Суббота 3-й седмицы великого поста: значение и молитвы, особенности богослужения

Суббота 3-й седмицы Великого поста: значение и молитвы, особенности богослужения

  • Здравствуйте, дорогие наши посетители!
  • Суббота 3-й седмицы Великого поста также посвящена поминовению усопших.
  • Ниже мы разместили молитвы, которые в эти желательно вознести Господу Богу за всех наших родных и близких,  отошедших в мир иной.

Суббота 3-й седмицы Великого поста: значение и молитвы, особенности богослужения

Молитвами святых отец наших, Господи Иисусе Христе, Боже наш, помилуй нас. Аминь.

  1. Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.
  2. Царю Небесный, Утешителю, Душе истины, Иже везде сый и вся исполняяй, Сокровище благих и жизни Подателю, прииди и вселися в ны, и очисти ны от всякия скверны, и спаси, Блаже, души наша.
  3. Трисвятое

Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас. (Читается трижды, с крестным знамением и поясным поклоном.) Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Молитва ко Пресвятой Троице

Пресвятая Троице, помилуй нас; Господи, очисти грехи наша; Владыко, прости беззакония наша; Святый, посети и исцели немощи наша, ймене Твоего ради. Господи, помилуй. (Трижды) Слава Отцу и Сыну и Святому Духу и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Молитва Господня

Отче наш, Иже еси на небесех! Да святится имя Твое, да прийдет Царствие Твое, да будет воля Твоя, яко на небеси и на земли. Хлеб наш насущный даждь нам днесь; и остави нам долги наша, якоже и мы оставляем должником нашим; и не введи нас во искушение, но избави нас от лукаваго.

Господи, помилуй (12 раз).

Помяни, Господи Боже наш, в вере и надежди живота вечнаго преставльшагося раба Твоего, брата нашего (имя), яко Благ и Человеколюбец, отпущаяй грехи и потребляяй неправды, ослаби, остави и прости вся вольная его согрешения и невольная, избави его вечныя муки и огня геенскаго, и даруй ему причастие и наслаждение вечных Твоих благих, уготованных любящым Тя: аще бо и согреши, но не отступи от Тебе, и несумненно во Отца и Сына и Святаго Духа, Бога Тя в Троице славимаго, верова, и Единицу в Троицу и Троицу в Единстве православно даже до последняго своего издыхания исповеда. Темже милостив тому буди, и веру яже в Тя вместо дел вмени, и со святыми Твоими яко Щедр упокой: несть бо человека, иже поживет и не согрешит. Но Ты Един еси кроме всякаго греха, и правда Твоя правда во веки, и Ты еси Един Бог милостей и щедрот, и человеколюбия, и Тебе славу возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

  • Тропарь, глас 4-й
  • Со духи праведных скончавшихся душу раба Твоего (рабы Твоея), Спасе, упокой, сохраняя их во блаженной жизни, яже у Тебе, Человеколюбие.
  • В покоищи Твоем, Господи, идеже вси святии Твои упокоеваются, упокой и душу раба Твоего, яко Един еси Человеколюбец.
  • Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
  • Ты еси Бог, сошедый во ад, и узы окованных разрешивый, Сам и душу раба Твоего упокой.
  • И ныне и присно и во веки веков.
  • Едина чистая и непорочная Дево, Бога без семене рождшая, моли спастися душе его (ея).
  • Седален, глас 5-й
  • Покой, Спасе наш, с праведными раба Твоего (рабу Твою), и сего (сию) всели во дворы Твоя, якоже есть писано, презирая, яко Благ, прегрешения его (ея) вольная и невольная, и вся яже в ведении и не в ведении, Человеколюбче.
  • Кондак, глас 8-й
  • Со святыми упокой, Христе, душу раба Твоего (рабы Твоея), идеже несть болезнь, ни печаль, ни воздыхание, но жизнь безконечная.
  • Икос
  • Сам Един еси Безсмертный, сотворивый и создавый человека, земнии убо от земли создахомся, и в землю туюжде пойдем, якоже повелел еси, Создавый мя, и рекий ми: яко земля еси, и в землю отъидеши, аможе вси человецы пойдем, надгробное рыдание творяще песнь: аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа.
  • Окончание молитв
  • Честнейшую Херувим и славнейшую без сравнения Серафим, без истления Бога Слова рождшую, сущую Богородицу Тя величаем.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

  1. Господи, помилуй (трижды), благослови.
  2. Молитвами святых отец наших, Господи Иисусе Христе, Сыне Божий помилуй нас.
  3. Во блаженном успении вечный покой подаждь, Господи, усопшему рабу Твоему (усопшей рабе Твоея) (имя), и сотвори ему (ей) вечную память.
  4. Вечная память (трижды).
  5. Душа его (ея) во благих водворится, и память его (ея) в род и род.

Суббота 3-й седмицы Великого поста: значение и молитвы, особенности богослужения

  • Молитвы в 3-е Воскресенье Великого поста
  • Крестопоклонная Неделя Великого Поста – пояснение
  • Суббота 3-й седмицы Великого поста: значение и молитвы, особенности богослужения
  • Суббота 3-й седмицы Великого поста: значение и молитвы, особенности богослужения
  • Суббота 3-й седмицы Великого поста: значение и молитвы, особенности богослужения

Недели Великого Поста. Субботы Великого Поста. Особые дни Великого Поста

Первая неделя – Торжество Православия. Установлено в честь окончательной победы над иконоборчеством. 843 г. – Утверждение Православия. Раньше 1 неделя называлась – свв. пророков.

Темы Богослужения:

1)Свв. пророков.

2) Догмат иконопочитания.

Особенность: Чин Торжества Православия (описан в архиерейском чиновнике)

Вторая неделя – Григория Паламы. Установлен в честь победы учения «о Божественном свете» («о Божественных нетварных энергиях»), «о Фаворном свете». Утверждена в 1376 г. (самая поздняя)

  • Третья неделя – Крестопоклонная.
  • Версия: установлено в связи с историческим праздником – Перенесения части древа Креста подножию Креста.
  • Темы:
  • 1) Середина поста
  • 2) Просвещение оглашаемых
  • 3) Чествование Креста Господня
  • Особенности: – изнесение Честного Креста
  • — малая вечерня
  • — Евангелие читается в апреле
  • — Трисвятое заменяется на «Спаси, Господи, люди Твоя» 3 раза
  • — После Евангелия нет помазания
  • — Помазание на целования Креста
  • — Канон поется на Пасхальный напев

— Крест лежит всю неделю: в пн. и ср. – поклонение, пт на 3 часу Крест уносят

— Дополнительная ектения о просвещенных

Четвертая неделя – преп. Иоанна Лествиничика (установлено с 14 в.). По древним уставам в будние дни не разрешалось праздновать память святым, поэтому перенесли на воскресный день.

Пятая неделя – преп. Марии Египетской. В современной практике празднование 2 раза, т. к. разрешено в будние. Эти святые великие образцы поста и покаяния.

Шестая неделя – неделя Вайи.

СУББОТЫ ВЕЛИКОГО ПОСТА:

Первая – посвящена муч. Федору Тирону. Суббота в древности очень почиталась. Муч. Федор Тирон явился во сне еп. Константинопольскому и посоветовал как осквернения избежатьот вкушения идоложертвенного.

  1. В пт – совершается утреня с «Бог и Господь», вся по Триоди, празднуется память муч. Федора
  2. В сб – вечерня: стихиры святому; особое молебное пение; Литургия Иоанна Златоустого; в конце чин освящения колева.
  3. Вторая, третья и четвертая – относится к одному типу Богослужения
  4. Темы:
  5. 1) Всех Святых
  6. 2) Поминовение усопших (Родительские субботы)
  7. Служба с «Аллилуйя» по Триоди, Октоиху и Минеи.
  8. На Утрене: «Апостоли, мученицы и пророцы…», «Помяни, Господи, яко благ…» (Тропари)

Эти субботы называются малыми родительскими заупокойными субботами. Их Богослужение не такое полное и торжественное, как во Вселенские Родительские: Мясопустную и Троицкую.

  • Особенности: – читаются 16 и 17 кафизмы
  • — тропари по Непорочных заупокойные: «Благословен еси, Господи, научи мя…»
  • — служба носит заупокойный хар-р. Тропари, как на Панихиде и отпевании
  • Пятая – Суббота Акафиста или Похвалы Пресвятой Богородицы

Уникальное Богослужение. Празднование установлено в честь неоднократного избавления Константинополя от арабов персов и россов.

  1. Особенности: – читается Акафист Божией Матери, тема которого Благовещание и воплощения Сына Божия
  2. — в пт – Утреня с «Бог и Господь». Тропарь дня: «Повеленное тайно…»
  3. — в тех местах службы где полагаются седальны поется Акафист.
  4. Единственная уставная служба с пением Акафиста

Лазарева Суббота(отлич. от Великого Поста) – особенная, связана с неделей Вайи в одно целое. Часть воскресной службы перенесена на субботу, т. к. Вайи Господский праздник.

ОСОБЫЕ ДНИ ВЕЛИКОГО ПОСТА:

Четверг пятой седмицы – стояние Марии Египетской

Особенности: – полностью прочитывается Великий канон А. Критского на утрене. На 1 седмице канон делится на 4 части и прочитывается в первые 4 дня на великом повечерии

  • — читается первая часть жития Марии Египетской
  • — 50 псалом
  • — канон А. Критского целиком (полный канон есть 2 песнь)
  • — по 3-й песни седален
  • — читается 2 часть Марии Египетской.

ОБЩЕЕ ПОНЯТИЕ О ВЕЛИКОПОСТНОМ БОГОСЛУЖЕНИИ. В великопостный период Церковь отлагает в богослужении всякую торжественность. И прежде всего она не совершает самого торжественного христианского богослужения – полной литургии в седмичные дни Великого поста, за исключением суббот и воскресений. Вместо нее полагается по средам и пятницам литургия Преждеосвященных Даров.

Читайте также:  Молитва идущего в церковь: 2 полных текста при походе и перед входом в храм

Почти прекращается в седмичные дни пение как выражение радостного состояния духа и отдается предпочтение чтению, содержание которого соответствует великопостным дням. Вместо радостного благовествования Евангелия Христова верующим предлагается чтение из ветхозаветных Писаний.

Особенно широко используется чтение Псалтири, которая наиболее благоприятно способствует возбуждению молитвенного и покаянного духа. Во все церковные службы вводится молитва св. Ефрема Сирина с великими поклонами.

Наконец, дневные церковные службы- третий, шестой и девятый час – Церковь соединяет с вечерней для указания времени, до которого должен простираться дневной пост. Великий пост охватывает собою дни св. Четыредесятницы и дни последующей за ней Страстной седмицы.

Суббота 3-й седмицы Великого поста: значение и молитвы, особенности богослужения

ПЕРВАЯ СЕДМИЦА И НЕДЕЛЯ ВЕЛИКОГО ПОСТА. С понедельника вечером по четверг первой седмицы Великого поста на великом повечерии читается канон св. Андрея Критского.

В тропарях этого канона изложены все побуждения к посту и покаянию, приводятся многочисленные примеры из Ветхого и Нового Завета, применительно к нравственному состоянию души грешника, оплакивающего свои грехи.

Канон назван великим как по множеству мыслей и воспоминаний, в нем заключенных, так и по количеству его тропарей (около 250, тогда как в обычных канонах их бывает около 30) Внешнее отличие канона св. Андрея Критского от других канонов состоит в том, что он имеет все 9 песней (включая 2-ю), и к каждому тропарю поется припев: «Помилуй мя, Боже, помилуй мя».

В среду и четверг к покаянному канону прибавляются несколько тропарей в честь св. Марии Египетской, обратившейся от глубокого падения к высокому благочестию. Впоследствии к этому канону были прибавлены тропари в честь творца его – св. Андрея Критского. В субботу первой седмицы Церковь совершает память св.

великомученика Феодора Тирона, который в 362 году явился епископу Антиохийскому Евдоксию и повелел ему сообщить христианам, чтобы они не покупали оскверненную императором Юлианом Отступником идоложертвенной кровью пищу, но употребляли бы коливо (отваренные зерна пшеницы).

Этим воспоминанием Церковь внушает верующим, что пост угоден Богу и что постящиеся находятся под особым покровительством Божиим. Служба св. вмч. Феодору Тирону начинается в пятницу с вечерни (соединяющейся с литургией Преждеосвященных Даров). В конце литургии, сразу же по заамвонной молитве, поется молебный канон св. Феодору и благословляется коливо в конце молебна. Молебен состоит из чтения 142-го псалма, пения на «Бог Господь…» тропарей и затем – канона святому. (Апостол и Евангелие не читаются).

ПЕРВАЯ НЕДЕЛЯ Великого поста называется НЕДЕЛЕЙ ПРАВОСЛАВИЯ – от совершаемого в этот день торжества Православия, установленного в Греции в первой половине IX века в память окончательной победы Православной Церкви над всеми ересями, возмущавшими Церковь, и особенно над последней из них – иконоборческой, осужденной на 7-м Вселенском Соборе в 787 году. В эту Неделю совершается особое богослужение, приспособленное к торжеству и называется чином Православия. Празднование дня Православия оправдано историческими предпосылками. Этот чин составлен Мефодием, патриархом Константинопольским (IX в.). ВТОРАЯ седмица и Неделя Великого поста. В субботу 2-й седмицы, а также в субботы 3-й и 4-й седмиц поста совершается заупокойная служба. Православное учение о посте как средстве к благодатному озарению с особенной силой раскрывается в воспоминании во вторую Неделю памяти святого Григория Паламы, архиепископа Фессалоникийского, Чудотворца. Св. Григорий Палама, сам великий подвижник горы Афон, известен как защитник Православия и обличитель ереси Варлаама, калабрийского монаха, который отвергал православное учение о благодатном свете, озаряющем внутреннего человека и иногда открывающегося видимо (напр., на Фаворе и Синае), и не допускал возможности достигнуть этого озарения молитвой, постом и другими подвигами самоотвержения. На созванном по этому поводу Соборе в Константинополе в 1341 году св. Григорий Палама, названный «сыном Божественного света», обличил еретиков и защитил учение о свете Божественном, несотворенном, присносущном, которым сиял Господь на Фаворе и которым озаряются подвижники, достигающие этого озарения посредством молитвы и поста.

ТРЕТЬЯ НЕДЕЛЯ Великого поста называется КРЕСТОПОКЛОННОЙ: в службе этой Недели Церковь прославляет святой Крест и плоды крестной смерти Спасителя. Особенностью богослужения этой Недели является чин ВЫНОСА КРЕСТА на середину храма для поклонения.

Совершается этот чин, как и на праздники: Происхождение Древ Честнаго Креста (1 августа) и Воздвижение (14 сентября). Крест находится посреди храма до пятницы 4-й седмицы.

Вынос и поклонение Кресту в Крестопоклонную Неделю совершается с той целью, чтобы видом Креста и напоминанием о страданиях Спасителя укрепить верующих в прохождении трудного поприща поста.

ЧЕТВЕРТАЯ НЕДЕЛЯ.

В богослужении этой Недели (воскресенья) Церковь предлагает нам высокий пример постнической жизни в лице подвижника VI века – преподобного Иоанна Лествичника, который с 17 до 60 лет подвизался на Синайской горе и в своем творении «Лествица Рая» изобразил путь постепенного восхождения человека к духовному совершенствованию, как по лестница, возводящей от земли к вечно пребывающей славе. В песнопениях четвертой Недели Церковь, ободряя постящихся тем, что они уже прошли половину поста, и побуждая их к неослабной богоугодной жизни, напоминает верующим, что они впали в грехи, подобно человеку, впадшему в руки разбойников, и внушает упование на милосердие пострадавшего за нас Господа.

ПЯТАЯ СЕДМИЦА И НЕДЕЛЯ Великого поста характерны тем, что в ЧЕТВЕРГ 5-ой седмицы на утрени прочитывается весь великий канон святого Андрея Критского, который читался по частям в первые четыре дня 1-й седмицы, а также читается житие преп.

Марии Египетской (память ее 1 апреля по старому стилю), представляющее образец истинного покаяния, борьбы с грехом и пример неизреченного милосердия Божия. Мария Египетская из бездны порока взошла путем покаяния на такую высоту совершенства и святости, что уподобилась бесплотным Ангелам.

В среду 5-й седмицы на вечерни (относящейся к четвергу), кроме обычных стихир на «Господи, воззвах», читаются еще 24 покаянных стихиры – творение св. Андрея Критского. Стихиры имеют одно окончание: «Господи, прежде даже до конца не погибну, спаси мя», которое поется хором. В четверг по случаю чтения великого канона совершается литургия Преждеосвященных Даров и бывает звон в «красныя», т.

е. на великопостный. Если в четверг 5-й седмицы случится праздник Благовещения, то чтение великого канона переносится на вторник, и тогда в этот день совершается литургия Преждеосвященных Даров. Суббота 5-й седмицы называется СУББОТОЙ АКАФИСТА, а сама служба получила название Похвалы Пресвятой Богородицы».

В этот день на утрени читается акафист Божией Матери в память Ее заступничества и избавления Константинополя в эти дни поста от сарацин и скифов в 626 году.

Акафист прочитывается в четыре приема, каждый раз по 3 икоса и 3 кондака: первая часть акафиста читается после 16-й кафизмы и малой ектении; вторая часть – после 17-й кафизмы («Непорочных») и малой ектении; третья часть – после 3-й песни канона и малой ектении; четвертая часть – после 6-й песни канона и малой ектении. В пятую Неделю (воскресенье) Великого поста Церковь воспоминает и прославляет св. Марию Египетскую и в ее лице представляет нам образ истинного покаяния, ободряет нас надеждой на неизреченное милосердие и человеколюбие Божие к искренне кающимся.

Третья седмица (неделя) Великого поста — смысл, особенности Богослужения

Седмица третья Великого поста посвящена крестным страданиям Господа нашего Иисуса Христа. В субботу третьей седмицы совершается поминовение усопших, как и во вторую и четвертую седмицу Великого поста. Завершает третью седмицу Неделя Крестопоклонная.

В чем смысл недели крестопоклонной

Воспоминание страстей Христовых делает наши души более трезвыми, восприимчивыми к осознанию своих грехов, способными к покаянию.

Архимандрит Иоанн Крестьянкин так объяснил, почему посередине поста вспоминаются крестные страдания: Церковь предлагает нам помыслить о распятии Христа, чтобы укрепить наши души, немного уставшие от поста.

И напомнить нам, что мы еще не до крови подвизались за Господа.

Игумен Никон Воробьев сказал: «Крест должен напоминать нам, что Господь сделал все возможное для нашего спасения». В ответ мы тоже должны постараться – покаяться в грехах, возлюбить Бога всем сердцем.

И это – только тысячная доля по сравнению с тем, что вынес для нас Господь. Снизошел на землю, воплотился, терпел поношения, избиения, принял самую позорную смерть Тот, на Кого боятся смотреть даже Ангельские чины.

Взирая на распятие, которое имеется в каждом храме, каждом
доме православного человека, мы должны вспоминать о том, что перенес для нас
Христос. И стараться быть достойными Его любви к нам грешным, расслабленным,
немощным и страстным.

Читайте также:  Архангел гавриил: наиболее почитаемые иконы святого, молитвы и в чем помогает

Святой Иоанн Дамаскин сравнивал крестопоклонную неделю посередине поста с отдохновением под древом креста. Как усталый путник располагается на отдых под раскидистым деревом, так и христиане отдыхают под сенью креста, утомившись от тяжести духовных трудов.

Также проводится аналогия с событиями Ветхого завета: во
время странствования в пустыни евреи испытывали жажду, и Моисей опустил дерево
в воду Мерры, и она сделалась сладкой. Так и постящиеся утоляют жажду духовную
у Честнаго Древа Креста Господня.

Особенности Богослужения

В понедельник, вторник и четверг третьей седмицы Великого поста, как и в другие, не положено служить Литургии. В эти дни читаются часы с паримиями, прокимнами и кафизмами. Многократно читается молитва святого Ефрема Сирина, совершаются земные поклоны.

В среду и пятницу третьей седмицы Великого поста служится Литургия Преждеосвященных Даров, как и обычно.

В субботу третьей седмицы бывает поминовение усопших.
Служится вечером парастас с чтением семнадцатой кафизмы. На Литургии читается
особая ектенья с поминанием за упокой, читаются записки. После Литургии
служатся панихиды и литии в храмах и на кладбище.

На воскресной всенощной после Евангелия, как обычно, поется «Покаяния отверзи ми двери». А во время пения «Святый Боже» на великом славословии торжественно выносится распятие, украшенное цветами, подобно тому, как это совершается на праздник Воздвижения Честнаго Креста Господня.

После этого поется «Кресту Твоему поклоняемся Владыко» трижды и совершаются три земных поклона. Потом все подходят и целуют крест.

Священник Константин Корепанов о 3-й неделе Великого поста, Крестопоклонной

Суббота 3-й седмицы Великого поста. Избранные службы Триоди Постной — богослужения Великого поста

  • Апо́столи, му́ченицы и проро́цы, / святи́телие, преподо́бнии и пра́веднии, / до́бре по́двиг соверши́вшии и ве́ру соблю́дшии, / дерзнове́ние иму́ще ко Спа́су, / о нас Того́, я́ко Бла́га, моли́те, / спасти́ся, мо́лимся, душа́м на́шим.
  • Слава, мертвен: Помяни́, Го́споди, я́ко Благ, рабы́ Твоя́, / и ели́ка в житии́ согреши́ша, прости́: / никто́же бо безгре́шен, то́кмо Ты, / моги́й и преста́вленным да́ти поко́й.
  • И ныне, Богородичен: Ма́ти Свята́я Неизрече́ннаго Све́та, / а́нгельскими Тя пе́сньми почита́юще, / благоче́стно велича́ем.

И стихословим едину кафисму: Рече́ Госпо́дь Го́сподеви моему́: Таже седальны мученичны Октоиха три, и мертвен, и Богородичен. И чтение в Шестодневце.

Таже, Блаже́ни непоро́чнии:
поем на две статии, и поминает священник усопшия, якоже обычно.

В конец же кафисмы поем тропари мертвых, глас 5

  1. Припев: Благослове́н еси́ Го́споди, / научи́ мя оправда́нием Твои́м.
  2. Святы́х лик обре́те исто́чник жи́зни и дверь ра́йскую, / да обря́щу и аз путь покая́нием: / поги́бшее овча́ аз есмь, / воззови́ мя, Спа́се, и спаси́ мя.

  3. Благослове́н еси́ Го́споди, / научи́ мя оправда́нием Твои́м.

А́гнца Бо́жия пропове́давше, / и закла́ни бы́вше я́коже а́гнцы, / и к жи́зни нестаре́емей святи́и, / и присносу́щней преста́вльшеся.

/ Того́ приле́жно му́ченицы моли́те, / долго́в разреше́ние нам дарова́ти.

  • Благослове́н еси́ Го́споди, / научи́ мя оправда́нием Твои́м.
  • В путь у́зкий хо́ждшии приско́рбный, / вси в житии́ крест я́ко яре́м взе́мшии, / и Мне после́довавшии ве́рою, / прииди́те наслади́теся, / и́хже угото́вах вам по́честей, / и венцо́в небе́сных.
  • Благослове́н еси́ Го́споди, / научи́ мя оправда́нием Твои́м.
  • О́браз есмь неизрече́нныя Твоея́ сла́вы, / а́ще и я́звы ношу́ прегреше́ний: / уще́дри Твое́ созда́ние Влады́ко, / и очи́сти Твои́м благоутро́бием, / и возжеле́нное оте́чество пода́ждь ми, / рая́ па́ки жи́теля мя сотворя́я.
  • Благослове́н еси́ Го́споди, / научи́ мя оправда́нием Твои́м.
  • Дре́вле у́бо от не су́щих созда́вый мя, / и о́бразом Твои́м Боже́ственным почты́й, / преступле́нием же за́поведи / па́ки мя возврати́вый в зе́млю, от нея́же взят бых, / на е́же по подо́бию возведи́ / дре́внею добро́тою возобрази́тися.
  • Благослове́н еси́ Го́споди, / научи́ мя оправда́нием Твои́м.
  • Упоко́й, Бо́же, рабы́ Твоя́, / и учини́ я́ в раи́, / иде́же ли́цы святы́х, Го́споди, / и пра́ведницы сия́ют я́ко свети́ла, / усо́пшия рабы́ Твоя́ упоко́й, / презира́я их вся согреше́ния.
  • Слава: Трисия́тельное еди́наго Божества́, благоче́стно пое́м вопию́ще: / Свят еси́ О́тче Безнача́льный, / Собезнача́льный Сы́не, и Боже́ственный Ду́ше: / просвети́ нас ве́рою Тебе́ служа́щих, / и ве́чнаго огня́ исхити́.
  • И ныне: Ра́дуйся Чи́стая, Бо́га пло́тию ро́ждшая во спасе́ние всех, / Е́юже род челове́ческий обре́те спасе́ние: / Тобо́ю да обря́щем рай, / Богоро́дице Чи́стая благослове́нная.

Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа, сла́ва Тебе́, Бо́же. Трижды.

Посем ектения о усопших: Па́ки и па́ки:

Иерей молитву: Бо́же духо́в:
Мы же: Го́споди поми́луй, 40.

По 2-м же стихословии глаголем седален покоин, глас 5:

  1. Поко́й Спа́се наш, / с пра́ведными рабы́ Твоя́, / и сия́ всели́ во дворы́ Твоя́, / я́коже есть пи́сано: / презира́я я́ко благ прегреше́ния их / во́льная и нево́льная, / и вся я́же в ве́дении и не в ве́дении, Человеколю́бче.
  2. Слава: И вся я́же в ве́дении и не в ве́дении, Человеколю́бче.
  3. И ныне, Богородичен: От Де́вы возсия́вый ми́ру Христе́ Бо́же, / и сы́ны све́та То́ю показа́вый, поми́луй нас.

Поем же канон Минеи, и святаго обители, и четверопеснец по чину их. Зде не стихословим Господеви поем, но абие глаголем ирмос Минеи. Четверопеснец егоже краегранесие сицево: Поет сия Иосиф. Творение господина Иосифа. И стихословятся песни, глас 4

Песнь 6

  • Ирмос: Приидо́х во глубины́ морски́я:
  • Кро́вными напои́сте ка́плями благочести́вых сердца́, / злочести́вых же полки́ я́ве в них потопи́сте, / страстоте́рпцы достосла́внии.
  • Просла́вивше удесы́ свои́ми всех Влады́ку, / ны́не прославля́етеся непреста́нно: / сла́ва ве́рным страда́льцы су́ще, / и вели́цыи засту́пницы.
  • В ро́ве положи́лся еси́ преиспо́днем, / ве́рою у́бо уме́ршим поко́й Сло́ве пода́ждь, / свяще́нных страда́лец мольба́ми, / и согреше́ний проще́ние.
  • Богородичен: Да Тя гла́сы немо́лчными восхва́лим Де́во, / гла́сы на́ша сия́ приими́, / и очище́ние долго́в прия́ти, / Сы́на Твоего́ умоли́.

Иный господина Феодора, глас 8

  1. Ирмос: Содержи́ма мя приими́ Человеколю́бче:
  2. Ны́не му́ченик торжество́, стеце́мся, / и страда́ния их всечестна́я ублажа́юще, / Христа́ сих венча́вшаго воспои́м.

  3. Боже́ственною разжига́еми любо́вию Христо́вою / на у́глех огня́ преходи́сте я́ко на росе́, / Того́ пою́ще му́ченицы блаже́ннии.

  4. Слава, Троичен: Тя Тро́ице пребезнача́льная, и Боже́ственная Еди́нице, / Свет и Све́ты пою́, Живота́ и Животы́, / Ума́, Сло́ва, Ду́ха же Свята́го, / и Свя́та, еди́наго Бо́га.

  5. Богородичен: От ко́рене твоего́ возсия́ цвет жи́зни, / Иессе́е пра́отче взыгра́й, / спаса́яй мир, от Чи́стыя Отрокови́цы Христо́с Бог.
  6. Стих: Ди́вен Бог во святы́х Свои́х, Бог Изра́илев.

  7. Огня́ и меча́, и сме́рти не убоя́вшеся, / испове́дание соблюдо́сте спасе́ния, / от Христа́ блаже́ннии укрепля́еми.
  8. Стих: Ду́ши их во благи́х водворя́тся.
  9. В ме́ртвых свобо́дь, / я́ко сый Нача́льник живота́ и сме́рти, / Ты упоко́й я́же прия́л еси́, / и во дворы́ Твоя́ всели́ Человеколю́бче.
  10. Ирмос: Содержи́ма мя приими́, Человеколю́бче, / грехи́ мно́гими, / и припа́дающа щедро́там Твои́м, / я́ко проро́ка, Го́споди, и спаси́ мя.

Кондак, глас 8:

Со святы́ми упоко́й, / Христе́, / ду́ши раб Твои́х, / иде́же несть боле́знь, ни печа́ль, / ни воздыха́ние, / но жизнь безконе́чная.

Икос: Сам еди́н еси́ безсме́ртный, / сотвори́вый и созда́вый челове́ка: / земни́и у́бо от земли́ созда́хомся, / и в зе́млю ту́южде по́йдем, / я́коже повеле́л еси́, созда́вый мя и реки́й ми: / я́ко земля́ еси́, и в зе́млю оты́деши, / а́може вси челове́цы по́йдем, / надгро́бное рыда́ние, творя́ще песнь: / аллилу́иа.

Песнь 7

Ирмос: Ю́ноши три:

Кому́ лю́бящи стра́сти безслове́сныя, / вои́стинну душе́ уподо́билася еси́? / Кого́ превосходя́ща име́ла еси́ во гресе́х? / Возопи́й Христу́: спаси́ мя, Благи́й.

  • Святи́и, во святы́х Почива́ющаго / моли́те приле́жно, в сия́ святы́я дни / освяти́ти всех благочести́вых мудрова́ния.
  • Вы́шний, в ми́лости бога́тый, и Благи́й, / рабо́м Твои́м оставле́ние пре́жде усо́пшим пода́ждь, / лико́м пра́ведных сия́ сопричита́я, / я́ко Человеколю́бец.
  • Богородичен: Родила́ еси́ кроме́ зако́нов естества́, / Созда́теля бы́вша Челове́ка, Чи́стая, / Того́ у́бо моли́ всех беззако́ния презре́ти ны́не / и прегреше́ния.
  • Иный. Ирмос: А́нгелом о́троки:
  • Честны́х му́ченик показа́вый па́мяти, / ра́дость Це́ркви Твое́й, и душе́вное утеше́ние, / благослове́н еси́ во ве́ки Го́споди / Бо́же оте́ц на́ших.
  • Не лжем Ти Христе́, ни отметаемся, му́ченицы вопияху, посреде мучений, беззаконныя судии удивляюще: благослове́н еси́ во ве́ки Го́споди Бо́же оте́ц на́ших.
  • Слава, Троичен: В трех Ли́цех еди́но Естество́ чтим, / Отца́, и Сы́на, и Ду́ха, / проро́чески вопию́ще: / благослове́н еси́ во ве́ки Го́споди / Бо́же оте́ц на́ших.

Богородичен: Ка́ко, я́ко Ма́ти, ражда́еши, и Де́ва пребы́ла еси́? / Я́ко Бо́га роди́х, не испыту́й ми о́браза, / ели́ка бо хо́щет, твори́т, / Богоотрокови́ца вопие́т.

  1. Стих: Святы́м, и́же суть на земли́ Его́, удиви́ Госпо́дь вся хоте́ния Своя́ в них.
  2. Му́ченический ли́че богоизбра́нный, / рабы́ твоя́ сподо́би, / покло́нники бы́ти Боже́ственному и животворя́щему / Спа́сову Кресту́.
  3. Стих: Блаже́ни, я́же избра́л, и прия́л еси́ Го́споди.
  4. Жи́зни сокро́вище, Царю́ безсме́ртне, / я́же избра́л еси́ рабы́ Твоя́ в ве́ре и наде́жде, / ве́чныя Твоея́ жи́зни сподо́би.
  5. Ирмос: А́нгелом о́троки из огня́ спасы́й, / и гремя́щую пещь преложи́вый на ро́су, / благослове́н еси́ Бо́же оте́ц на́ших.

Песнь 8

  • Ирмос: Изба́вителю всех:
  • Небоя́зненным иду́ще мудрова́нием / к боле́зненным трудо́м му́ченицы, / боле́зни плотски́я подъя́сте, / и к неболе́зненному наслажде́нию преста́вльшеся / вся́кую боле́знь се́рдца облегча́ете.
  • Вы́шняя тле́нными измени́вше, / плотски́ми мя истле́вша страстьми́, / поще́нием спаси́те, и моли́твами приле́жными / му́ченицы боже́ственнии, / всех Бо́га моля́ще.
  • Моли́твами Христе́ му́ченик Твои́х, / ми́лости Твоя́ всем низпосли́, / и к Тебе́ благоутро́бному преста́вльшимся от жития́, / разреше́ние пода́ждь долго́в, / и Боже́ственный поко́й.
  • Богородичен: Я́ко ро́ждшая Бо́га безгре́шнаго, / на́ша грехи́ потреби́ ма́терними Твои́ми моли́твами Богоро́дице, / и спаси́ вопию́щия: / благослови́те вся дела́ Госпо́дня Го́спода.
  • Иный. Ирмос: Богоглаго́ливии о́троцы:
  • Огнепа́льныя му́ки претерпе́вше, / я́ко ороше́ние страда́льцы, / с ра́достию взыва́сте: / благослови́те дела́ Госпо́дня Го́спода.
  • Богово́инственный полк му́ченик, / победи́вый лесть, / победи́тельно взыва́ше: / благослови́те дела́ Госпо́дня Го́спода.
  • Благослови́м Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, Го́спода.
  • С Сы́ном Отцу́ поклони́мся, / и Всесвято́му Ду́ху, вси ве́рно возопии́м: / Тро́ице, Я́же во еди́нстве, / спаси́ ду́ши на́ша.
  • И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в, ами́нь.
  • Богородичен: Ты и Де́ва и Ма́ти яви́лася еси́, / ро́ждши без му́жа, Бо́га всех, Всечи́стая, / но Того́ моли́, спасти́ рабы́ Твоя́.
  • Стих: Ди́вен Бог во святы́х Свои́х, Бог Изра́илев.
  • Страстоте́рпец моли́твами, Твоя́ рабы́, / и поклони́тися, и ви́дети, Христе́ Спа́се, сподо́би, / животворя́щий Крест, Твоея́ бла́гости.
  • Стих: Ду́ши их во благи́х водворя́тся.
  • Разори́вый держа́ву сме́рти, / из ме́ртвых воста́нием Твои́м, / преста́вльшияся упоко́й со избра́нными Твои́ми, / хвали́ти Тя, Го́спода.
  • Хва́лим, благослови́м, покланя́емся Го́сподеви, пою́ще и превознося́ще во вся ве́ки.
  • Ирмос: Богоглаго́ливии о́троцы в пещи́, / со огне́м пла́мень попира́юще поя́ху: / благослови́те дела́ Госпо́дня Го́спода.

Песнь 9

  1. Ирмос: Е́ва у́бо неду́гом:
  2. Укрепи́вше на ка́мени мы́сленном мудрова́ние, / страстоте́рпцы, неразвра́тно, / вся вра́жия кова́рства победи́сте, / те́мже мя развраща́ема к страсте́м душетле́нным, / утверди́те к Бо́гу моли́твами.

  3. Боже́ственный и светоза́рный вои́стинну собо́ре му́ченик, / моли́ преблага́го Влады́ку, во вре́мя воздержа́ния, / проще́ние прегреше́ний нам всем дарова́ти, / и ве́чное ра́дование.

  4. Человеколю́бче еди́не Бла́же, / рабы́ Твоя́ в наде́жди воскресе́ния почи́вшия, / ве́чнаго све́та Твоего́ невече́рняго сподо́би причасти́тися, и пи́щи наслажде́ния, / да Тя со стра́хом велича́ем.

  5. Богородичен: Све́та жили́ще, Твоя́ бысть Всесвята́я утро́ба всесвята́я, / те́мже ве́рно вопию́ Ти: / зе́ницы души́ моея́ озари́, / и стезю́ пра́вую покажи́, / Тебе́ при́сно блажа́щему.
  6. Иный.

    Ирмос: Велича́ем Тя, Ма́терь Бо́жию:

  7. Му́чеников па́мять соверша́ем ве́рнии, / да тех причасти́мся сла́вы, / восхваля́юще страда́льчество по́двигов их.
  8. Ва́шего му́жества зве́рие убоя́шася зело́, / угасе́ огнь, сокруши́шася лу́цы, / в вас страда́льцы ди́вен Бог.

  9. Слава, Троичен: Пребезнача́льное Естество́, триипоста́сная Еди́нице, / О́тче, Сы́не и Ду́ше Святы́й, / Све́те и Жи́зне Богонача́льная, / Тебе́ славосло́вящия сохраня́й.
  10. Богородичен: Благослови́м Тя, Бо́га Изра́илева, / от Де́вы яви́вшагося ми́ру, / и воздви́гшаго рог спасе́ния на́шего.

  11. Стих: Святы́м, и́же суть на земли́ Его́, удиви́ Госпо́дь вся хоте́ния Своя́ в них.
  12. Моли́твенницы ми́ра, страстоте́рпцы Христо́вы, / Того́ ви́дети Крест, и поклони́тися / сподо́бите всех моли́твами ва́шими.
  13. Стих: Блаже́ни, я́же избра́л, и прия́л еси́ Го́споди.
  14. Иде́же истека́ет исто́чник жи́зни, Сы́не Бо́жий, / и посеще́ния Твоего́ лица́ просвеще́ние, / к Тебе́ преста́вльшияся учини́.
  15. Ирмос: Велича́ем Тя, Ма́терь Бо́жию, / и сла́вим Тя, Богоро́дице Де́во, / я́ко Спа́са ро́ждшую душ на́ших.
  16. Таже, Досто́йно есть:

Светилен:

  • Не́бо звезда́ми украси́вый, я́ко Бог, / и Твои́ми святы́ми всю зе́млю просвети́вый, / Соде́телю всех пою́щия Тя спаса́й.
  • Слава: Живы́ми и ме́ртвыми облада́яй, я́ко Бог, / упоко́й Твоя́ рабы́ в селе́ниих избра́нных, / а́ще бо и согреши́ша Спа́се, / но не отступи́ша от Тебе́.
  • И ныне: Сла́дость а́нгелов, скорбя́щих ра́дость, / христиа́н предста́тельнице, Де́во Ма́ти Госпо́дня, / заступи́ нас, и изба́ви ве́чных мук.

На хвалитех мученичны гласа. Слава, самогласен за упокой. И ныне, Богородичен.

На стиховне мертвены стихиры господина Феофана, прилучившагося гласа. Слава, и ныне, Богородичен.

НА ЛИТУРГИИ

Блаженна гласа, на 6.

По входе тропари, глас 2:

Апо́столи, му́ченицы и проро́цы, / святи́телие, преподо́бнии и пра́веднии, / до́бре по́двиг соверши́вшии и ве́ру соблю́дшии, / дерзнове́ние иму́ще ко Спа́су, / о нас Того́, я́ко Бла́га, моли́те, / спасти́ся, мо́лимся, душа́м на́шим.

Мертвен: Помяни́, Го́споди, я́ко Благ, рабы́ Твоя́, / и ели́ка в житии́ согреши́ша, прости́: / никто́же бо безгре́шен, то́кмо Ты, / моги́й и преста́вленным да́ти поко́й.

Слава, кондак, глас 8:

Со святы́ми упоко́й, / Христе́, / ду́ши раб Твои́х, / иде́же несть боле́знь, ни печа́ль, / ни воздыха́ние, / но жизнь безконе́чная.

И ныне, Богородичен, глас тойже: Тебе́ и Сте́ну и Приста́нище и́мамы, / и Моли́твенницу благоприя́тну к Бо́гу, / Его́же родила́ еси́, Богоро́дице безневе́стная, ве́рных спасе́ние.

Прокимен, глас 8:

Весели́теся о Го́споде, / и ра́дуйтеся, пра́веднии. Стих: Блаже́ни, и́хже оста́вишася беззако́ния и и́хже прикры́шася греси́.

И умершим, прокимен, глас 6: Ду́ши их / во благи́х водворя́тся.

Апостол дне ко евреем, зачало 325

Бра́тие, воспомина́йте пе́рвыя дни ва́ша, в ни́хже просвети́вшеся, мно́гия стра́сти претерпе́сте страда́ний, о́во у́бо, поноше́ньми и скорбьми́ позо́р бы́вше, о́во же, о́бщницы бы́вше живу́щым та́ко.

И́бо ю́зам мои́м спострада́сте и разграбле́ние име́ний ва́ших с ра́достию прия́сте, ве́дяще име́ти себе́ име́ние на небесе́х пребыва́ющее и лу́чшее. Не отлага́йте у́бо дерзнове́ния ва́шего, е́же и́мать мздовоздая́ние вели́ко. Терпе́ния бо и́мате потре́бу, да во́лю Бо́жию сотво́рше, прии́мете обетова́ние.

И еще́ бо ма́ло ели́ко ели́ко, Гряды́й прии́дет и не укосни́т, а пра́ведный от ве́ры жив бу́дет.

Другий, за упокой, к солуняном, зачало 270

Бра́тие, не хощу́ вас неве́дети о уме́рших, да не скорбите́, я́коже и про́чии не иму́щии упова́ния. А́ще бо ве́руем, я́ко Иису́с у́мре и воскре́се, та́ко и Бог уме́ршия во Иису́се приведе́т с Ним.

Сие́ бо вам глаго́лем сло́вом Госпо́дним, я́ко мы живу́щии, оста́вшии в прише́ствие Госпо́дне, не и́мамы предвари́ти уме́рших. Я́ко Сам Госпо́дь в повеле́нии, во гла́се Арха́нгелове и в трубе́ Бо́жии сни́дет с небесе́, и ме́ртвии о Христе́ воскре́снут пе́рвее.

Пото́м же мы, живу́щии оста́вшии, ку́пно с ни́ми восхище́ни бу́дем на о́блацех в сре́тение Госпо́дне на возду́се, и та́ко всегда́ с Го́сподем бу́дем.

Аллилуиа, глас 4: Воззва́ша пра́веднии, и Госпо́дь услы́ша их, и от всех скорбе́й их изба́ви их.
Стих: Мно́ги ско́рби пра́ведным, и от всех их изба́вит я́ Госпо́дь.
И умершим, стих: Блаже́ни, я́же избра́л и прия́л еси́, Го́споди, и па́мять их в род и род.

Евангелие от Марка, зачало 8

Во вре́мя о́но, мимогряды́й Иису́с ви́де Леви́ю Алфе́ова, седя́ща на мы́тнице, и глаго́ла ему́: по Мне гряди́. И воста́в в след Его́ и́де.

И бысть возлежа́щу Ему́ в дому́ его́, и мно́зи мытари́ и гре́шницы возлежа́ху со Иису́сом и со ученики́ Его́, бя́ху бо мно́зи, и по Нем идо́ша.

И кни́жницы и фарисе́е, ви́девше Его́ яду́ща с мытари́ и гре́шники, глаго́лаху ученико́м Его́: что я́ко с мытари́ и гре́шники яст и пие́т? И слы́шав Иису́с глаго́ла им: не тре́буют здра́вии врача́, но боля́щии, не приидо́х призва́ти пра́ведники, но гре́шники на покая́ние.

И за упокой, евангелие от иоанна, зачало 16

Рече́ Госпо́дь ко прише́дшым к Нему́ иуде́ем: ами́нь, ами́нь глаго́лю вам, я́ко слу́шаяй словесе́ Моего́ и ве́руяй Посла́вшему Мя и́мать живо́т ве́чный, и на суд не прии́дет, но пре́йдет от сме́рти в живо́т.

Ами́нь, ами́нь глаго́лю вам, я́ко гряде́т час, и ны́не есть, егда́ ме́ртвии услы́шат глас Сы́на Бо́жия и услы́шавше оживу́т. Я́коже бо Оте́ц и́мать живо́т в Себе́, та́ко даст и Сы́нови живо́т име́ти в Себе́ и о́бласть даде́ Ему́ и суд твори́ти, я́ко Сын Челове́чь есть.

Не диви́теся сему́, я́ко гряде́т час, во́ньже вси су́щии во гробе́х услы́шат глас Сы́на Бо́жия, и изы́дут сотво́ршии блага́я в воскреше́ние живота́, а сотво́ршии зла́я в воскреше́ние суда́. Не могу́ Аз о Себе́ твори́ти ничесо́же.

Я́коже слы́шу, сужду́, и суд Мой пра́веден есть, я́ко не ищу́ во́ли Моея́, но во́ли посла́вшаго Мя Отца́.

Причастен дне: Ра́дуйтеся, пра́веднии, о Го́споде, пра́вым подоба́ет похвала́. Другий за упокой:
Блаже́ни, я́же избра́л, и прия́л еси́ Го́споди, и па́мять их в род и род.
Аллилу́иа, трижды.

Оставьте комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector