй­ся, жа́ж­ду­ща­го то́ю водо́ю оби́ль­но напои́вый;
  4. Ра́­дуй­ся, я́ко и доны́не во́ды ис­то́ч­ни­ка тво­его́ не оскудева́ют;
  5. Ра́­дуй­ся, я́ко и доны́не по́­мо­щию твое́ю во́ды сия́ неду́жных исцеля́ют;
  6. Ра́­дуй­ся, ско́­рый наш в ско́р­бех по­мо́щ­ни­че;
  7. Ра́­дуй­ся, те́п­лый наш к Бо́­гу мо­ли́т­вен­ни­че;
  8. Ра́­дуй­ся, преподо́бне о́т­че наш Мака́рие, Жабы́нский чу­до­тво́р­че.

Кондак 3

Си́­ла Бо́­жия, ди́в­но в те­бе́ проявле́нная да помо́жет и нам, не­мощ­ны́м и убо́гим, в мо­ли́т­вах бо́дрствуя пе́­ти о те­бе́ Со­зда́­те­лю на́­ше­му: Алли­лу́иа.

Икос 3

  • Иму́­щи па́­мять сме́рт­ную, бдел, не дава́я оче­се́м тво­и́м дрема́ния, ожида́я: ег­да́ Жени́х душ на́­ших Гос­по́дь прии́дет, име́я свети́льник ду́­ши твоея́ горя́щий, се­го́ ра́­ди во­пи­е́м ти:
  • Ра́­дуй­ся, сон от оче́с тво­и́х усе́рд­но отгна́вый;
  • Ра́­дуй­ся, в мо­ли́т­вах бо́дрствуя в нощи́, в куроглаше́нии дух твой Го́сподеви пре­да́­вый;
  • Ра́­дуй­ся, приме́ром сво­и́м нас уны́лых на по́двиг призыва́еши;
  • Ра́­дуй­ся, сон ле́ности на́шея от оче́с на́­ших незри́мо отгоня́еши;
  • Ра́­дуй­ся, мно́гих за­блу́жд­ших на путь и́с­ти­ны наста́вителю;
  • Ра́­дуй­ся, ду­хо́в лу­ка́­вых ско́­рый прогони́телю;
  • Ра́­дуй­ся, преподо́бне о́т­че наш Мака́рие, Жабы́нский чу­до­тво́р­че.

Кондак 4

Бу́ря не­ве́­рия, бу́ря смуще́ния и искуше́ния потопля́ет кора́бль наш! Бу́­ди нам путево́ждь, преподо́бне, среди́ волн жите́йскаго мо́ря, и приведи́ нас в Ца́рст­вие Не­бе́с­ное, да воспое́м спаса́ющему нас Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 4

  1. Слы́шавши глаго́л Спа­си́­те­ля на́­ше­го: «Не бо́йся, ма́­лое ста́­до, я́ко благоволи́ Оте́ц ваш да́­ти вам Ца́рст­во» — те­бе́, чест­ны́й о́т­че, про́­сим: — ты, дости́гши Ца́рст­вия От­ца́ тво­его́, не за­бу́­ди ма́­лое твое́ ста́­до, да зо­ве́м ти:
  2. Ра́­дуй­ся, па́­сты­рю наш до́б­рый;
  3. Ра́­дуй­ся, оте́ц наш чадолюби́вый;
  4. Ра́­дуй­ся, я́ко ты со А́н­ге­лы в ве́чной сла́­ве лику́еши;
  5. Ра́­дуй­ся, я́ко нас за­блу́жд­ших тво­и́х ове́ц усе́рд­но взыску́еши;
  6. Ра́­дуй­ся, я́ко по́­мо­щию твое́ю и мы спа­се́­ния получи́ти ча́ем;
  7. Ра́­дуй­ся, я́ко хо­да́­тай­ством тво­и́м и мы про­ще́­ния от Бо́­га ожида́ем;
  8. Ра́­дуй­ся, преподо́бне о́т­че наш Мака́рие, Жабы́нский чу­до­тво́р­че.

Кондак 5

Я́ко бо­го­те́ч­ная звез­да́ сия́еши нам с вы­со­ты́ се­ле́­ния тво­его́ преподо́бне о́т­че, и ви́диши я́ко зле стра́ждем мы во гре­се́х погиба́ющи, друг дру́гу досажда́ющи, бра́та ненави́дящи, нау­чи́ нас любви́ о Хрис­те́ и смире́нию, да умиле́нно вос­по­и́м с то­бо́ю Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 5

Ви́диши ты о́т­че, я́ко све­ти́ль­ни­ки душ на́­ших угаса́ют, суето́ю ми́­ра се­го́ омраче́нныя, и плени́цами враг ду́­ши на́­ша связа́в, во тьму кроме́шную вся́чески влече́т! К кому́ простре́м ру́­це, к кому́ воспла́чем го́рце? Ты, о́т­че, подви́гнись к на́­ше­му неможе́нию, да по­е́м ти те́п­ле:

  • Ра́­дуй­ся, всег­да́ сла́­вы су́етныя избега́яй;
  • Ра́­дуй­ся, и нас гре́ш­ных тому́ же науча́яй;
  • Ра́­дуй­ся, я́ко ра́­ди вели́каго тво­его́ сми­ре́­ния ма́ло что из жи­тия́ тво­его́ изве́стно лю́­дем;
  • Ра́­дуй­ся, я́ко с на́­ми мо́­щи твоя́ скры́тыя под спу́дом;
  • Ра́­дуй­ся, я́ко ду́­хом тво­и́м на ме́сте по́двигов тво­и́х таи́нственне обита́еши;
  • Ра́­дуй­ся, я́ко всех приходя́щих к те­бе́ с ве́­рою в ско́р­бех утеша́еши;
  • Ра́­дуй­ся, преподо́бне о́т­че наш Мака́рие, Жабы́нский чу­до­тво́р­че.

Кондак 6

Пропове́дает по́д­ви­ги твоя́ страна́ на́­ша, чест­ны́й о́т­че, — ка́­ко помина́я их не устыди́мся скве́р­на­го жи­тия́ на́­ше­го, в ле́ности провожда́емаго, грехо́вными по́мыслы омрача́емаго, где яви́мся тяготы́ и зно́я дневна́го не поне́сши, ка́­ко вос­по­и́м непотре́бными ус­ты́ свои́ми Твор­цу́ и Со­зда́­те­лю сво­ему́: Алли­лу́иа?

Икос 6

  1. Воз­сия́ пусты́ня Жабы́нская в дре́в­няя вре­ме­на́, ю́же не́­ког­да от ва́рваров разоре́нную ты, свя­ты́й о́т­че, труда́ми свои́ми возста́вил еси́, та́­ко и ду́­ши на́­ша от вра­га́ оскверне́нныя и опустоше́нныя укрепи́в возста́ви, да зо­ве́м ти:
  2. Ра́­дуй­ся, оби́­тель благоукраше́нную на ме́сте пусте́м основа́вый;
  3. Ра́­дуй­ся, мно́­жест­во и́ноков прите́кших к те­бе́ во еди́но собра́вый;
  4. Ра́­дуй­ся, я́ко пу­те́м те́сным веду́щим в Ца́рст­вие Не­бе́с­ное текл еси́;
  5. Ра́­дуй­ся, я́ко мно́гих из бра́тии своея́ с со­бо́ю совле́кл еси́;
  6. Ра́­дуй­ся, я́ко ты а́нгельски по­жи́л еси́ еще́ в бре́нном те­ле­си́;
  7. Ра́­дуй­ся, я́ко ра́дуешися с ни́­ми ку́п­но на Не­бе­си́;
  8. Ра́­дуй­ся, преподо́бне о́т­че наш Мака́рие, Жабы́нский чу­до­тво́р­че.

Кондак 7

Хо­тя́й провозсия́ти те­бе́ все́­ми доброде́тельми блаже́нне Мака́рие, Вла­ды́­ка Хрис­то́с при­зва́ тя на служе́ние лю́дям, да научи́ши их смире́нию и терпе́нию и́хже сам стяжа́в, пред­стои́­ши Бо́­гу вопия́ за ны: Алли­лу́иа.

Икос 7

  • Ди́вна иму́ща тя вои́стину, о́т­че, подви́жника и мо­ли́т­вен­ни­ка кре́пкаго с лю­бо́­вию взира́ем на ме́сто по́двигов тво­и́х и умиле́нно во­пи­е́м ти си́­це:
  • Ра́­дуй­ся, бла­ги́й и ве́р­ный ра́­бе виногра́да Хри­сто́­ва;
  • Ра́­дуй­ся, о́т­че всеми́лостивый не лиша́ющий нас сво­его́ предста́тельства и покро́ва;
  • Ра́­дуй­ся, си́­рых по­мо́щ­ни­че и за­ступ­ле́­ние;
  • Ра́­дуй­ся, свеща́ бла­го­да́­тию Бо́­жиею возже́нная, освеща́ющая нам путь ко спа­се́­нию;
  • Ра́­дуй­ся, нивочто́же вмени́вый зем­на́я, возлюби́в не­бе́с­ная;
  • Ра́­дуй­ся, простира́яся в го́рняя забыва́я те­ле́с­ная;
  • Ра́­дуй­ся, преподо́бне о́т­че наш Мака́рие, Жабы́нский чу­до­тво́р­че.

Кондак 8

Стра́н­но и чу́дно жи­тие́ твое́ преше́л еси́ на зем­ли́, преподо́бне о́т­че, не ви́­дя поко́я в труда́х сво­и́х и ста́рец быв немощны́й, не­из­ре­че́н­наго до­сти́гл еси́ на Не­бе­си́, иде́­же со А́н­ге­лы пое́ши Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 8

  1. Все́ю ду­ше́ю отда́вшись Го́сподеви и всем жи­ти­е́м послужи́вши ему́, просла́вился еси́ благожитие́м сво­и́м в стра­не́ на́­шей.

    Се­го́ ра́­ди во­пи­е́м ти си́­це:

  2. Ра́­дуй­ся, А́н­ге­лом со­бе­се́д­ни­че;
  3. Ра́­дуй­ся, усе́рдный о нас к Бо́­гу мо­ли́т­вен­ни­че;
  4. Ра́­дуй­ся, мо́­щи твоя́ от поруга́ния неизрече́нно сохрани́вый;
  5. Ра́­дуй­ся, да́нный те­бе́ от Бо́­га тала́нт во мно́гажды усугуби́вый;
  6. Ра́­дуй­ся, уго́д­ни­че Хрис­то́в бла­го­да́­тию просветле́нный;
  7. Ра́­дуй­ся, све­ти́ль­ни­че еле́ем до́б­рых дел преиспо́лненный;
  8. Ра́­дуй­ся, преподо́бне о́т­че наш Мака́рие, Жабы́нский чу­до­тво́р­че.

Кондак 9

Вся́­кия утоли́ бо­ле́з­ни и пе­ча́­ли, ве­ли́­кий наш зас­ту́п­ни­че, преподо́бне о́т­че наш Мака́рие! По­да́ждь нам убо́гим хо­тя́ бы вма́ле после́довати жи­тию́ тво­ему́, сла́­ву ми́­ра нивочто́же вменя́ти и дости́гнув Ца́рст­вия Не­бе́с­на­го вку́­пе с то­бо́ю воспе́ти Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 9

  • Вити́й многовеща́нных ус­та́ не воз­мо́­гут воспе́ти тя по до­стоя́­нию, коли́ко же на́­ша убо́зии язы́цы ублажа́т тя! Но ты, ми́лостиве о́т­че, не отврати́ся от хвале́ния на́­ше­го, да вос­по­и́м ти си́­це:
  • Ра́­дуй­ся, и́ноков по­мо́щ­ни­че и упра́вителю;
  • Ра́­дуй­ся, в ми́­ре благотеку́щих ми́лостивый вразуми́телю;
  • Ра́­дуй­ся, ми́лостыню подава́ти нас науча́яй;
  • Ра́­дуй­ся, забыва́ти ни́­щих и убо́­гих нам возбраня́яй;
  • Ра́­дуй­ся, шипо́к бла­го­во́н­ный жабы́нския пусты́ни;
  • Ра́­дуй­ся, оби­та́­яй с небе́сными зем­ны́х не ос­тав­ля́­еши и доны́не;
  • Ра́­дуй­ся, преподо́бне о́т­че наш Мака́рие, Жабы́нский чу­до­тво́р­че.

Кондак 10

Спас­ти́ хо­тя́ ду́­шу свою́ преподо́бне о́т­че, ве́дый: я́ко неиму́щему любви́ к Бо́­гу, ники́имиже по́д­ви­ги получи́ти спа­се́­ние возмо́жно: стя­жа́л еси́ ве­не́ц доб­ро­де́­те­лей — е́же есть лю­бо́вь к Бо́­гу, Ему́же пред­стоя́ ны́­не ра́­дост­но вопие́ши: Алли­лу́иа.

Икос 10

  1. Сте­на́ еси́ всем че­ло­ве́­ком к зас­туп­ле­нию тво­ему́ при­бе­га́ю­щим, преподо́бне о́т­че, те́м­же и нам, к те­бе́ при­те­ка́ю­щим и твоея́ по́­мо­щи про­ся́­щим, бу́­ди сте­на́ кре́п­кая, и огражда́й от всех бед и на­па́с­тей да с лю­бо́­вию по­е́м ти та­ко­ва́я:
  2. Ра́­дуй­ся, во́и­не Ца­ря́ Не­бе́с­на­го, не обяза́выйся ку́плями жите́йскими, да Ему́ уго́ден бу́деши;
  3. Ра́­дуй­ся, я́ко а́ще и потруди́лся еси́ зде на зем­ли́, ны́­не на не­бе­си́ лику́еши;
  4. Ра́­дуй­ся, я́ко еди́­на­го Го́с­по­да во вся дни жи­во­та́ тво­его́ иска́вый;
  5. Ра́­дуй­ся, ра́­зве Его́ ничесо́же на зем­ли́ и не­бе­си́ жела́вый;
  6. Ра́­дуй­ся, всю жизнь свою́, я́ко раб пред ли­це́м Го́с­по­да сво­его́ ходи́вый;
  7. Ра́­дуй­ся, Хри­ста́, Его́­же возлюби́л еси́, душе́вныма очи́­ма непреста́нно созерца́вый;
  8. Ра́­дуй­ся, преподо́бне о́т­че наш Мака́рие, Жабы́нский чу­до­тво́р­че.

Кондак 11

Пе́­ние хва­ле́б­ное при­но́­сим ти от смире́нных сер­де́ц на́­ших, преподо́бне о́т­че Мака́рие; е́же с лю­бо́­вию прие́мши, мо­ли́ Го́с­по­да из­ба­ви­ти­ся нам от бед и скор­бе́й, наипа́че же в час кон­чи́­ны на́шея тво­и́м заступле́нием предвари́, да не умре́м без по­кая́­ния, но спо­до́­бим­ся в Не­бе́с­ных селе́ниях с то­бо́ю воспе́ти Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 11

  • Свеща́ еси́ в Це́рк­ви Христо́ве, яви́л­ся еси́ горя́щи невеще́ственным све́­том бла­го­да́­ти Бо́­жия, оживля́ющия окамене́вшая серд­ца́ на́­ша, се­го́ ра́­ди мо́­лим тя: про­све­ти́ ны, омраче́нныя грехо́м, да воспое́м ти:
  • Ра́­дуй­ся, ис­то́ч­ни­че в жизнь ве́ч­ную теки́й;
  • Ра́­дуй­ся, ко спа­се́­нию приме́ром сво­и́м и жи­ти­е́м мно́гих приведы́й;
  • Ра́­дуй­ся, в поще́ниях и бде́ниях вкуси́вый ду­хо́в­ныя сла́дости;
  • Ра́­дуй­ся, в мо­ли́т­вах тво­и́х всено́щных исполня́выйся бо­же́ст­вен­ныя ра́­дос­ти;
  • Ра́­дуй­ся, в труда́х тво­и́х плоть смири́вый;
  • Ра́­дуй­ся, о́б­раз терпе́ния лю́­дем яви́­вый.
  • Ра́­дуй­ся, преподо́бне о́т­че наш Мака́рие, Жабы́нский чу­до­тво́р­че.

Кондак 12

Бла­го­да́ть дана́ те­бе́ от Бо́­га во е́же руководи́ти ко спа­се́­нию и сохраня́ти от бед чту́­щих па́­мять твою́, чест­ны́й о́т­че. Мы же, дивя́щися в те­бе́ всемогу́ществу и бла­го­да́­ти Бо­жией во­пи­е́м: Алли­лу́иа.

Икос 12

  1. Пою́щи пра́­вед­ное жи­тие́ твое́, сла́­вя­ще тру­ды́ твоя́ в ни́х­же восходи́л еси́ от си́­лы в си́­лу, зрим и ис­по­ве́­ду­ем я́ко кончи́на твоя́ рожде́ние бысть в жизнь приснотеку́щую, ея́­же струя́ми благода́тными и нас зем­ны́х окропля́еши.

    Те́м­же бла­го­да́р­ствен­но вос­пе­ва́ю­ще тя гла­го́­лем:

  2. Ра́­дуй­ся, ра́­дос­ти приобщи́выйся, в пе­ча́­ли су́­щих не забыва́яй;
  3. Ра́­дуй­ся, сла́дости ми́­ра се­го́ я́ко сор отрева́яй;
  4. Ра́­дуй­ся, я́ко ду́­шу твою́ сле­за́­ми по­кая́­ния омы́л еси́;
  5. Ра́­дуй­ся, я́ко ко Хри­сту́ пу­те́м у́зким сле́довал еси́;
  6. Ра́­дуй­ся, сми­ре́­ния о́б­ра­зе, и́м­же горды́ню ми́­ра се­го́ низложи́л еси́;
  7. Ра́­дуй­ся, я́ко го́р­ня­го оте́чества дости́гнути все́ю ду­ше́ю воз­же­ла́л еси́;
  8. Ра́­дуй­ся, преподо́бне о́т­че наш Мака́рие, Жабы́нский чу­до­тво́р­че.

Кондак 13

О пре­ди́в­ный чу­до­тво́р­че и ве­ли́­кий уго́д­ни­че Хрис­то́в, преподо́бне о́т­че наш Мака́рие, при­ими́ от нас не­до­сто́й­ных чад тво­и́х убо́гое сие́ хвале́ние, бу́­ди нам оте́ц чадолюби́вый, умо­ли́ Го́с­по­да, да из­ба́­вит нас от всех бед и на­па́с­тей, Це́р­ковь свою́ со­хра­ни́т, па́стырей вразуми́т и всех нас ко Хри­сту́ приведе́т, и на су­де́ сво­е́м по­ми­лу­ет, во­пию́­щих ему́: Алли­лу́иа.

(сей кондак чита́й трижды, пото́м икос 1, за­те́м кондак 1)

Мо­ли́т­ва

О свяще́нная главо́! Ве­ли́­кий чу­до­тво́р­че, преподо́бне о́т­че наш Мака́рие, пре­бла­же́н­не и пресла́вне, Ду́­ха Свя­та́­го испо́лненне! По́ст­ни­ков по­хва­ло́, мо­на́­шест­вую­щих сла́­во, пусты́ни Жабы́нския возгради́телю и укра­си́­те­лю, те́п­лый о нас, гре́ш­ных, мо­ли́т­вен­ни­че! Ны́­не со а́нгельскими во́инствы пред­сто­я́й у Пре­сто́­ла всех Ца­ря́ сла́­вы, Го́с­по­да, и на­слаж­да́­яй­ся све́­та Единосу́щныя Тро́ицы, и с го́рними си́лами воспева́яй Трисвяту́ю песнь, я́ко дерз­но­ве́­ние име́яй, мо­ли́­ся Всеми́лостивому Вла­ды́­це спас­ти́ вся ве́­рую­щия во и́мя Его́, ис­про­си́ мир и ти­ши­ну́ Свя­ты́м Церква́м низпосла́ти, ве́­ре правосла́вней укреп­ле́­ние, проти́вныя язы́ки, бра́­ни хотя́щия, ви́­ди­мыя и неви́димыя вра­ги́ низложи́ти, гра́­ды, ве́­си и оби́­те­ли на́ши утвер­ди́­ти, мир весь уми́рити. Мо­ли́ Ми́­ло­сти­ва­го Бо́­га, да тво­и́м бла­го­при­я́т­ным хо­да́­тай­ством вся пра­во­сла́вныя христиа́ны из­ба́­вит Он от гла́­да, губи́тельства, тру́­са, по­то́­па, ог­ня́, ме­ча́, от на­ше́ст­вия иноплеме́нник и меж­до­усо́б­ныя бра́­ни, ста́рыя да подкрепи́т, ю́ныя да наста́вит, нему́дрых умудри́т, боля́щия исцели́т, плене́нныя и ю́зники свободи́т, си­ро́т засту́пит, младе́нцы воспита́ет и вся лю́­ди со­хра­ни́т от бед и на­па́с­тей, и от нападе́ния вра́­жия, и смер­то­но́с­ныя я́з­вы, внеза́пныя сме́р­ти и от вся́­ка­го зла. Днесь же с ве́­рою приходя́щих ра­бо́в тво­и́х, со стра́­хом и лю­бо́­вию при­па́­даю­щих к честны́м моще́м тво­и́м и о́б­раз подо́бия тво­его́ лю­бе́з­но целу́ющих, я́ко те́п­лый нам зас­ту́п­ни­че, со­хра­ни́, в ско́рб­ных об­стоя́­ни­их на́­ших предста́ни, ду­ше́в­ных и те­ле́с­ных страс­те́й сво­бо­ди́, в день Стра́шнаго суда́ шу́ияго стоя́­ния из­ба́­ви и с десны́ми овца́ми мо­ли́т­ва­ми тво­и́ми ста́ти спо­до́­би и бла­же́н­ный о́ный глас Влады́ки, Хри­ста́ Бо́­га на́­ше­го услы́шати: «Прииди́те, благослове́ннии От­ца́ Мо­его́, насле́дуйте угото́ванное вам Ца́рст­вие от сложе́ния ми́­ра». Ему́­же по­до­ба́­ет вся­кая сла́­ва, честь и по­кло­не́­ние, со Без­на­ча́ль­ным Его́ От­це́м и со Пре­свя­ты́м, и Бла­ги́м, и Жи­во­тво­ря́­щим Его́ Ду́­хом, ны́­не и при́с­но и во ве́­ки ве­ко́в. Ами́нь.

Акафист преподобному отцу нашему Макарию Жабынскому и Белевскому чудотворцу и Его житие

 

Участники группы Вконтакте

  • Кондак 1
  • Преподобному отцу Макарию нашему составим похвалу, яко помощнику нашему и ходатаю пред Господом Богом. Ты же, угодниче Христов, не погнушайся пением нашим убогим и сам помогай нам и немощи нашей да зовем ти:
  • Радуйся, Преподобие отче наш Макарие Жабынский чудотворче.
    Икос 1
  • Ангелоподобное житие твое представляя, Преподобие отче в тишине пустынной провождаемое дерзаем с любовию вопите тебе:
  • Радуйся, житие жестокое в пустыни возлюбивый;
    Радуйся, подвигом иноческим плоть свою изнуривый;
    Радуйся, суету мира сего лукавого возненавидивый;
    Радуйся, в молитвах бодрствуя, тело твое духови покоривый;
    Радуйся, страны нашея украшение и прославление;
    Радуйся, града Белева радость и веселие;
  • Радуйся, Преподобие отче наш Макарие Жабынский чудотворче.

Кондак 2

Видяши житие твое, како воспоем чудеса твоя! Како же ты, видя в пустыни жаждою погибающего человека воду из камене, ударом жезла твоего извлекл еси и жаждущаго напоив заставлявши чудеси сему дивящися воспети Богу дивному во святых своих: Аллилуиа.

  1. Икос 2
  2. Разум не уразумеет каковую силу целебную даде Господь, источнику твоему, Преподобие отче, к нему же притекающие с верою и доныне исцелений сподобляются молитвами твоими, сего ради вопием ти:
  3. Радуйся, Моисею в пустыни уподобивыйся воду из камене источивый;
    Радуйся, жаждущаго тою водою обильно напоивый;
    Радуйся, яко и до ныне воды источника твоего не оскудевают;
    Радуйся, яко и до ныне помощию твоею воды сея недужных исцеляют;
    Радуйся, скорый наш в скорбех помощниче;
    Радуйся, теплый наш к богу молитвенниче;
  4. Радуйся, Преподобие отче наш Макарие Жабынский чудотворче.
  5. Кондак 3
  6. Сила Божия, дивно в тебе проявленная да поможет и нам немощным и убогим в молитвах бодрствуя пети о тебе Создателю нашему: Аллилуиа.
  7. Икос 3
  8. Имущи память смертную бдел не давая очесем твоим дремания ожидая: егда жених душ наших Господь приидет, имея светильник души твоея горящий, сего ради вопием ти:
  9. Радуйся, сон от очес твоих усердно отгнавый;
    Радуйся, в молитвах бодрствуя в нощи, в куроглашении дух твой господеви предавый;
    Радуйся, примером своим нас унылых на подвиг призываеши;
    Радуйся, сон ленности нашея от очес наших незримо отгоняеши;
    Радуйся, многих заблудших на путь истины наставителю;
    Радуйся, духов лукавых скорый прогонителю;
  10. Радуйся, Преподобие отче наш Макарие Жабынский чудотворче.
  11. Кондак 4

Буря неверия, буря смущения и искушения потопляет корабль наш! Буди нам путевождь, Преподобие, среди волн житейского моря, и приведи нас в царство небесное, да воспоем спасающему нас Богу: Аллилуиа.

  • Икос 4
  • Слышавши глагол спасителя нашего: не бойся малое стадо, яко благоволи Отец ваш дати вам царство. Тебе честный, Отче, просим: — ты достигши царствия Отца твоего, не забуди малое твое стадо, да зовем ти:
  • Радуйся, пастырю наш добрый;
    Радуйся, отец наш чадолюбивый;
    Радуйся, яко ты со ангелы в вечной славе ликуеши;
    Радуйся, яко нас заблудших твоих овец усердно взыскуеши;
    Радуйся, яко помощию твоею и мы спасения получити чаем;
    Радуйся, яко ходатайством твоим и мы прощения от Бога ожидаем;
  • Радуйся, Преподобие отче наш Макарие Жабынский чудотворче.
  • Кондак 5
  • Яко боготечная звезда сияеши нам с высоты селения твоего Преподобие отче, и видиши яко зле страждем мы во гресех погибающи, друг другу досаждающи, брата ненавидящи, научи нас любви о Христе и смирению, да умиленно воспоим с тобою Богу: Аллилуиа.
  • Икос 5

Видиши ты отче, яко светильники душ наших угасают, суетою мира сего омраченныя, и пленницами враг души наша связав, во тьму кромешную всячески влечет! К кому прострем руце, к кому восплачем горце! Ты, отче, подвигнись к нашему неможению, да поем ти тепле:

  1. Радуйся, всегда славы суетныя избегаяй;
    Радуйся, и нас грешных тому же научаяй;
    Радуйся, яко ради великого твоего смирения мало что из жития твоего известно людем;
    Радуйся, яко с нами мощи твоя скрытыя под спудом;
    Радуйся, яко духом твоим на месте подвигов твоих таинственно обитаеши;
    Радуйся, яко всех приходящих к тебе с верою в скорбех утешаеши;
  2. Радуйся, Преподобие отче наш Макарие Жабынский чудотворче.
  3. Кондак 6
  4. Проповедает подвиги твоя, страна наша, честный отче, како поминая их не устыдимся скверного жития нашего, к ленности провождаемого греховными помыслами омрачаемого, где явимся тяготы и зноя дневного не понесши, како воспоим непотребными усты своими Творцу и Создателю своему: Аллилуиа.
  5. Икос 6
  6. Возсия пустыня Жабынская в древняя времена, юже некогда от варваров разоренную ты, святый отче, трудами своими возставил еси, тако и души наша от врага оскверненныя и опустошенныя укрепив возстави да зовем ти:
  7. Радуйся, обитель благоукрашенную на месте пустем основатый;
    Радуйся, множество иноков притекших к тебе во едино собравый;
    Радуйся, яко путем тесным ведущим в Царство Небесное текл еси;
    Радуйся, яко многих из братии своей с собою совлекл еси;
    Радуйся, яко ты ангельски пожил еси, еще в бренном телеси;
    Радуйся, яко радуешися с ними купно на небеси;
  8. Радуйся, Преподобие отче наш Макарие Жабынский чудотворче.
  9. Кондак 7
  10. Хотяй провозсияти тебе всеми добродетельми блаженне Макарие, владыка Христос, призвал тя на служение людям, да научиши их смирению и терпению их же сам стяжав, предстоиши Богу вопия за ны: Аллилуиа.
  11. Икос 7
  12. Дивна имуща тя воистину, отче, подвижника и молитвенника крепкаго с любовию взираем на место подвигов твоих и умиленно вопием ти сице:
  13. Радуйся, благий и верный рабе винограда Христова;
    Радуйся, отче всемилостивый не лишающий нас своего предстательства и покрова;
    Радуйся, сирых помощниче и заступление;
    Радуйся, свеща благодатию божиею возженная, освещающая нам путь ко спасению;
    Радуйся, ни во что же вменивый земная, возлюбив небесная;
    Радуйся, простираяся в горняя забывая телесная;
  14. Радуйся, Преподобие отче наш Макарие Жабынский чудотворче.
  15. Кондак 8
  16. Странно и чудно житие твое прешел еси на земли, Преподобие отче, не видя покоя в трудах своих и старец быв немощный неизреченного достигл еси на небеси, идеже со ангелы поеши богу: Аллилуиа.
  17. Икос 8
  18. Всею душею отдавшись Господу и всем житием послуживши ему, прославился еси благожитием своим в стране нашей сего ради вопием ти сице:
  19. Радуйся, ангелом собеседниче;
    Радуйся, усердный о нас к богу молитвенниче;
    Радуйся, мощи твоя от поругания неизреченно сохранивый;
    Радуйся, данный тебе от Бога талант во многажды усугубивый;
    Радуйся, угодниче Христов благодатию просветленный;
    Радуйся, светильниче елеем добрых дел преисполненный;
  20. Радуйся, Преподобие отче наш Макарие Жабынский чудотворче.
  21. Кондак 9
  22. Всякие утоли болезни и печали великий наш заступниче, Преподобие отче наш Макарие подаждь нам убогим хотя бы в мале последовати житию твоему, славу мира ни во чтоже вменяти и достигнув царствия небесного вкупе с тобою воспети богу: Аллилуиа.
  23. Икос 9
  24. Витий многовещанных уста не возмогут воспети тя по достоянию, колико же наша убозии языцы ублажат тя! Но ты, милостиве отче не отвратися от хваления нашего, да воспоим ти сице:
  25. Радуйся, иноков помощниче и управителю;
    Радуйся, в мире благотекущих милостивый вразумителю;
    Радуйся, милостыню подавати нас научаяй;
    Радуйся, забывати нищих и убогих нам возбраняяй;
    Радуйся, шипок благовонный жабынския пустыни;
    Радуйся, обитаяй с небесными земных не оставлявши и доныне;
  26. Радуйся, Преподобие отче наш Макарие Жабынский чудотворче.
  27. Кондак 10
  28. Спасти хотя душу свою Преподобие отче, ведый: яко неимущему любви к Богу, ни какими же подвиги получити спасение возможно: стяжал еси венец добродетелей — еже есть любовь к Богу, ему же предстоя ныне радостно вопиеши: Аллилуиа.
  29. Икос 10
  30. Стена еси всем человеком к заступленяю твоему прибегающим, Преподобие отче, темже и нам, к тебе притекающим и твоея помощи просящим. Буди стена крепкая, и ограждай от всех бед и напастей да с любовию поем ти таковая:
  31. Радуйся воине Царя Небеснаго не обязывайся куплями житейскими, да ему угоден будеши;
    Радуйся, яко аще и потрудился еси зде на земли ныне на небеси ликуеши;
    Радуйся, яко единаго Господа во вся дни живота твоего искавый;
    Радуйся, разве его ничесоже на земли и небеси желавый;
    Радуйся, всю жизнь свою, яко раб пред лицем Господа своего ходивый;
    Радуйся, Христа егоже возлюбил еси, душевными очима непрестанно созерцавый;
  32. Радуйся, Преподобие отче наш Макарие Жабынский чудотворче.
  33. Кондак 11
  34. Пение хвалебное приносим ти от смиренных сердец наших, преподобие отче Макарие; еже с любовию приемши моли Господа избавитися нам от бед и скорбей, наипаче же в час кончины нашея твоим заступлением предвари, да не умрем без покаяния, но сподобимся в небесных селениях с тобою воспети Богу: Аллилуиа.
  35. Икос 11
  36. Свеща еси в Церкви Христовой, явился еси горящи невещественным светом благодати Божия, оживляющая окаменевшая сердца наша, сего ради молим тя: просвети нас омраченные грехом да воспоем ти:
  37. Радуйся, источниче в жизнь вечную текий;
    Радуйся, ко спасению примером своим и житием многих привелый;
    Радуйся, в лощениях и бдениях вкусивый духовныя сладости;
    Радуйся, в молитвах твоих всенощных исполнялся божественныя радости;
    Радуйся, в трудах твоих плоть смиривый;
    Радуйся, образ терпения людем явивый.
  38. Радуйся, Преподобие отче наш Макарие Жабынский чудотворче.
  39. Кондак 12

Благодать дана тебе от Бога во еже руководите ко спасению и сохраняти от бед чтущих память твою, честный отче. Мы же дивящися в тебе всемогуществу и благодати Божией вопием: Аллилуиа.

  • Икос 12
  • Поющи праведное житие твое славяше труды твоя в нихже восходил еси от силы в силу, зрим и исповедуем яко кончина твоя рождение бысть в жизнь приснотекущую, еяже струями благодатными и нас земных окропляеши, темже благодарственно воспевающе тя глаголем:
  • Радуйся, радости приобщивыйся, в печали сущих не забываяй;
    Радуйся, сладости мира сего яко сор отреваяй;
    Радуйся, яко душу твою слезами покаяния омыл еси;
    Радуйся, яко ко Христу путем узким следовал еси;
    Радуйся смирения образе, имже гордыню мира сего низложил еси;
    Радуйся, яко горняго отечества достигнути всею душею возжелал еси;
  • Радуйся, Преподобие отче наш Макарие Жабынский чудотворче.
  • Кондак 13
  • О предивный чудотворче и великий угодниче Христов, преподобие отче наш Макарие, приими от нас недостойных чад твоих убогое сие хваление, буди нам отец чадолюбивый, умоли Господа да избавит нас от всех бед и напастей, церковь свою сохранит, пастырей вразумит и всех нас ко Христу приведет, и на суде своем помилует, вопиющих ему: Аллилуиа.
  • (Сей кондак читается трижды)
  • Житие Макария Жабынского и Белевского чудотворца

Преподобный Макарий Жабынский, Белевский чудотворец, родился в XVI веке, в царствование Иоанна Грозного. О его рождении, жизни в миру, а также о месте первоначальных иноческих подвигов сведений не сохранилось. Монашеский постриг он принял в ранней молодости и, очевидно, большую часть своей подвижнической жизни провел в Жабынской Введенской пустыни.

Пустынь была основана старцем Онуфрием в 1585 году, в пяти верстах от г. Белева Тульской губернии, при впадении речки Жабынки в Оку. Существует мнение, что старец Онуфрий и преподобный Макарий – одно и то же лицо: Онуфрий – имя преподобного Макария до принятия схимы. В начале XVII столетия г.

Белев и его окрестности неоднократно подвергались разорению от поляков, вторгшихся тогда в пределы России. В 1615 году Жабынская пустынь была разрушена войском пана Лисовского – на ее месте остались развалины.
Своим вторым рождением пустынь обязана преподобному Макарию, который после ухода захватчиков вернулся на пепелище родной обители и принялся за ее восстановление.

Прежде всего он построил церковь в честь Введения во храм Пресвятой Богородицы. Как гласит синодик Жабынской пустыни, преподобный Макарий «… монастырь возгради, братию собра…», то есть после восстановления обители стал первым ее игуменом.

Для братии преподобный Макарий был не только мудрым наставником, но и любимым аввою, который назидал и словом, и примером терпеливой, истинно подвижнической жизни. Об аскетических подвигах преподобного Макария в синодике говорится: «… в терпении иночески плотию стражда, мраз, зной во алчбе и жажде претерпе…».

Описатель жития святого, желая отметить высоту духовного совершенства угодника Божия, говорит, что преподобный Макарий «врага человекоубийцу-диавола под нозе свои покори». Силу веры преподобного Макария и степень его любви к ближним показывает следующий случай из жизни святого. Однажды преподобный по обычаю ушел в лес для уединенной молитвы.

Там он неожиданно увидел умиравшего от жажды польского воина, который, очевидно, отстал от своего отряда и заблудился. Только одно слово мог прошептать ослабевший от долгих блужданий человек: «Пить!» Памятуя заповедь Господа (Мф. 5, 44), преподобный Макарий не колебался; уповая на милосердие Божие, он сотворил молитву и ударил посохом по земле.

Забил источник воды, напоивший жаждущего. Позднее на месте источника были построены часовня и две купальни, в которых через омовение исцелялись больные.
Незадолго до своей блаженной кончины преподобный Макарий принял схиму и поселился в верховье Жабынки, где в пустынной тишине предался усиленным подвигам поста и молитвы.

22 января 1623 года (по другим источникам, в 1622 году) он мирно преставился ко Господу. Братия погребли честное тело святого наставника около церкви у входа в обитель. На могиле святого происходили многие исцеления.
Церковное почитание преподобного Макария установилось в конце XVII – нач. XVIII в.

В 1764 году, при императрице Екатерине II, бедные монастыри, не владевшие землей, были упразднены, в их числе и Жабынская Введенская пустынь (соборный храм обители стал приходским). Из-за неблагоприятных для обители обстоятельств память о преподобном Макарии померкла и чествование его как всероссийского святого прекратилось.

Но преподобный Макарий призрел свою обитель и спас ее от запустения. В 1776 году в Жабынскую пустынь, строения которой еще не были сломаны, пришли иноки сгоревшего Успенского Шаровского монастыря Калужской губернии. С того времени началось постепенное укрепление Жабынской обители.

В 1816 году при копании рвов для закладки новой каменной Никольской церкви на месте прежней, деревянной, были обнаружены нетленные мощи преподобного Макария и вновь опущены в землю под алтарь нового храма.

Восстановление памяти святого было установлено указом Святейшего Синода 2 января 1888 года по ходатайству граждан города Белева, полтора столетия хранивших память о чудесах и подвигах преподобного Макария. 17 октября 1889 года была торжественно совершена закладка каменного храма во имя преподобного Макария Жабынского на месте прежней Никольской церкви, где находились мощи святого. Во время строительства храма игумен Иона (прежний настоятель монастыря, в то время проживавший на покое) и начальник строительных работ задумали открыть святые мощи. Преподобный Макарий явился им в сонном видении и воспретил это.
22 января 1902 года было совершено торжественное празднование памяти преподобного Макария Жабынского в Туле и Тульской губернии. Память преподобного Макария совершается также 22 сентября (все даты по старому стилю).

В «Иконописном подлиннике» XVIII века сохранилось описание внешности преподобного Макария: «…подобием сед, брада невелика, ризы монашеские и в схиме».

Оставьте комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector